Fitness Seller

Aankondiging RAW Bankdrukwedstrijd 12 september

een echte kampioen doet zowel raw als equiped mee ;)

• Topic Starter Topic Starter
een echte kampioen doet zowel raw als equiped mee ;)

Precies :)

Je moet niet "bang" zijn om ook raw met anderen de degen te kruisen, toch? Laten we niet vergeten dat toen powerliften in de jaren '80 populair werd en bekend is geworden door mannen zoals Gerard Duprie, Siem Wulfse, Ab Wolders en Cees de Vreugd deze heren hun kunstje nog "raw" lieten zien met gewichten die tegenwoordig in gear nog niet verbeterd zijn!
Als je destijds voorspeld had dat enkele decennia later nauwelijks nog een powerlifter te vinden zou zijn die raw aan een wedstrijd meedoet zou je voor gek versleten zijn.

Nu is het liften in gear ook best wel "leuk", omdat je gewichten kunt liften die je raw hoogstwaarschijnlijk nooit zult halen.
En als je raw meedoet aan de competitie waar ook in gear gelift wordt, maak je meestal geen schijn van kans tegen ervaren lifters.
De animo voor rawlifting is dan ook vrij laag onder de "gevestigde orde"...overigens niet alleen in NL, maar wereldwijd...alleen in de USA zie je dat er naast de Geardivision een serieuze Rawdevision is.
Ik hoop dat dit een tendens is die ook naar NL zal overwaaien ;)

De Amerikanen stellen soms vast dat je zonder "gear" niet heel kan blijven met de huidige gehaalde gewichten. ;)
Die mennekes drukken natuurlijk ook nogal wat RAW...

dat hoop ik ook jammer dat je lid van de npb moet zijn om die raw wedstrijd te draaien anders had ik er zeker ook oren naar ;) ik zeg maar altijd de sterkste lifters in gear zijn vaak ook de sterkste raw behalve degene die alleen maar in pakken trainen.

De Amerikanen stellen soms vast dat je zonder "gear" niet heel kan blijven met de huidige gehaalde gewichten. ;)
Die mennekes drukken natuurlijk ook nogal wat RAW...

Eigenlijk zouden die filmpjes van Kenneley & Co op youtube voorzien moeten zijn van de waarschuwing: Don't try this at home! ;)

Ik kan me inderdaad voorstellen dat die "huidige" gewichten een enorme impact heeft op je gewrichten en spieren.
Zonder gear en zonder spotters beter niet aan beginnen, tis dan vragen om problemen.
Want één klein foutje kan onherstelbare schade of in elk geval langdurige blessure's veroorzaken!

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:48 ----------

dat hoop ik ook jammer dat je lid van de npb moet zijn om die raw wedstrijd te draaien anders had ik er zeker ook oren naar ;) ik zeg maar altijd de sterkste lifters in gear zijn vaak ook de sterkste raw behalve degene die alleen maar in pakken trainen.

Hmmm...ik heb zo mijn twijfels erover of allen die veel in "pakken" liften dat ook in gear klaar spelen...er zijn genoeg mensen die 150-200kg aan totaal minder hebben als ze raw moeten liften i.p.v. geared...nu maakt dat niet zoveel uit als je totaal 1000kg is maar als je in gear 700 totaal hebt en zonder nog maar 550 is het allemaal wat minder indrukwekkend, toch?

En wat dat lidmaatschap van de NPB betreft...je kunt altijd overstappen ;)

Laatst bewerkt:
Ik "vrees" dat de top van NL geen animo heeft om aan deze wedstrijd mee te doen. Het is geen belangrijke wedstrijd voor hen, je kunt je er nergens mee kwalificeren. Daarnaast is het voor velen ook niet zo interessant om raw te drukken, daar ze op wedstrijden alleen maar in shirt drukken.
Daarnaast zullen sommigen ook geen gezichtsverlies willen leiden...en houden ze liever de kaarten voor hun borst wat hetgeen ze raw kunnen betreft. Ik ken mensen die ruim 60kg uit een 1 ply shirt weten te halen!

powerliften is nou eenmaal met suits....

Een schaatser gebruikt tegenwoordig ook alleen nog maar een klapschaats ipv een gewone, dus waarom zou je een gewone schaats ombinden..

toch? Laten we niet vergeten dat toen powerliften in de jaren '80 populair werd en bekend is geworden door mannen zoals Gerard Duprie, Siem Wulfse, Ab Wolders en Cees de Vreugd deze heren hun kunstje nog "raw" lieten zien met gewichten die tegenwoordig in gear nog niet verbeterd zijn!

je moet wel weten naar welke tijd je verwijst.. oke toen hadden ze nog geen katana shirts... maar wel andere dingen (overigens was er toen ook nog geen "press" signaal)
Je kan geen appels met peren vergelijken!

Een schaatser gebruikt tegenwoordig ook alleen nog maar een klapschaats ipv een gewone, dus waarom zou je een gewone schaats ombinden..
Maar als er nou een nostalgische wedstrijd zou worden georganiseerd en iedereen zou weer zijn gewne schaatsen ombinden..? ;)

Maar als er nou een nostalgische wedstrijd zou worden georganiseerd en iedereen zou weer zijn gewne schaatsen ombinden..? ;)

Mooi, kan ik mijn houtjes ook weer uit de kast halen;)

Is er ergens een overzicht waar vermeld is waar zo'n beetje de RAW benchpress records zijn voor NL?

Mooi, kan ik mijn houtjes ook weer uit de kast halen;)

Is er ergens een overzicht waar vermeld is waar zo'n beetje de RAW benchpress records zijn voor NL?

Ik heb de gewichtsklassen in de aankondiging erbij gezet.

Op onderstaande link kun je zien welke resultaten er nog in 2008 geboekt werden.

http://www.powerliftingbond.nl/uitslagen/2008/rawbp7-12-2008.htm

kijk stond al eens vermeld :)

tja... ik vind het net als snelwandelen.. je moet de snelste zijn maar je mag niet rennen ;)
Op zich is het best grappig zo'n wedstrijd, maar verder betekenisloos (beetje een verwijzing waarom de "nederlandse top" niet aanwezig zal zijn bij zo'n wedstrijd.)

powerliften is nou eenmaal met suits....
je moet wel weten naar welke tijd je verwijst.. oke toen hadden ze nog geen katana shirts... maar wel andere dingen (overigens was er toen ook nog geen "press" signaal)
Je kan geen appels met peren vergelijken!

O.K...je kunt uiteraard geen appels met peren vergelijken...we weten ook dat er destijds nog niet zo'n (anti)dopingbeleid als tegenwoordig was.
Ze zullen destijds ook waarschijnlijk niet dieper dan paralel hebben gebogen, de regels zijn dus flink aangescherpt.
Maar desondanks blijft 1000kg totaal een heel indrukwekkend gewicht wat bij mijn weten slechts 2 Nederlanders hebben gehaald...Siem Wulfse en Cees de Vreugd, toch?

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Op zich is het best grappig zo'n wedstrijd, maar verder betekenisloos (beetje een verwijzing waarom de "nederlandse top" niet aanwezig zal zijn bij zo'n wedstrijd.)

Ik had alreeds aangegeven dat de animo bij de NL top niet groot is en dat een rawwedstrijd voor powerlifters wat op wedstrijden alleen maar in gear tillen nauwelijks van belang is...goed dat je mijn verhaal bevestigd ;)
Het is ook absoluut geen verwijt van mijn kant...ik constateer dat slechts.

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Ik heb van Wim Bevers van Sportcentrum Topfit een mail gekregen...op de onderstaande link komt alle informatie over de wedstrijd te staan :)!

http://www.sportcentrumtopfit.nl/bankdrukwedstrijd/frameset_bankdrukken.html

O.K...je kunt uiteraard geen appels met peren vergelijken...we weten ook dat er destijds nog niet zo'n (anti)dopingbeleid als tegenwoordig was.
Ze zullen destijds ook waarschijnlijk niet dieper dan paralel hebben gebogen, de regels zijn dus flink aangescherpt.
Maar desondanks blijft 1000kg totaal een heel indrukwekkend gewicht wat bij mijn weten slechts 2 Nederlanders hebben gehaald...Siem Wulfse en Cees de Vreugd, toch?

er werd gelukkig wel dieper dan paralel gebogen ;)
1000 is zeker een indrukwekkend totaal! en het wordt tijd dat er iemand in nederland dit ook gaat halen... ik zou alleen niet weten wie?

Ik had alreeds aangegeven dat de animo bij de NL top niet groot is en dat een rawwedstrijd voor powerlifters wat op wedstrijden alleen maar in gear tillen nauwelijks van belang is...goed dat je mijn verhaal bevestigd ;)
Het is ook absoluut geen verwijt van mijn kant...ik constateer dat slechts.

Nee jij had het over gezichtsverlies lijden... dat noem ik een verwijt!

er werd gelukkig wel dieper dan paralel gebogen ;)
1000 is zeker een indrukwekkend totaal! en het wordt tijd dat er iemand in nederland dit ook gaat halen... ik zou alleen niet weten wie?
Nee jij had het over gezichtsverlies lijden... dat noem ik een verwijt!

JIJ! Gewoon meer eten dat je in de 125+ komt ;)
Voordat die vraag komt: Ik ben zelf weliswaar in de 125+, maar heb geen powerliftambities meer...ik hou het bij bankdrukken :)

En wat betreft het gezichtsverlies, bedoelde ik overigens niemand specifiek mee...maar ik kan me goed voorstellen dat een powerlifter die in gear lift en in de "top" van NL meedoet, geen belang erbij heeft om op een rawwedstrijd eventueel in een middenmoot te eindigen, toch?

JIJ! Gewoon meer eten dat je in de 125+ komt ;)
Voordat die vraag komt: Ik ben zelf weliswaar in de 125+, maar heb geen powerliftambities meer...ik hou het bij bankdrukken :)
En wat betreft het gezichtsverlies, bedoelde ik overigens niemand specifiek mee...maar ik kan me goed voorstellen dat een powerlifter die in gear lift en in de "top" van NL meedoet, geen belang erbij heeft om op een rawwedstrijd eventueel in een middenmoot te eindigen, toch?

jammer ben je me net voor ...... je kan proberen 1000 LBS te drukken (is ook 1000 maar dan in ponden ;) )
hmm 1000 totaal zou zeker niet gek zijn, maar misschien moeten we realistisch blijven 125+ gaat er voor mij nooit inzitten haha dat wordt dan een echtscheiding gok ik ;)

Ik denk trouwens niet dat een powerlifter die meedraait in de top in de middenmoot eindigd met een raw wedstrijd, want volgens mij heeft pjotr een raw bank van 190+ (in de -90) ik heb een raw bank van 185 (in de -100) (al is het een jaar geleden dat we dat getest hebben) Yordi snijder heeft ook een raw bank van 170/180+ in de -110
Dus eerlijk gezegd denk ik niet echt een middenmoot ;)
maar in het 2e deel van je reactie heb je wel gelijk, er zit totaal geen belang bij die wedstrijd voor de nederlandse top...daarnaast valt de wedstrijd wat ongelukkig vlak voor de west europese en open noordhollandse (kwalificatie wedstrijd voor het WK)

ik ken nog iemand die dat lang geleden onofficieel ook eens haalde..... ;)

jammer ben je me net voor ...... je kan proberen 1000 LBS te drukken (is ook 1000 maar dan in ponden ;) )
hmm 1000 totaal zou zeker niet gek zijn, maar misschien moeten we realistisch blijven 125+ gaat er voor mij nooit inzitten haha dat wordt dan een echtscheiding gok ik ;)

Ik denk trouwens niet dat een powerlifter die meedraait in de top in de middenmoot eindigd met een raw wedstrijd, want volgens mij heeft pjotr een raw bank van 190+ (in de -90) ik heb een raw bank van 185 (in de -100) (al is het een jaar geleden dat we dat getest hebben) Yordi snijder heeft ook een raw bank van 170/180+ in de -110
Dus eerlijk gezegd denk ik niet echt een middenmoot ;)
maar in het 2e deel van je reactie heb je wel gelijk, er zit totaal geen belang bij die wedstrijd voor de nederlandse top...daarnaast valt de wedstrijd wat ongelukkig vlak voor de west europese en open noordhollandse (kwalificatie wedstrijd voor het WK)

1000lbs zou moeten lukken, want ik zit met bankdrukken al op ruim 500 lbs;)

Ik begrijp het verder wel hoor...maar ook zonder de "top" van NL, krijgen we wel genoeg lifters bij elkaar, daar heb ik alle vertrouwen in.
En wellicht zitten daar wel "aankomende nieuwe toppers" tussen ;)

Ik druk overigens raw denk ik niet echt meer dan jou...shirted is het verschil wel wat groter...wellicht toch maar een Rage X van Inzer bestellen en die Katana van je maar op marktplaats zetten? ;)

ik ben in mijn katana nog nooit uitgebombt met banken :P

ik ben in mijn katana nog nooit uitgebombt met banken :P

Ik zal de schoen maar eens aantrekken...
Dat ik in een Inzer éénmaal ben uitgebomd (van 11 wedstrijden) lag niet aan Inzer, maar aan mijn eigen domme fout!
Ik had een nieuw shirt wat me veel te strak zat (toen maat 54 tegen maat 58 nu).
Ik vrees dat als ik een katana had gehad wel vaker dan één keer was uitgebomd, want ik heb een gehad en kon er niet echt goed mee overweg.
Daarbij ken ik ook wel genoeg mensen die in een katana uitbommen...;)

Titan & Inzer...beiden zijn topmerken die je over de hele wereld ziet, en het is een persoonlijke voorkeur voor wie je uiteindelijk kiest. Als Titan voor jou werkt, prima...houden zo...voor mij werkt Titan niet en Inzer daarentegen wel...voor Ielja Strik, Joanne Schaefer en Ad van de Ven (allen vrij sterke bankdrukkers) werkt de Rage X van Inzer blijkbaar ook goed.
Last but not least...Kennely, Mendellsson en Rychlak, de enige drie heren die meer dan 1000lbs hebben gebankt, hebben hun records ook in Inzer (Rage X / Phenom) neergezet.

Hoe dan ook...heel veel suc6 met je voorbereidingen voor je komende seizoen!
Het WEC wordt overigens in 2011 in "eigen huis" gehouden en is dus lekker kortbij, toch :)?

Laatst bewerkt:
ik bedoelde mijn reactie denk ik minder serieus ;) ( gewoon als teaser naar jou toe haha)

Terug
Naar boven