Fitness Seller

Rechtszaak om Turkse les

Je kan ze beter wat extra cursussen Nederlands geven. Dat hebben ze wat harder nodig.

De overheid moet helemaal niet voor lessen Turks ... of Nederlands betalen. De overheid moet zich helemaal niet bemoeien met scholen.

Verder als Mustafa Ayranci zo graag Turkse lessen ziet moeten hij en zij die het met hem eens zijn daar uiteraard zelf voor betalen. Verder wat betreft de integratie zou het beter zijn als kinderen vooral Nederlands en Engels onder de knie krijgen. Als er dan nog tijd over is, dan kan er een derde taal toegevoegd worden.

"In veel Turkse gezinnen wordt er alleen Turks gesproken."

Wat dacht je ervan als die ouders eens Nederlands gaan leren? Het moet toch niet gekker worden!
+1...

en wow een topic van tbeest dat enigzins over wat gaat :eek:

---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 13:33 ----------

Je kan ze beter wat extra cursussen Nederlands geven. Dat hebben ze wat harder nodig.
+1

Ik snap best dat ze turks willen leren maar doe dat dan lekker op eigen kosten niet op die van de belastingbetaler :)

Wacht wacht... In veel gezinnen spreken de ouders thuis turks. En die kinderen leren dan op magische wijze vanzelf nederlands spreken en leren geen woord turks, dus moeten ze dat op school leren om met hun ouders te kunnen praten? Toen ik zelf bij mijn ouders opgroeide en mijn ouders spraken thuis nederlands, ben ik toch ook niet vanzelf duits gaan spreken? Kan iemand me dit uitleggen?

Ik denk dat ik naar Turkije verhuis. Volgens hun is het dus normaal om in een ander te gaan wonen, een uitkering te trekken en vervolgens eisen mijn eigen taal kosteloos te kunnen leren. Om nog maar niet te spreken over criminaliteit.
Klinkt dus als een paradijs

Waar slaat dat nu op joh?
Wat heeft dat met het topic te maken? Helemaal noppes niks.
Personen zoals jij zijn één van de redenen waarom mensen niet voldoende integreren. Wie wil nu integreren in een samenleving waar je dit naar je hoofd geslingerd krijgt? Alsof Turken en masse crimineel zouden zijn of onterecht een uitkering zouden hebben.

Dit vind ik echt :kots:

En dat die mensen van die Turkse arbeidersvereniging maar terug naar Turkije gaan, die horen hier niet thuis met zo'n achterlijke eisen. Slaat toch helemaal nergens op?

In Turkije mochten de Koerden tot nog niet zo lang geleden niet eens hun eigen taal spreken en gebruiken. Laat staan dat ze les kregen in het Koerdisch.

Waar slaat dat nu op joh?
Wat heeft dat met het topic te maken? Helemaal noppes niks.
Personen zoals jij zijn één van de redenen waarom mensen niet voldoende integreren. Wie wil nu integreren in een samenleving waar je dit naar je hoofd geslingerd krijgt? Alsof Turken en masse crimineel zouden zijn of onterecht een uitkering zouden hebben.

Dit vind ik echt :kots:

En dat die mensen van die Turkse arbeidersvereniging maar terug naar Turkije gaan, die horen hier niet thuis met zo'n achterlijke eisen. Slaat toch helemaal nergens op?

In Turkije mochten de Koerden tot nog niet zo lang geleden niet eens hun eigen taal spreken en gebruiken. Laat staan dat ze les kregen in het Koerdisch.

Ik zeg niks raars. Ik draai alleen de rollen om en gebruik hun normen en waarden om maar even duidelijk te maken hoe ziekelijk het is.
Overigens heb ik wel over het algemeen een pleurishekel aan Turken/Marokkanen.

Ik zeg niks raars. Ik draai alleen de rollen om en gebruik hun normen en waarden om maar even duidelijk te maken hoe ziekelijk het is.

Ja, dat was me al duidelijk. De Duitsers hebben er zo'n mooi woord voor: Fremdenfeindlichkeit.

• Topic Starter Topic Starter

Daar maken ze het toch echt zelf naar. Kijk maar naar de criminaliteitscijfers. In verhouding tot Marokkanen en Antillianen vallen Turken nog mee. Als je dat echter met autochtone Nederlanders vergelijkt is het nog steeds ziek.
Mag dan wel "racistisch" overkomen, maar het is gewoon realistisch. Ook de manier waarop een gemiddelde allochtoon (2e, 3e generatie e.d.) een gemiddeld persoon behandelt is schandalig.

• Topic Starter Topic Starter
En dan vergeet ik nog de Koerden, die dan les willen krijgen in het Koerdisch

:roflol::roflol:

En kan je gaan ongelijk geven? Als je één bevolkingsgroep voortrekt, moet je de andere gelijk behandelen.

Conclusie: allemaal Nederlands is het eenvoudigst en de enige oplossing

Wacht wacht... In veel gezinnen spreken de ouders thuis turks. En die kinderen leren dan op magische wijze vanzelf nederlands spreken en leren geen woord turks, dus moeten ze dat op school leren om met hun ouders te kunnen praten? Toen ik zelf bij mijn ouders opgroeide en mijn ouders spraken thuis nederlands, ben ik toch ook niet vanzelf duits gaan spreken? Kan iemand me dit uitleggen?

:roflol: duits en turks zijn 2 totaal verschillende talen.

Ik zou best wel graag Somalisch willen leren.

uit meerdere posts van jouw maak ik uit dat jij werkeloos bent en dus geen belasting betaald.
Verder heb je eerder ook duidelijk gemaakt dat je het niet zo ruim hebt (wat ook logisch is als je niet werkt)
dus ik vind dat jij helemaal niks hebt te zeggen over waar ons belasting geld naartoe gaat.
Mening mag je natuurlijk wel hebben, maar ik vind jou bijzonder dom overkomen met je relpoging.

+1

Een werkloze heeft hier evenveel te zeggen als een directeur

Tuurlk in jouw internet leventje ,

Nu mijn mening: als je zelf niet werkt en leeft van uitkeringen + ocmw huisje dan heb je dik niks te zeggen man !

Een aantal van die Turken hebben bedrijven en betalen een heel hoop Belastingen.
Nou als jij nu fars wilt doen over de taal van een land , waar blijft dan je Frans ? (Belgie= FR + NL)

Dus verder kan je gaan oprotten met je café praat ,het is wel leuk dat je naar voetbal kijkt , maar laat die praatjes daar tussen je vrienden (Marginaal Volk zeker)

---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 15:04 ----------

de directeur wordt alleen serieuzer genomen.

Hij is de Boss, niet voor niks :roflol:

Terug
Naar boven