AndroidHealthClinic

reacties op nieuw trainingsschema

tripke

Novice
Waardering
0
Hey, graag eventueel wat reactie op trainingsschema.
Ben m 31 jaar 72kg 20%vet. Ben 4 maanden geleden begonnen met trainen en woog toen 64kg met 14% vet. Serieus beginnen eten en full body trainen om de dag. Heeft wel resultaten opgeleverd maar wil me nu echt gaan toeleggen op massa trainen. De eerste 4 maanden ook enkel machines getraind en nu bij de echte met gewichten en baren.
Ik heb al wat gezocht achter schema maar vind niet dadelijk iets wat voor mij goed voelt. Bv naar de gym gaan om daar 4 oefeningen te gaan doen en de volgende dag weer zegt me niet veel. Ga leiever 3 of 4 keer maar dan min een uur trainen. Heb een splitschema welke ik nu volg en eventueel zou willen blijven doen. Ik doe 4reps met 10x,8x,6x,4x tot het nog juist kan of soms faillure.

Dinsdag

Borst
-barbell bench press
-Dumbbell pullovers
-Dumbbeel fly's
-Bench press machine doe ik er ook nog bij ( teveel ? )
-Fly's machine doe ik er ook nog bij ( teveel ? )
Schouders
-Dumbbell lateral raise
-dumbbell uprigkt row
-Military press
-Schoulder press machine
Biceps
-Cable curls
-Dumbbell curls
-Machine curls

Donderdag

Rug
-Barbbel dead lifts
-Lat pulldown front
-Lat pulldowns rear
-Seated row
Triceps
-Dumbbell overhead extensions
-bench dipps machine
-cable pushdown
-kickback dumbbell
Buik
-Crunch machine
-seated hip raise crunch
-Crunch
benen
-Barbbell front squat
-Hack squat
-Lying leg curl
-Seated leg curl
-Calf raises standing
-calf press

Zondag weer Borst,schouders, biceps
Dan dinsdag is rug,triceps,buik,benen
Donderdag weer borst,schouders, biceps enz ...
De oefeningen staan nu vast maar binnen een aantal weken soe ik een aantal oefeningen veranderen om gewenning tegen te gaan.
Laat maar iets weten
Tripke

48 setjes op maandag en iets van 60 setjes op donderdag? Respect dat je het kan, maar het te veel. Zeker als je het ook nog 2x in de week doet. Ik zou terug gaan naar een wat meer traditioneel split schema om te kijken hoe je lichaam daarop reageert.

Uitgaande van je stats ben je zo een 2 a 3 kg vvm aangekomen. Dat moet beter kunnen in 4 maanden tijd als je net begint. Waarschijnlijk ben je jezelf aan het overtrainen, maar dat kan je zelf beter inschatten.

Ik doe 4reps met 10x,8x,6x,4x tot het nog juist kan of soms faillure.

4 sets bedoel je. Kan verwarrend zijn. :D

Waarschijnlijk ben je jezelf aan het overtrainen, maar dat kan je zelf beter inschatten.

Ik denk dat TS dat juist niet zelf kan inschatten, juist omdat het een beginner is.

Verder ben ik het met -Ma3stro- eens dat dit echt te veel is.
Ik zou er dan ook voor kiezen om alles gewoon 1 keer per week te doen.
Niet teveel oefeningen doen, concentreren op compounds, en de intensiteit hoog houden.

Terug
Naar boven