Fitness Seller

Nieuws Relinazi's, koopzondagen worden beperkt

Nou ja, islamieten hebben een vrije dag op vrijdag. Zie weinig hier in de buurt die zich daar ook echt aan houden trouwens.
Maar vind dat eigenlijk wel prima, extra dag weekend:D

Ik vind het trouwens eerder "grappig" dat zoveel mensen er zo'n groot probleem van maken.

Plus het feit dat dit een gebruik is dat niet wordt ingevoerd, maar altijd al bestaan heeft eigenlijk.
Een gebruik, maar niet wettelijk opgelegd. Ik vind het prima als de bijbelwinkel in de kerkstraat dicht is op zondag door een persoonlijke keuze van de eigenaar. Ik zou het echter ronduit belachelijk vinden als een supermarkt dicht moet op een potentiele drukke dag omdat iemand anders gelooft dat dat goed is.

• Topic Starter Topic Starter
Heb er relinazi's van gemaakt, misschien dat Fonkmeistah die titel beter vind.

Een gebruik, maar niet wettelijk opgelegd. Ik vind het prima als de bijbelwinkel in de kerkstraat dicht is op zondag door een persoonlijke keuze van de eigenaar. Ik zou het echter ronduit belachelijk vinden als een supermarkt dicht moet op een potentiele drukke dag omdat iemand anders gelooft dat dat goed is.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was het wel wettelijk dat winkels niet op zondag geopend waren. Heb hier niet heel veel verstand van, maar kan me nog herinneren dat niet iedereen zomaar op zondag open mocht gaan.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was het wel wettelijk dat winkels niet op zondag geopend waren. Heb hier niet heel veel verstand van, maar kan me nog herinneren dat niet iedereen zomaar op zondag open mocht gaan.
Voor zover ik weet wel, en anders was de vergunning erg makkelijk te krijgen. Praktisch elk lullig supermarktje heeft het hier namelijk (Amsterdam)

Het is wettelijk geregeld (sinds 1996)dat winkels op zondag open mogen gaan, 12 keer per jaar. Voor winkels in toeristische gebieden is er de mogelijkheid om iedere zondag open te gaan. Die laatste mogelijkheid was er overigens al eerder. De gemeenten zijn iets ruimer omgegaan met toeristisch gebied dan bedoeld was maar tegelijkertijd is wel duidelijk dat er aan een vraag voldaan wordt met zondagsopeningen boven de 12 keer per jaar.

Dat hele coalitieakkoord is natuurlijk een lachertje geweest en daarmee is deze consessie naar de CU toe volstrekt niet relevant meer in het huidige economische klimaat.
Hoe zorg je voor meer werkgelegenheid, spoor je mensen aan tot het doen van aankopen en zorg voor je een betere verspreiding van het winkelend publiek?

Als ondernemer zul je momenteel anders naar de markt moeten kijken.

Zodra hier een akkoord voor is zal de volgende regering (PVV of VVD) dit weer totaal op de schop nemen.

Alsof uitgestorven binnensteden zo rustgevend zijn. Een leeg winkelcentrum doet naargeestiger aan dan een winkelcentrum waar geshopped kan wornemer aan zijn rust toe.

Loop eens keer een zaterdag door het oude centrum van zeg een Utrecht, Groningen, Breda of Dordrecht en doe dit de week daarop op een winkelvrije zondag wanneer enkel de horeca open is. Natuurlijk loopt er nagenoeg niemand voor zijn plezier in een leeg winkelcentrum.

Laatst bewerkt:
Als je zo graag door verlaten steden loopt doe dit op dinsdagnacht ofzo, met je zaklamp in de hand.

Sorry ik praat niet met proviniaals huiltuig!

Sorry ik praat niet met proviniaals huiltuig!

emo.gif

Woon jij niet in een provincie dan?

Als u nu naar rechts kijkt, ziet u links helemaal niets.

Loop eens keer een zaterdag door het oude centrum van zeg een Utrecht, Groningen, Breda of Dordrecht en doe dit de week daarop op een winkelvrije zondag wanneer enkel de horeca open is. Natuurlijk loopt er nagenoeg niemand voor zijn plezier in een leeg winkelcentrum.

Zit ook wel wat in, opzich heeft het wel wat om door een (oude) stad te lopen als de winkels dicht zijn. Echter gaat het mij zelf meer om het feit dat die 'refo's' dit er zomaar even doordrukken.. Spijtig spijtig, dacht toch echt dat we in het jaar 2009 leven.

hehehe relinazi`s:D

Er zijn mensen die op zondag willen werken en mensen die op zondag willen winkelen, what's the big ****ing deal b*ch?

Alsof 6 dagen per week werken en winkelen niet genoeg is.

Alsof 6 dagen per week werken en winkelen niet genoeg is.

Wie ben jij om te bepalen wat wel en niet genoeg is voor ondernemers? En '**** de invloed van de economie!'...?? :o

Werkelijk belachelijk plan, ik verwacht dan ook dat het niet door de kamer komt.

Wat kunnen mij die ondernemers nou schelen. En zoals ik al eerder aangeef is voor mij de economie niet datgene waar ik mijn bed voor uitkom hoor. De dictatuur die ons wordt opgelegd door de economie kan me werkelijkwaar gestolen worden.

Als ik op zondag lekker door de stile straten van utrecht wil lopen is dat toch ook mijn goed recht? Als op zondag de winkels open gaan vallen die mensen mij lastig.
Net als dat de "relinazi's" de ondernemers lastig vallen. Tough luck, get used to it.

Wie ben jij om te bepalen wat wel en niet genoeg is voor ondernemers? En '**** de invloed van de economie!'...?? :o

Werkelijk belachelijk plan, ik verwacht dan ook dat het niet door de kamer komt.

Het is er al door in principe, er is een meerderheid in de kamer om de koopzondagen te beperken. Uitvoering laat alleen nog even op zich wachten.

Terug
Naar boven