Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee dat is inderdaad niet genoeg, wat geeft de zondag die speciale status dan?
Bij mij is nu de jumbo en dirk van de broek open vanaf 16.00 uur in de middag op zondag tot 8 uur s`avonds. Echt helemaal top is dat!
Belachelijk dat het gaat worden afgeschaft of beperkt.
Al die ***regeltjes in Nederland ik word er helemaal gek van.
Ik overweeg om in een ander land te gaan wonen op termijn.

Wat is er jongen? Kom je er net achter dat er geen groter doel achter het leven zit en zie je het allemaal niet meer zitten?Wat kunnen mij die ondernemers nou schelen. En zoals ik al eerder aangeef is voor mij de economie niet datgene waar ik mijn bed voor uitkom hoor.
Dictatuur? Er is een verschil tussen 'natuurwetten' die de economie zijn vorm geeft en willekeur van een individueel machthebber.De dictatuur die ons wordt opgelegd door de economie kan me werkelijkwaar gestolen worden.
Wat een nonsens. Als het gebrek aan symmetrie je ontgaat, moet je er maar eens harder over nadenken. Bovendien is het een belachelijke claim, jouw 'goed recht' om door stille straten te lopen (in een stad met 500 duizend inwoners?!) waar talloze mensen zich willen begeven is overduidelijk problematisch.Als ik op zondag lekker door de stile straten van utrecht wil lopen is dat toch ook mijn goed recht? Als op zondag de winkels open gaan vallen die mensen mij lastig.
Net als dat de "relinazi's" de ondernemers lastig vallen. Tough luck, get used to it.
Regeerakkoord of niet, ik verwacht niet dat PVDA hier momenteel in meegaat. Zelfs het CDA lijkt me er niet enthousiast over. Het plan kan wel eens van de agenda gedrukt worden onder het argument van adverse economische omstandigheden.Het is er al door in principe, er is een meerderheid in de kamer om de koopzondagen te beperken. Uitvoering laat alleen nog even op zich wachten.
Deze begrijp ik even niet. Kan je die misschien even uitleggen.Wat is er jongen? Kom je er net achter dat er geen groter doel achter het leven zit en zie je het allemaal niet meer zitten?
het ging mij hier meer om het dwingende principe.Dictatuur? Er is een verschil tussen 'natuurwetten' die de economie zijn vorm geeft en willekeur van een individueel machthebber.
Utrecht heeft nieteens 500 duizend inwoners man.Wat een nonsens. Als het gebrek aan symmetrie je ontgaat, moet je er maar eens harder over nadenken. Bovendien is het een belachelijke claim, jouw 'goed recht' om door stille straten te lopen (in een stad met 500 duizend inwoners?!) waar talloze mensen zich willen begeven is overduidelijk problematisch.
Dergelijke statements dragen niets bij aan een discussie, en bovendien geeft het een indruk dat je vecht tegen windmolens. De economie wordt gedreven door natuurwetten, daar verander je niets aan. Dat heb je dus maar te accepteren, evenzo als het leven dat geen hoger doel dient.Deze begrijp ik even niet. Kan je die misschien even uitleggen.
Tuurlijk is er geen groter doel in het leven, maar de economie in stand houden is dat evenmin, vandaar mijn opmerking. het ging mij hier meer om het dwingende principe.
Er bestaat een verschil of dit door een individu gebeurt of door zogenaamde "wetten", maar dat neemt niet weg dat het beide vervelend is en je niet hoeft te accepteren.
Utrecht heeft nieteens 500 duizend inwoners man.
Tuurlijk is het problematisch, maar er is een verschil tussen een stad waar een enkeling doorheen loopt en een stad waar honderden mensen lopen die op zoek zijn naar koopjes. Dat gepeupel hoeft van mij allemaal niet zo.
Daarbij zie ik nog steeds de noodzaak niet.
Regeerakkoord of niet, ik verwacht niet dat PVDA hier momenteel in meegaat. Zelfs het CDA lijkt me er niet enthousiast over. Het plan kan wel eens van de agenda gedrukt worden onder het argument van adverse economische omstandigheden.
Ze zijn er al in meegegaan, het voorstel van nieuwe regels opgesteld door van der Hoeven wordt gesteund door tweede kamer en kabinet.
Ik snap niet hoe mensen zo simpel kunnen zijn dat je "er helemaal gek van wordt" dat je op één dag in de week niet naar de winkel kunt
Dan doe je verdomme toch gewoon je boodschappen op een ander tijdstip?
Ik ben me er van bewust dat ik vecht tegen de bierkaai. Maar ook vind ik eht goed dat er af en toe een geluid tentoon gespreid wordt die anders is dan de algemene kapitalistische economiegekheid.Dergelijke statements dragen niets bij aan een discussie, en bovendien geeft het een indruk dat je vecht tegen windmolens. De economie wordt gedreven door natuurwetten, daar verander je niets aan. Dat heb je dus maar te accepteren, evenzo als het leven dat geen hoger doel dient.
Ach, om eerljik te zijn zou het allemaal ook lekker aan me aars roesten. Als mensen hun winkels open willen gooien op zondag moeten ze dat vooral doen.De noodzaak van koopzondagen ontgaat je. Maar is dit niet de omgekeerde wereld. Als in beginsel mensen vrij zijn hun ondernemersactiviteiten te ontplooien, en we het eens zijn dat de zondag geen bijzondere betekenis toekomt, dan valt de bewijslast van de noodzaak die je zoekt aan jouw zijde. Dan, immers, is het zaak om hard te maken waarom mensen beperkt zouden worden in hun vrijheden (en hier is het gebrek aan symmetrie in jouw vergelijking relevant) door hen op te leggen zondag hun zaak te sluiten. Dit is kostbaar voor de samenleving. Als jij een stille straat zoekt doe je dat maar midden in de nacht, en anders loop je lekker het bos in!
Het gaat om het principe...Bij de regelgeving in Nederland op fiscaal, beleid, juridisch etc etc. alles zeg maar zijn we compleet doorgeslagen.
Het is gewoon belachelijk overal hebben wij kleine ***regeltjes voor!

Hele rare een van mijn principes is vanaf nu dat ik niet meer met mensen inhoudelijk in discussie ga op een boybuildersform die geen 100 kg banken...hehhehe
Ga eens trainen en gainen zeurpiet.
Het gaat om het principe...Bij de regelgeving in Nederland op fiscaal, beleid, juridisch etc etc. alles zeg maar zijn we compleet doorgeslagen.
Het is gewoon belachelijk overal hebben wij kleine ***regeltjes voor!

Ik snap niet hoe mensen zo simpel kunnen zijn dat je "er helemaal gek van wordt" dat je op één dag in de week niet naar de winkel kunt
Dan doe je verdomme toch gewoon je boodschappen op een ander tijdstip?
Totdat jezelf in een supermarkt werkt en wordt verplicht om op zondag te werken, dan piep je wel anders,