XXL Nutrition

Aankondiging RAW Bankdrukwedstrijd 12 september

Hoeveel mensen hebben zich nu aangemeld dan (met de mensen die niet lid zijn bijgeteld).?

En idd, het is nu wat vroeg nog:p.

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel mensen hebben zich nu aangemeld dan (met de mensen die niet lid zijn bijgeteld).?

En idd, het is nu wat vroeg nog:p.

Op dit moment heb ik (nog) geen inzage in de nominatielijst.
De forumleden die meedoen staan vermeld in de aankondiging.

Ik heb bewust de informatie wat "vroeg" geplaatst, opdat mensen die willen meedoen en nog geen lid van de NPB zijn ook de gelegenheid hebben om zich eventueel lid te maken. Krijg ik "straks" niet te horen van: "had ik dit maar eerder geweten, dan..." ;)

Moet ik gewoon de mail naar Topfit sturen René ?

Waarom is dit eigenlijk?
Het gaat er toch om dat je laat zien dat je het gewicht omhoog kunt drukken en niet of dat waterpas gebeurt?

om te laten zien dat jij controle over de lift hebt denk ik. en dus een goede beurt neer kan zetten.

Anders kun je wel meer vragen gaan stellen zoals: Waarom moet je kont op de bank blijven? Waarom moeten de voeten op de grond blijven staan?

Waarom is dit eigenlijk?
Het gaat er toch om dat je laat zien dat je het gewicht omhoog kunt drukken en niet of dat waterpas gebeurt?

Ik heb nog geen scheidsrechter met een waterpas gezien ;)
Maar Mikeo heeft gelijk, je kunt wel meer vragen gaan stellen...het antwoord is vrij simpel: zo zijn de (internationale) regels!
Die gaan ze heus niet effies veranderen.
Bij het gewichtheffen is dat overigens ook het geval, nadrukken is daar niet toegestaan.

Zo zie je dus dat een trainingsbeurt meestal niet te vergelijken valt met een wedstrijdbeurt...op een training is een beurt "goed" als de halter op de borst komt en je de armen weer kunt strekken, toch?
Op een wedstrijd komt er dus wat meer bij kijken.
Gewoon een kwestie van oefenen...waarbij je ook let op uitvoering en niet alleen maar op resultaat! :)

om te laten zien dat jij controle over de lift hebt denk ik. en dus een goede beurt neer kan zetten.

Anders kun je wel meer vragen gaan stellen zoals: Waarom moet je kont op de bank blijven? Waarom moeten de voeten op de grond blijven staan?

Tja, of het er nou leuker op wordt met al die regeltjes denk ik toch niet.
En om mee te mogen doen moet je ook nog eens lid zijn van een clubje, en dan maar afvragen waarom het niet druk is..
Sorry voor mijn azijn gepis maar zo denk ik er een beetje over.
Een RAW only wedstrijd is natuurlijk wel een stap in de goede richting!

En om mee te mogen doen moet je ook nog eens lid zijn van een clubje, en dan maar afvragen waarom het niet druk is..

Die regels zijn er niet voor niks, anders krijg je het gezeik van, die beurt was wel goed, en die weer niet :o
En bij vrijwel elke sport waar je wedstrijden wilt doen moet je aangesloten zijn bij een vereniging (behalve stm), komt eerder omdat de sport gewoon weinig atleten heeft.

Die regels zijn er niet voor niks, anders krijg je het gezeik van, die beurt was wel goed, en die weer niet :o
En bij vrijwel elke sport waar je wedstrijden wilt doen moet je aangesloten zijn bij een vereniging (behalve stm), komt eerder omdat de sport gewoon weinig atleten heeft.

Ja dat is natuurlijk ook weer zo.

ik denk dat je mij ook wel op ''de lijst'' kunt zetten hoor huggy ik moet dan alleen nog lid worden van de bond :)

Elke sport heeft zijn regels of het nu voetbal, tennis, judo of powerlifting betreft. Zoals chopperbob terecht aanduidt zijn die regels er niet om niets...men wilt een bepaalde uniformiteit ontwikkelen...en als er geen regels zijn wie bepaald dan of een beurt goed of fout is?

Het staat iedereen uiteraard vrij om al dan niet lid te worden van een vereniging, maar als men niet de bereidheid heeft om actief aan wedstrijdsport via een bond of vereniging deel te nemen, moet men ook geen kritiek spuien en niet klagen dat er te weinig voor rawlifters wordt gedaan. Met woorden alleen bereik je immers niets...wel met daden!
Daarom hoop ik dat er genoeg mensen die rawlifting een warm hart toedragen zullen meedoen en raw powerliftingwedstrijden een serieuze toekomst in NL zal hebben. :)

---------- Toegevoegd om 00:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:29 ----------

ik denk dat je mij ook wel op ''de lijst'' kunt zetten hoor huggy ik moet dan alleen nog lid worden van de bond :)

:thumbs:

---------- Toegevoegd om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:30 ----------

Update deelnemerslijst! :)

Om je gerust te stellen zijn Nick en ik ook maar even lid geworden Huggy. ;)

Oh ja, zet mij ook maar op de lijst van deelnemers.

Om je gerust te stellen zijn Nick en ik ook maar even lid geworden Huggy. ;)

Oh ja, zet mij ook maar op de lijst van deelnemers.

Dat is geweldig nieuws & doet me goed!:)
Nu kan ik weer goed slapen ;)
Welkom bij de NPB!

Meteen maar een update van de deelnemerslijst gemaakt!

we zijn over de helft van het minimum aantal van 15!

is wel een goed iniatief dat er een raw wedstrijd word gehouden dan heb je een veld met gelijke kansen (ipv de ongelijke hoeveelheden die mensen door een shirt kunnen drukken).
zou wel mooi zijn als bijv de top ook meedoet van nl

is wel een goed iniatief dat er een raw wedstrijd word gehouden dan heb je een veld met gelijke kansen (ipv de ongelijke hoeveelheden die mensen door een shirt kunnen drukken).
zou wel mooi zijn als bijv de top ook meedoet van nl

Ik "vrees" dat de top van NL geen animo heeft om aan deze wedstrijd mee te doen. Het is geen belangrijke wedstrijd voor hen, je kunt je er nergens mee kwalificeren. Daarnaast is het voor velen ook niet zo interessant om raw te drukken, daar ze op wedstrijden alleen maar in shirt drukken.
Daarnaast zullen sommigen ook geen gezichtsverlies willen leiden...en houden ze liever de kaarten voor hun borst wat hetgeen ze raw kunnen betreft. Ik ken mensen die ruim 60kg uit een 1 ply shirt weten te halen!
Ik denk niet dat die categorie aan een rawwedstrijd zal meedoen om vervolgens wellicht met legen handen naar huis te gaan.

Voor mij persoonlijk is het ook geen belangrijke wedstrijd, maar ik vind het een goed initiatief en daarom doe ik eraan mee.
Daarnaast beschouw ik het gewoon als een "zware" training naar aanloop van het EK.
En tevens kan Badal Djindra zijn "eerlijke" wedstrijd krijgen ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven