luc1981
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 19
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

De Amerikanen stellen soms vast dat je zonder "gear" niet heel kan blijven met de huidige gehaalde gewichten.
Die mennekes drukken natuurlijk ook nogal wat RAW...

dat hoop ik ook jammer dat je lid van de npb moet zijn om die raw wedstrijd te draaien anders had ik er zeker ook oren naarik zeg maar altijd de sterkste lifters in gear zijn vaak ook de sterkste raw behalve degene die alleen maar in pakken trainen.

Ik "vrees" dat de top van NL geen animo heeft om aan deze wedstrijd mee te doen. Het is geen belangrijke wedstrijd voor hen, je kunt je er nergens mee kwalificeren. Daarnaast is het voor velen ook niet zo interessant om raw te drukken, daar ze op wedstrijden alleen maar in shirt drukken.
Daarnaast zullen sommigen ook geen gezichtsverlies willen leiden...en houden ze liever de kaarten voor hun borst wat hetgeen ze raw kunnen betreft. Ik ken mensen die ruim 60kg uit een 1 ply shirt weten te halen!
toch? Laten we niet vergeten dat toen powerliften in de jaren '80 populair werd en bekend is geworden door mannen zoals Gerard Duprie, Siem Wulfse, Ab Wolders en Cees de Vreugd deze heren hun kunstje nog "raw" lieten zien met gewichten die tegenwoordig in gear nog niet verbeterd zijn!
Maar als er nou een nostalgische wedstrijd zou worden georganiseerd en iedereen zou weer zijn gewne schaatsen ombinden..?Een schaatser gebruikt tegenwoordig ook alleen nog maar een klapschaats ipv een gewone, dus waarom zou je een gewone schaats ombinden..

Maar als er nou een nostalgische wedstrijd zou worden georganiseerd en iedereen zou weer zijn gewne schaatsen ombinden..?![]()

Mooi, kan ik mijn houtjes ook weer uit de kast halen
Is er ergens een overzicht waar vermeld is waar zo'n beetje de RAW benchpress records zijn voor NL?
Ik heb de gewichtsklassen in de aankondiging erbij gezet.
Op onderstaande link kun je zien welke resultaten er nog in 2008 geboekt werden.
http://www.powerliftingbond.nl/uitslagen/2008/rawbp7-12-2008.htm

Maar als er nou een nostalgische wedstrijd zou worden georganiseerd en iedereen zou weer zijn gewne schaatsen ombinden..?![]()

powerliften is nou eenmaal met suits....
je moet wel weten naar welke tijd je verwijst.. oke toen hadden ze nog geen katana shirts... maar wel andere dingen (overigens was er toen ook nog geen "press" signaal)
Je kan geen appels met peren vergelijken!
Op zich is het best grappig zo'n wedstrijd, maar verder betekenisloos (beetje een verwijzing waarom de "nederlandse top" niet aanwezig zal zijn bij zo'n wedstrijd.)

!O.K...je kunt uiteraard geen appels met peren vergelijken...we weten ook dat er destijds nog niet zo'n (anti)dopingbeleid als tegenwoordig was.
Ze zullen destijds ook waarschijnlijk niet dieper dan paralel hebben gebogen, de regels zijn dus flink aangescherpt.
Maar desondanks blijft 1000kg totaal een heel indrukwekkend gewicht wat bij mijn weten slechts 2 Nederlanders hebben gehaald...Siem Wulfse en Cees de Vreugd, toch?
Ik had alreeds aangegeven dat de animo bij de NL top niet groot is en dat een rawwedstrijd voor powerlifters wat op wedstrijden alleen maar in gear tillen nauwelijks van belang is...goed dat je mijn verhaal bevestigd
Het is ook absoluut geen verwijt van mijn kant...ik constateer dat slechts.
er werd gelukkig wel dieper dan paralel gebogen![]()
1000 is zeker een indrukwekkend totaal! en het wordt tijd dat er iemand in nederland dit ook gaat halen... ik zou alleen niet weten wie?
Nee jij had het over gezichtsverlies lijden... dat noem ik een verwijt!

JIJ! Gewoon meer eten dat je in de 125+ komt
Voordat die vraag komt: Ik ben zelf weliswaar in de 125+, maar heb geen powerliftambities meer...ik hou het bij bankdrukken
En wat betreft het gezichtsverlies, bedoelde ik overigens niemand specifiek mee...maar ik kan me goed voorstellen dat een powerlifter die in gear lift en in de "top" van NL meedoet, geen belang erbij heeft om op een rawwedstrijd eventueel in een middenmoot te eindigen, toch?
) 

Maar desondanks blijft 1000kg totaal een heel indrukwekkend gewicht wat bij mijn weten slechts 2 Nederlanders hebben gehaald...Siem Wulfse en Cees de Vreugd, toch?

jammer ben je me net voor ...... je kan proberen 1000 LBS te drukken (is ook 1000 maar dan in ponden)
hmm 1000 totaal zou zeker niet gek zijn, maar misschien moeten we realistisch blijven 125+ gaat er voor mij nooit inzitten haha dat wordt dan een echtscheiding gok ik
Ik denk trouwens niet dat een powerlifter die meedraait in de top in de middenmoot eindigd met een raw wedstrijd, want volgens mij heeft pjotr een raw bank van 190+ (in de -90) ik heb een raw bank van 185 (in de -100) (al is het een jaar geleden dat we dat getest hebben) Yordi snijder heeft ook een raw bank van 170/180+ in de -110
Dus eerlijk gezegd denk ik niet echt een middenmoot
maar in het 2e deel van je reactie heb je wel gelijk, er zit totaal geen belang bij die wedstrijd voor de nederlandse top...daarnaast valt de wedstrijd wat ongelukkig vlak voor de west europese en open noordhollandse (kwalificatie wedstrijd voor het WK)

ik ben in mijn katana nog nooit uitgebombt met banken![]()

?ik bedoelde mijn reactie denk ik minder serieus( gewoon als teaser naar jou toe haha)