AndroidHealthClinic

Radeloos (ontsteking)

Ik kan toch al weer pijnvrij wandelen en af en toe redelijk pijnvrij van de trap af

Wanneer ik veel trappen moet doen loop ik achterwaarts naar onder :o

Ik bedoelde eigenlijk of je -dankzij de visolie, notenolie en glucosamine- minder pijn hebt ;)

Dat is klote zeg. Ik kreeg vooral last van schokbelasting, dus van gewoon lopen enzo.

Ik bedoelde eigenlijk of je -dankzij de visolie, notenolie en glucosamine- minder pijn hebt ;)

Dat is klote zeg. Ik kreeg vooral last van schokbelasting, dus van gewoon lopen enzo.

Daar antwoord ik toch op :P Sinds de inname van glucosamine en visolie kan ik weer pijnvrij wandelen etc moet het eigenlijk zijn ;)

Voor ik wist wat ik precies had ging ik kapot van de pijn als ik na een eventstraining terug naar huis reed met de auto
Lange tijd last gehad bij korte wandelingen, lang stilstaan en autorijden, nu beperkt het zich vooral tot last bij de trappen afgaan (en squats, pushpress, events et. natuurlijk ook nog)

Daar antwoord ik toch op :P Sinds de inname van glucosamine en visolie kan ik weer pijnvrij wandelen etc moet het eigenlijk zijn ;)

Voor ik wist wat ik precies had ging ik kapot van de pijn als ik na een eventstraining terug naar huis reed met de auto
Lange tijd last gehad bij korte wandelingen, lang stilstaan en autorijden, nu beperkt het zich vooral tot last bij de trappen afgaan (en squats, pushpress, events et. natuurlijk ook nog)

Haha sorry, het was mij niet duidelijk of de verbetering kwam door de supps of door iets anders wat je hebt toegepast ;) Maar goed om te horen dat het bij anderen ook werkt.

Mja, klote is dat.

Het natuurlijk herstel van een Jumpersknie

Allereest geruststellend nieuws!

In principe herstellen peesaandoeningen meestal na verloop van tijd vanzelf. Dat geldt ook voor knieepeesklachten. Bekend is dat de zieke pees binnen 1-2 jaar grotendeels weer gezond is. Mits u rustig blijft bewegen en de pees niet teveel belast. Zeker als je jong bent en gezond leeft. Dat pezen uit zich zichzelf zo langzaam helen is te verklaren. Pezen hebben een lage celstofwisseling door de beperkte bloedtoevoer. Dit in tegenstelling tot spieren en gewrichten; die herstellen aanmerkelijk sneller.
De vraag is alleen: wilt u zolang wachten?

De meeste mensen willen geen twee jaar wachten. Sommige artsen proberen daarom het herstelproces te versnellen met ontstekingsremmende medicatie en injecties met cortison. Het effect is meestal van korte duur. Zowel ontstekingsremmers en cortison verminderen alleen de pijn, maar zetten niet aan tot peesherstel. Met cortison moet je oppassen want het kan meer schade in de pees veroorzaken dan je lief is. Vooral wanneer de injectie ‘blind’ worden gegeven, d.w.z. zonder gebruik te maken van een echo!
Het genezingsproces is ook niet gemakkelijk. Pezen laten zich doorgaans niet hun herstel voorschrijven. Fysiotherapeutische behandelingen, massages, acupunctuur en andere therapieën hebben daarom over het algemeen weinig effect.

het is ook echt ongekent, gisteren heb ik 11 minuten hard gelopen op de loopband terwijl ik last had van mijn knie. heb hem zelfs op 14km per uur gelopen.was het zo beu ,en heb daarvoor express 3 km keihard gefietst naar de fitness en vandaag sta ik op en helemaal geen last van de knie.trap af zonder pijn en zelfs geen pijnlijke pees meer als ik erop druk,wat gisteren nog wel erg pijnlijk was. ik moet gewoon geen exentrische oefeningen meer doen blijkbaar want dan heb ik de pijn terug. en ik heb ook al eens gemerkt toen ik een stijve en pijnlijke pees had en dan ging crosstrainen dat de pijn toen ook gelijk minder werd.volgens mij moet je na een fase van rust af en toe bij een jumpersknee toch je pees eens flink belasten maar niet dagelijks want dan ga je weer overbelasten,

Ik heb een jumpersknee gehad, en heb het eigenlijk nogsteeds. Chronische klachten met ups en downs. Ik merk dat ik minder pijn heb hoe meer ik squat. Ik squat echter niet boven de 120kg omdat het vanaf dit gewicht toch merk dat ik er last van krijg.
Ik ben shockwavetherapie ondergaan, de eerste twee weken verergeren de klachten, daarna nemen ze af. Ze komen toch terug in verloop van tijd.
Ik train nu mijn benen gewoon 1 keer per week en doe daarnaast veel aan andere sporten. Ik moet zeggen dat de klachten nadat ik weer begonnen ben na het trainen van benen echt zijn verminderd. Zou niet weten hoe het icm deca zou zijn.

Ik heb een jumpersknee gehad, en heb het eigenlijk nogsteeds. Chronische klachten met ups en downs. Ik merk dat ik minder pijn heb hoe meer ik squat. Ik squat echter niet boven de 120kg omdat het vanaf dit gewicht toch merk dat ik er last van krijg.
Ik ben shockwavetherapie ondergaan, de eerste twee weken verergeren de klachten, daarna nemen ze af. Ze komen toch terug in verloop van tijd.
Ik train nu mijn benen gewoon 1 keer per week en doe daarnaast veel aan andere sporten. Ik moet zeggen dat de klachten nadat ik weer begonnen ben na het trainen van benen echt zijn verminderd. Zou niet weten hoe het icm deca zou zijn.

hoe lang is het bij jou geleden dat je een jumpersknie kreeg? ik heb er nu 6 maanden last van en er is in die tijd wel wat veranderd , maar idd zoals je zegt, de ene dag is de andere niet, soms ben ik dagen vrij van pijn en dan is het van de ene op de andere dag er weer, maar ik merk wel steeds meer dat als ik de knie belast dat ik daarna minder last heb, en in het begin was dat juist andersom. dus dat is op zich wel positief

Haha sorry, het was mij niet duidelijk of de verbetering kwam door de supps of door iets anders wat je hebt toegepast ;) Maar goed om te horen dat het bij anderen ook werkt.

Mja, klote is dat.

De supps icm rehab en het laten vallen van events, squas en pushpresses :fuu:

Heb het een jaar gehad, twee keer shockwave therapie en was weg.

hoe lang is het bij jou geleden dat je een jumpersknie kreeg? ik heb er nu 6 maanden last van en er is in die tijd wel wat veranderd , maar idd zoals je zegt, de ene dag is de andere niet, soms ben ik dagen vrij van pijn en dan is het van de ene op de andere dag er weer, maar ik merk wel steeds meer dat als ik de knie belast dat ik daarna minder last heb, en in het begin was dat juist andersom. dus dat is op zich wel positief

Ik had er toen een topic over gemaakt hier op dbb. Toen liep ik er al een tijd mee rond. Ergens in 2011.
Het is bij mij echt merkbaar minder als ik veel sport. Inmiddels heb ik ook met voetbalwedstrijden weinig last ervan.

ik ben gisteren ook weer voor het eerst naar voetbaltraining geweest,
we hebben een partijtje van een uur gedaan ,en ik heb heel de patrij meegedaan en tijdens helemaal geen last van mijn knie,
wel naar afloop toen ik weer afgekoeld en thuis was heb ik mijn knie een klein beetje gevoeld, het zeurde een klein beetje maar het viel eigenlijk wel mee, maar de volgende ochtend geen stijfheid of pijn, wel een beetje gevoelig met de eerste keer gelijk uit bed de trap naar beneden af lopen maar verder helemaal geen last...het is allemaal zo minimaal ,dus als het zo blijft dan ga ik elke week met voldoende rust ertussen weer voorzichtig aan proberen te trainen,

Ik zorgde er ook voor dat ik zoveel mogelijk bloed door die pees pompte tijdens mijn trainingen. Trainde benen niet meer maar ging na elke training 3 x 50 keer single legged extentions doen met slechte knie met 0-10 kilo eraan en vooral op negatieve beweging werken. Was aangeraden door mijn kine en dat in combi met shockwave therapie en was over in no time. Terwijl ik er wel een jaar mee rond heb gelopen voordien en pas bij mijn 3e kine was het dus genezen...

Terug
Naar boven