Holymoly
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 62
- Lengte
- 1m70
Voorwaarste en achterwaartse ketenintegratie. Op den duur kan het woord bedrijfskolom worden vervangen door supercel.
---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------
Ik zou je nuance aanpassen. Het is zo dat de uitgeruste hifi-zaak een deel van de giganten hun omzet afsnoept, niet andersom.
---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------
Je hebt gelijk, my bad.
Hier in de binnenstad is in ieder geval niet iedere winkel open op zondag, ook al in de drukste winkelstraten er geen ontkomen aan. Maar daar vindt je allang niet meer de exclusieve winkels, die kunnen de torenhoge huren niet betalen.
Maar ik vraag me af of de exclusievere winkels concurreren met de grotere ketens. Ik had een shop waar ik zelf regelmatig mijn kleding kocht, nu deze is verdwenen ga ik echt niet opeens shoppen bij Men at Work of andere ketens die je in bijna iedere stad vindt. Denk dat er meer zo denken en toch wel terug blijven komen bij de shops die wat meer bieden dan die fantasieloze shops die doorsneemeuk verkopen. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor mode-artikelen. Een Media-Markt is op een aantal vlakken ook geen directe concurrentie voor een goed uitgeruste hifi-zaak, ook al pikken dat soort winkels natuurlijk altijd wel een gedeelte van de omzet weg van de kleinere ketens of eenmanszaken. Maar dat is niet specifiek een probleem van het opengaan op zondag.
Ik zou je nuance aanpassen. Het is zo dat de uitgeruste hifi-zaak een deel van de giganten hun omzet afsnoept, niet andersom.