AndroidHealthClinic

Recept met eieren gezocht!

Timmeh129

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m85
Beste DBB'ers,

Heb gister weer even 24 eieren ingeslagen en ben nu op zoek naar een goed receptje. Wat is jullie favoriete recept als het op eieren aankomt?

Ben zelf niet verder gekomen dan een eitje bakken met 7 eieren erin..

Neem een aantal eieren naar keuze (ik neem op 6 eieren 1 heel ei en de rest enkel het wit) goed roeren (klutsen zeggen ze bij ons) en in tupperware bakje in microgolfoven. lekker simpel, snel en spotgoedkoop.
wat olijfolie erop met basilicum en eventueel wat rijst of pasta of iets anders naar keuze.

Neem een aantal eieren naar keuze (ik neem op 6 eieren 1 heel ei en de rest enkel het wit) goed roeren (klutsen zeggen ze bij ons) en in tupperware bakje in microgolfoven. lekker simpel, snel en spotgoedkoop.
wat olijfolie erop met basilicum en eventueel wat rijst of pasta of iets anders naar keuze.

hahaha grappig, belg?

Ja snap ook wel wat je bedoelt alleen nog nooit zo gehoord :)

Zijn eieren uit de magnetron een beetje weg te krijgen?

maak er een pannenkoek van, op 3/4 eieren een schep proteine poeder, mixen en in een hete pan knallen, binnen een minuut is je eerste pannenkoekje klaar ( voeg er tijdens het mixen eventueel kaneel en pindakaas aan toe en je hebt eenb smul recept :D ):P
of kluts een ei in een bekertje, doe daar ook proteine poeder bij, knal het in de magnetron en je hebt een soort van cakeje :P

natuurlijk. Ik doe het vooral omdat het snel gaat en het minder vaatwas oplevert (haat ik).
Maar qua smaak valt het helemaal mee. Heb dit geleerd waar ik een 8 jaar geleden trainde. Daar deed iedereen het zo en sindsdien...

• Topic Starter Topic Starter
maak er een pannenkoek van, op 3/4 eieren een schep proteine poeder, mixen en in een hete pan knallen, binnen een minuut is je eerste pannenkoekje klaar ( voeg er tijdens het mixen eventueel kaneel en pindakaas aan toe en je hebt eenb smul recept :D ):P
of kluts een ei in een bekertje, doe daar ook proteine poeder bij, knal het in de magnetron en je hebt een soort van cakeje :P

Dus alleen 3/4 eieren (allemaal met eigeel?) en eiwitpoeder erbij pleuren, mixen en daarna in de pan doen?

jup, zelf gebruikte ik dan eiwit uit kartonnen pakken, maar het kan inderdaad ook gewoon met hele eieren. als je er een hele maaltijd van wilt maken, gooi en een beetje brinta doorheen. maar dat raad ik niet meer aan, heb het zelf met havermout en brinta erbij geprobeerd, maar het lekkerst is toch echt met puur protein poeder erdoorheen :D het eigeel is juist heel goed voor je hoor, zit het goede cholesterol in, de goede maken je aderen juist schoon van het slechte cholesterol :)

Goeie tips;)

Havermout cake :D

een hele goede pre workout ''maaltijd'' is dit: koop van die kloppudding. doe 100 gram havermout + 400-500ml water in de magnetron. en gooi als het klaar is die kloppudding erdoorheen. dan in een schaaltje doen en op latens tijven en af laten koelen :D dan heb je een goede carbsource met langzame en snelle carbs. :) eventueel zou je er ook nog proteine poeder doorheen kunnen kwakken :P je hebt met dit recept genoeg voor 2-4 dagen ;)

top! Ga ze bij mijn recepten boekje voegen ;)

• Topic Starter Topic Starter
jup, zelf gebruikte ik dan eiwit uit kartonnen pakken, maar het kan inderdaad ook gewoon met hele eieren. als je er een hele maaltijd van wilt maken, gooi en een beetje brinta doorheen. maar dat raad ik niet meer aan, heb het zelf met havermout en brinta erbij geprobeerd, maar het lekkerst is toch echt met puur protein poeder erdoorheen :D het eigeel is juist heel goed voor je hoor, zit het goede cholesterol in, de goede maken je aderen juist schoon van het slechte cholesterol :)

Thanks! Ik ga het vanmiddag proberen:)

een hele goede pre workout ''maaltijd'' is dit: koop van die kloppudding. doe 100 gram havermout + 400-500ml water in de magnetron. en gooi als het klaar is die kloppudding erdoorheen. dan in een schaaltje doen en op latens tijven en af laten koelen :D dan heb je een goede carbsource met langzame en snelle carbs. :) eventueel zou je er ook nog proteine poeder doorheen kunnen kwakken :P je hebt met dit recept genoeg voor 2-4 dagen ;)

Waarom zou je dat pre workout eten ... doe dan post

omdat je pre workout er voor is om je energie te leveren tijdens het trainen, en na het trainen om je glycogeen levels op normaal niveau te brengen ;) dus is het een goed alternatief voor een banaan of appel( die vaak gebruikt worden en dus op een moment saai worden) want zoals ze zeggen: verandering van spijs doet eten ;)

3 eieren, 2 plakken kip (heel klein snijden), wat tuinkers, Italiaanse kruiden dat goed door elkaar roeren. Dan een tomaat in plakjes snijden en vervolgens in de pan gooien even wachten en dan de rest erbij ingooien. Heerlijk

Wordt hier nochtans veel gebruikt :p

OT:
kook een paar eieren, plet de eieren en meng ze met mayo, beetje mosterd, beetje rode ui, wat bieslook en wat peper en zout :)

Mijn bestelling in de cut op resto:

10 eiwitten, 3 eigelen, zongedroogde tomaten, peper, zout en klaar :-)

Terug
Naar boven