XXL Nutrition

Real Madrid - Barcelona

Peiling Peiling Wie wint er?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
Cristiano ronaldo, 27 duels en 25 goals.

Lionel Messi, 43 duels en 39 goals.

Per wedstrijd is Ronaldo dus beter bezig, harde feiten!

2-3 voor barca

Vorig jaar deze wedstrijd in een sportsbar op de Ramblas gekeken. Barca won toen 2-6 dus dat werd een feestje waar de nodige Madrileense vlaggen werden verbrand!

Ik durf de uitslag niet te voorspellen maar hoop op weer een mooie pot voetbal!

In het totaal plaatje is Messi veel beter, en 1 belangrijke kwaliteit
waar Messi over beschikt en Ronaldo niet is teamplay!

Hoelaat spelen ze? en welke dag?

Messi gaat ongetwijfeld wel weer een bepalende rol spelen.
0-5

Ik wil niet zeggen dat het alles bepalend is, maar het zegt zeker wel iets.;)

Ja , als je z'n doelpunten bekijkt zitten er vaak in leggers bij (ronaldo) vrije trappen of penalty's die hij zo 'leuk' uitlokt. Messi was minder begonnen aan het seizoen en heeft de meeste van z'n doelpunten in 2010 gemaakt. En als je zijn doelpunten bekijkt zie je direct waarom barcelona alles gewonnen heeft een jaar terug en de laatste 5 wedstrijden buiten heenwedstrijd tegen arsenal zijn allemaal overwinningen door messi , hij geeft uit medelijden een penalty die hij zelf had uitgelokt aan Ibra.

Ronaldo completer? Dit zegt dat je niet zo veel voetbal intelligentie hebt anders zou je dit niet zeggen , messi z'n dribbling is veel effectiever z'n passing is beter en z'n algemeen voetbal inzicht is ook beter. Enige waar hij beter in is dan messi is vrije trappen en afstand shoten en duiken. Paar jaar geleden waren er mensen die hetzelfde zeiden als jij maar ondertussen hebben ze nu ook wel door dat ronaldo nr2 is van de wereld.

Hoop dat barca wint , heb altijd al iets gehad tegen ploegen die teveel geld hebben en allerlei sterren koopt om wanhopig weer bij de top te horen , dan nog ga je eruit voor de kwart finales.

Zet de laatste 10 wedstrijden eens naast elkaar. Harde feiten;)

En in het verleden behaalde rendementen zijn geen garantie voor de toekomst!

Hoelaat spelen ze? en welke dag?

Morgen om 22:00.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:51 ----------

Ja , als je z'n doelpunten bekijkt zitten er vaak in leggers bij (ronaldo) vrije trappen of penalty's die hij zo 'leuk' uitlokt. Messi was minder begonnen aan het seizoen en heeft de meeste van z'n doelpunten in 2010 gemaakt. En als je zijn doelpunten bekijkt zie je direct waarom barcelona alles gewonnen heeft een jaar terug en de laatste 5 wedstrijden buiten heenwedstrijd tegen arsenal zijn allemaal overwinningen door messi , hij geeft uit medelijden een penalty die hij zelf had uitgelokt aan Ibra.

Ronaldo completer? Dit zegt dat je niet zo veel voetbal intelligentie hebt anders zou je dit niet zeggen , messi z'n dribbling is veel effectiever z'n passing is beter en z'n algemeen voetbal inzicht is ook beter. Enige waar hij beter in is dan messi is vrije trappen en afstand shoten en duiken. Paar jaar geleden waren er mensen die hetzelfde zeiden als jij maar ondertussen hebben ze nu ook wel door dat ronaldo nr2 is van de wereld.

Hoop dat barca wint , heb altijd al iets gehad tegen ploegen die teveel geld hebben en allerlei sterren koopt om wanhopig weer bij de top te horen , dan nog ga je eruit voor de kwart finales.

Tel je ook even mee dat Ronaldo pas een seizoen bij Real Madrid speelt. En daarbij komt ook nog dat Barcelona gewoon een beter ingespeeld team heeft. Logisch dat je dan beter uit de verf komt.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat Ronaldo completer is, was iemand anders. Maar ik snap zijn punt wel. Ronaldo heeft een beter schot, is kop sterk, is sneller, is fysiek sterker. Maar Messi is technisch wel veel verder dan Ronaldo. Wat uiteindelijk het belangrijkste is in voetbal.

---------- Toegevoegd om 21:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

Zet de laatste 10 wedstrijden eens naast elkaar. Harde feiten;)

En in het verleden behaalde rendementen zijn geen garantie voor de toekomst!

Ik wil niet lullig doen, maar het waren vooral mindere tegenstanders. Real Zaragoza, Valencia met 10 man, Stuttgart en dan een gehavend Arsenal.

Maarja, Messi blijft geweldig. Waarschijnlijk de beste ter wereld. Maar keep it real, Ronaldo doet het ook gewoon erg goed.

Hij is de beste van de wereld op dit moment. (gouden bal , fifa speler van het jaar , alles gewonnen wat er te winnen viel) Ik kijk al heel m'n leven voetbal en heb nog niemand zoals messi zien spelen.

Trouwens , mindere tegenstanders? Arsenal die buiten een paar man volledige kern had , Valencia (minder?) , Stuttgart 1/8 finale 'mindere' tegenstanders? Real vs Xerez of w/e zie ik ronaldo ook geen 3 maken en die kun je wel degelijk een mindere tegenstander noemen.

Enige wat messi nu moet doen is zo spelen op het WK en winnen , zoals maradonna zei dat dan de polemiek Pele/Maradonna eindigt.

Ik hoop dat Barcelona wint!

Messi, echt geen twijfel mogelijk.

Hoe laat btw?

Laatst bewerkt:
22:00

Ga ik nog net redden uit me werk:)

Ik hoop Barça maar ik vrees een gelijkspel. In toppers verwacht je veel goals maar meestal blijven zo'n wedstrijden lang op slot. 1-1 denk ik dus (Dani Alves en Higuain scoren)

Terug
Naar boven