MuscleMeat

Rack-keuze?!

Bezoekers in dit topic

Gezien de ruimte, mijn weightlifting beginnersstatus, de voordelen t.o.v. een heel rack en mijn voornaamste wens: een monkeybar (met knurling toch?), ga ik voor het megatec half-rack!
Mocht ik ooit echt de hulk achterna gaan wordt het verkopen en verder investeren. Spotters en dips los ik wel op een andere manier op.
Eigenlijk dus maar goed ook dat de (hele) versie out of stock was vandaag :p.

Kan de Marbo Trainingsbank MH-L114 "correct" over de achterste dwarsbalk van het half-rack gezet worden indien ik niet kies voor de latpulley?
Met de Megatec Multi Bench wordt het me toch wat te gortig qua prijs indien ik zou kiezen voor de latpulley. Is er nog een andere (goedkopere optie) in jullie assortiment om correct gepositioneerd te kunnen trainen?

Jammer dat deze niet in de showroom staat opgesteld trouwens, maar om uitverkoop voor te zijn: reserveer der maar ene, kom morgen weer langs (mits we eruitkomen met de bank)!
Ja de Marbo bank is prima, net als alle andere bankjes die een frame hebben met genoeg ruimte aan de onderkant om over de dwarsbalk te zetten (dus geen frame dat dicht langs de grond loopt).

Ik ben nu helaas niet meer op kantoor dus ik kan niets voor je reserveren. Je kunt beter even mailen dan krijg je normaal gesproken morgenochtend bericht.
 
Voel me haast schuldig dat je op dit tijdstip nog klanten te woord wilt staan, hulde en dank hiervoor! Ik kom morgen gewoon langs en dan zie ik wel.
Heb net nog ff gebenchpresst en gesquat op mijn oude bankje met 30cm ruimte ervoor om de spotters te simuleren. Hmmm, ut kan maar niet ideaal,20 cm extra en ik voel me helemaal safe.
Weet niet hoe ik precies uit zal komen met de latpulley erbij en kan het helaas niet zelf testen morgen.
Vandaar dat ik toch zelf ff de de fortex spotters/dips zien op de megatec (full-rack, zelfde als het half rack qua frame) om te zien waarom je deze combi afraadt. Let wel: ik zal de eerste jaren waarschijnlijk geen honderden kilo's gaan squatten of benchpressen.

De dimensies van het frame zijn hetzelfde (60x60mm), de dikte verschilt (2mm/3mm). Zit het verschil in de dikte van de pin/pen oftewel grootte van het gat?

Mochten jullie nou pull-up hendels hebben dan ga ik voor de fortex!
 
Laatst bewerkt:
Voel me haast schuldig dat je op dit tijdstip nog klanten te woord wilt staan, hulde en dank hiervoor! Ik kom morgen gewoon langs en dan zie ik wel.
Heb net nog ff gebenchpresst en gesquat op mijn oude bankje met 30cm ruimte ervoor om de spotters te simuleren. Hmmm, ut kan maar niet ideaal,20 cm extra en ik voel me helemaal safe.
Weet niet hoe ik precies uit zal komen met de latpulley erbij en kan het helaas niet zelf testen morgen.
Vandaar dat ik toch zelf ff de de fortex spotters/dips zien op de megatec (full-rack, zelfde als het half rack qua frame) om te zien waarom je deze combi afraadt. Let wel: ik zal de eerste jaren waarschijnlijk geen honderden kilo's gaan squatten of benchpressen.

De dimensies van het frame zijn hetzelfde (60x60mm), de dikte verschilt (2mm/3mm). Zit het verschil in de dikte van de pin/pen oftewel grootte van het gat?

Mochten jullie nou pull-up hendels hebben dan ga ik voor de fortex!
De lengte van de spotters is een kwestie van gewenning maar langer zal inderdaad wel veilig voelen (psychologisch niet onbelangrijk natuurlijk).

Het verschil zit in het formaat van het gat ja, dus de Fortex accessoires hebben meer speling in het MegaTec Rack. Je kunt het zelf uitproberen als je toch naar de showroom komt.

Wat bedoel je met pull up hendels? Zoiets als dit:
3-Grip Multi Handles

Helaas wat prijzig...
 
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel, dan heb ik alle vrijheid met pullups. Gezien alle mogelijkheden valt de prijs me eerlijk gezegd nog mee haha. Jammer dat optrekstang van de fortex 32mm is en deze handles tot max 30mm toepasbaar zijn. Had ze graag eens geprobeerd...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit bankje bij mijn megatec halfrack.
Marbo Trainingsbank MS-L101
Werkt perfect. En je kan deze ook uitbreiden met accessoires. Zoals een leg extension/curl.
 
Als je wil kan ik morgen wel even een foto maken van mijn halfrack. Dan kan je misschien beter zien hoe hij eruit ziet.
 
Dankjewel Jeffrey, helaas staat alleen het full-rack (met de 30cm spotters) in de showroom opgesteld, dus heb wel enig idee hoe een en ander qua looks and feel zal zijn. Hoe vroeg sta je op? Denk dat ik om 10 uur al voor de deur sta in Sittard (the early bird catches the worm) :p
 
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel, dan heb ik alle vrijheid met pullups. Gezien alle mogelijkheden valt de prijs me eerlijk gezegd nog mee haha. Jammer dat optrekstang van de fortex 32mm is en deze handles tot max 30mm toepasbaar zijn. Had ze graag eens geprobeerd...
Past ook op de 32 mm stangen van Fortex :cool: ik zal de productbeschrijving bijwerken!
 
Ben vanmorgen vertrokken richting Sittard en zojuist teruggekomen met:

MegaTec Half Rack (3-Grip Multi Handles geprobeerd op de fortex: geweldig, maar op dit rack nu nog niet echt noodzakelijk)
Marbo Trainingsbank MH-L114
Marbo Dip Station MH-D011 (kunnen we toch dippen)
+ nog wat accessoires!

Wederom zeer vriendelijk, uitgebreid en goed te woord gestaan/geholpen door de beide aanwezige heren!
Jij bedankt voor het geduldig ;) beantwoorden van al mijn vragen op zo ongeveer elk tijdstip van de dag!

Nu beginnen met opbouwen en uitproberen. Ik zal nog een update geven.
 
Toch de MegaTec? :D Laat maar weten hoe alles bevalt!
 
Yup, vanuit ruimte- alsook financiele overwegingen. 3-Grip Multi Handles is machtig mooi op de fortex, maar de laatste is me net iets te groot en de megatec heeft al een monkeybar...keuzes, keuzes en nog eens keuzes :emo:
 
Goeie keus wat het rack betreft. Zelf denk ik toch dat je beter voor het andere bankje had kunnen gaan.
 
Update: tot nu toe ben ik heel tevreden over het halfrack, op het volgende na: hooks en spotters dienen enige speling te hebben, maar de spotters hebben naar mijn mening teveel speling (Ze hangen gewoon?!). Het "voelt" niet stevig.
De fortex-spotters die ik heb uitgeprobeerd (wel UHMW kunststof aan de achterkant dit in tegenstelling tot de megatec als ook extra versteviging) zaten strakker! Zie met name de eerste foto. Is dit soort speling normaal?

Bekijk media-item 8743Bekijk media-item 8741
 
Laatst bewerkt:
Speling in deze accessoires is normaal en kan ook geen kwaad voor je veiligheid. Je hebt dit toch ook in onze showroom gezien?

Als de MegaTec accessoires net zo strak zouden zitten als die van ATX of Fortex (met kunststof aan de binnenkant) zou er geen lak meer op je palen overblijven. De MegaTec accessoires hebben namelijk geen kunststof aan de binnenkanten.

Je kunt eventueel wel wat vilt of iets dergelijks aan de binnenkant van de accessoires plakken. Dat maakt de pasvorm strakker, voorkomt schade en dempt geluiden :) Je kunt de achterkant ook wat dichter buigen maar als je dat te strak doet moet je oppassen voor krassen.
 
Laatst bewerkt:
Moet eerlijk zeggen dat me dat niet zo is opgevallen. Waar kan ik evt aan UHMW kunststof komen?
 
Waar kan ik evt aan UHMW kunststof komen?
Dan zou je moeten zoeken naar bedrijven die plastic onderdelen op maat kunnen snijden.

Maar ik denk niet dat je genoeg speling hebt om kunststof stroken aan te brengen, daar zijn deze accessoires niet op gemaakt. Bovendien moet je dan ook schroefdraad tappen (of een dunne kunststof met een plakstrip zoeken).

Vilt is misschien een makkelijkere oplossing.
 
OK, ga eens experimenteren .
 
OK, ga eens experimenteren .
We kunnen ze ook altijd nog wat strakker voor je maken maar dan wel rekening houden met mogelijk lakschade hier en daar bij het verwisselen van de accessoires.

Even per email contact opnemen met onze klantenservice als je dat zou willen.
 
Back
Naar boven