Fitness Seller

Aankondiging RAW Bankdrukwedstrijd 12 september

Is dit deelnemer only of mogen er ook toeschouwers komen?

Grtz,

Aad

volgens mij zijn bij eigenlijk alle wedstrijden van de NPB toeschouwers welkom. dus ga er maar vanuit dat dit is.

ik kom misschien met mijn maatje raphael mee... hij is 17 en drukt 105kg raw (tn) aan 70kg bw, we willen es zien of hij iig 90+ raw kan drukken onder wedstrijdomstandigheden... misschien dat ikzelf ook wel mee doe maar 115kg aan 97kg (en 19 jaar) is veeeerree van impressive dus ik denk dat ik het maar bij coaching hou

115 kilo op je 19e is heus niet slecht, je zal er geen 1e mee worden in de -100 klasse maar wat maakt het uit ? niet meedoen is nog veel minder impressive. 105 kilo bij 70BW is wel vlink sterk.

volgens mij zijn bij eigenlijk alle wedstrijden van de NPB toeschouwers welkom. dus ga er maar vanuit dat dit is.

115 kilo op je 19e is heus niet slecht, je zal er geen 1e mee worden in de -100 klasse maar wat maakt het uit ? niet meedoen is nog veel minder impressive. 105 kilo bij 70BW is wel vlink sterk.

Nou, volgens mij is voor mij niet meedoen, meer impressive dan wel meedoen :p Als ik de 60kg kan drukken zal het veel zijn :D (druk thuis 11x26kg dumbbells)

Rond welk gewicht drukken mensen van mijn gewicht/leeftijd zoal op die wedstrijden? (19 jaar, 1m 70, 60kg)

Ach, ooit wel 120 gehaald bij een gewicht van 93kg en dat is niet echt impressive te noemen, maar nu 10 jaar na dato opnieuw begonnen en probeer het overtraind te raken te vermijden en momenteel denk ik dat ik niet veel verder kom dan 90-100 kg terwijl ik momenteel 99 weeg..... dus ook voor mij is niet meedoen meer impressive dan wel meedoen :o:o:o

Grtz,

Aad

• Topic Starter Topic Starter
Leuk! Wat voor gewichtsklassen zijn er dan? -90, -100 en dan zwaargewicht? Zag dat nergens staan. Wat zijn een beetje redelijke gewichten voor in de -90 of -100 klasse?

Laten we niemand onder druk zetten om mee te doen ;)...je zult lid moeten worden van de NPB (daarmee kun je natuurlijk wel ook aan alle andere wedstrijden van de NPB meedoen) en je zult je de regels van de NPB/IPF eigen moeten maken.

En ondanks dat ik zelf beter train als ik een doel voor ogen heb, willen we ook niet dat mensen die last hebben van blessure's in de lappenmand terecht komen doordat ze wellicht te veel hooi op de vork nemen.

Hummer train gewoon lekker, en kijk hoe het gaat...ik ben overigens van mening dat je je met die 150kg wat je momenteel raw drukt je absoluut niet hoeft te schamen op een rawwedstrijd! :)
Ik denk dat het voor mij ook wel goed zal zijn als ik een doel heb.
Misschien eens een keer of twee een "Dave Tates 6 weeks Bench Press cure" ertegenaan gooien, en met een mooie 165kg beurt meedoen...:rolleyes:
Dat zou mooi zijn! :p

ik wou op de wedstrijd voor een 100+ gaan. lijkt me wel redelijk met een BW van 72/73.
zie dat ik voor een podiumplek (als je naar de lijst van 2008 kijkt) toch wel richting de 110 moet gaan. zullen zien wat er tegen die tijd uit kan halen.

Op het moment dat alle nominaties bekend zijn (de namen van degene die meedoen) weten we meer, want dan kun je kijken op de site van de NPB wat ze alreeds gedrukt hebben :)

ja klopt. we zien wel kan niet meer eruit halen dan erin zit he :P

ja 110 is wel hoog gegrepen denk ik wedstrijdbeurt. ik zeg nu 100+ 100 moet zoiezo te halen zijn ga gewoon hard werken zodat ik hem zo snel mogelijk druk. zit ik daar over 1.5 maand al op dan werk ik nog hard door voor een 105 of 110 maar op dit moment denk ik dat dat niet realistisch is.

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

maaaar! proberen kan geen kwaad he, niet geschoten is altijd mis dus we gaan voor een zo'n hoog mogelijk gewicht.

Even voor de duidelijkheid, rene:
(voor het gemak even Atlas genomen als voorbeeld)

Als ik wedstrijd athleet word van de NPB via Atlas kost me dat €39,50 op jaarbasis, maar dan hoef ik GEEN lidmaatschap te betalen bij Atlas. Pas als ik daar echt wil gaan trainen zal ik daar lid moeten worden, toch?

Als ik wedstrijd athleet word van de NPB via Atlas kost me dat €39,50 op jaarbasis, maar dan hoef ik GEEN lidmaatschap te betalen bij Atlas. Pas als ik daar echt wil gaan trainen zal ik daar lid moeten worden, toch?

Met die vraag zit ik nou precies hetzelfde, en ook bij Atlas ;)

Als ik het goed heb, betaal je alleen de 39,50 aan de NPB. Je komt gewoon uit voor Atlas, je hoeft er ook niet te trainen. Zo kom ik uit voor Topfit, terwijl ik niet eens weet waar Topfit is.

Net het inschrijvingsformulier voor lidmaatschap NPB ingevuld. Ik ga dat rond maken en dan schrijf ik me ook in.

Als ik het goed heb, betaal je alleen de 39,50 aan de NPB. Je komt gewoon uit voor Atlas, je hoeft er ook niet te trainen. Zo kom ik uit voor Topfit, terwijl ik niet eens weet waar Topfit is.

Dat is volkomen correct!

Je wordt lid van de NPB en betaald dus contributie aan de NPB (volgens mij inmiddels €41,- per jaar).
Je wordt wedstrijdlid van een vereniging en je komt op wedstrijden uit voor die vereniging. Bij teamwedstrijden worden jouw prestaties dus geteld bij de andere wedstrijdleden van die betreffende vereniging.
Als je niet bij die vereniging traind (zoals Chopperbob die niet eens weet waar Topfit ligt ;)) hoef je daar géén cent contributie te betalen.

Waarom überhaupt €41,- betalen?
Een groot deel daarvan gaat naar de KNKF waarbij de NPB is aangesloten...via de KNKF staan wij onder de paraplu van het NOC/NSF.
Als de NPB géén lid van het NOC/NSF zou zijn zou de NPB waarschijnlijk niet lid kunnen zijn van de IPF...want als je aangesloten wilt zijn bij de IPF moet je dopingcontroles laten uitvoeren.
Een dopingcontrole kost (schrik niet) €500,- :eek: per persoon!
Op ieder NK worden er zo'n 10 controles uitgevoerd...kost dus al €5000,-
Als de NPB dat allemaal uit eigen zak moest ophoesten zou dat niet te doen zijn en zouden we geen dopingcontroles meer kunnen laten uitvoeren en dus geen lid meer kunnen zijn van de IPF.
Daarom ben ik een heel groot voorstander van een boetesysteem voor overtreders...als je gecontroleerd wordt en je bent positief gewoon €1000,- betalen...momenteel betaal je alleen de kosten van het ISR (Instituut voor Sport Rechtspraak, overigens ook al paar honderd euro).

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

Net het inschrijvingsformulier voor lidmaatschap NPB ingevuld. Ik ga dat rond maken en dan schrijf ik me ook in.

Welcome back! :)
Veel suc6!

Het is wellicht nog wat vroeg...maar ik had eerlijk gezegd ietsiepietsie meer enthousiasme verwacht voor deze wedstrijd.

Velen "beklagen" zich dat er nauwelijks wedstrijden in NL zijn wat betreft rawlifting. Er zijn genoeg mensen die wel mee willen doen aan een "beginnerswedstrijd powerliften" maar blijkbaar niet de stap willen nemen naar de powerlift/bankdrukcompetitie.

Nu heeft deelname aan een beginnerswedstrijd verder ook geen enkele verplichtingen, maar voor deelname aan deze bankdrukwedstrijd zul je je lid moeten maken van de NPB.
Is dat het probleem?
Powerlifting is net als gewichtheffen een georganiseerde krachtsport, d.w.z. dat je met bonden en regels te maken hebt.
In NL kun je op twee manieren aan officiële bankdruk/powerliftwedstrijden meedoen, en dat is door of lid te worden van de NPB of van Powerlifting Holland...meer keuze is er wat dat betreft eigenlijk niet.
Of je zou in België voor de GPC (Global Powerlifting Committee) moeten gaan tillen.

Ik hoop niet dat deze rawbandrukwedstrijd geannuleerd zal moeten worden (net als afgelopen jaar) wegens te weinig deelnemers.
Ik vrees namelijk dat er dan niet zo snel meer een rawwedstrijd georganiseerd zal worden door de NPB.

Hetgeen ik vaak te horen krijg is dat de "kritiek" over het feit dat er weinig of geen rawwedstrijden worden gehouden vooral uit de hoek komt van mensen die niet actief op wedstrijden tillen!
Door nu massaal mee te doen aan zo'n rawwedstrijd krijgt rawlifting bestaansrecht en laten we zien dat rawlifting net zoals in de USA leeft.
Een raw bankdrukwedstrijd is dan slechts een begin...laat het a.u.b. niet het einde zijn!

Misschien een idee om foto's van de dames te posten die bij dit soort wedstrijden rondlopen. Dan gaat het hard denk ik.

Terug
Naar boven