AndroidHealthClinic

Nieuws Koopzondagen definitief aan banden gelegd

Voorwaarste en achterwaartse ketenintegratie. Op den duur kan het woord bedrijfskolom worden vervangen door supercel.

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------

Je hebt gelijk, my bad.

Hier in de binnenstad is in ieder geval niet iedere winkel open op zondag, ook al in de drukste winkelstraten er geen ontkomen aan. Maar daar vindt je allang niet meer de exclusieve winkels, die kunnen de torenhoge huren niet betalen.

Maar ik vraag me af of de exclusievere winkels concurreren met de grotere ketens. Ik had een shop waar ik zelf regelmatig mijn kleding kocht, nu deze is verdwenen ga ik echt niet opeens shoppen bij Men at Work of andere ketens die je in bijna iedere stad vindt. Denk dat er meer zo denken en toch wel terug blijven komen bij de shops die wat meer bieden dan die fantasieloze shops die doorsneemeuk verkopen. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor mode-artikelen. Een Media-Markt is op een aantal vlakken ook geen directe concurrentie voor een goed uitgeruste hifi-zaak, ook al pikken dat soort winkels natuurlijk altijd wel een gedeelte van de omzet weg van de kleinere ketens of eenmanszaken. Maar dat is niet specifiek een probleem van het opengaan op zondag.

Ik zou je nuance aanpassen. Het is zo dat de uitgeruste hifi-zaak een deel van de giganten hun omzet afsnoept, niet andersom.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou je nuance aanpassen. Het is zo dat de uitgeruste hifi-zaak een deel van de giganten hun omzet afsnoept, niet andersom.

De giganten zijn meestal korter bestaand ook al bestaan grote warenhuizen natuurlijk wel al bijna net zolang als de winkelcentra waar ze gevestigd zijn. Een V&D of Bijenkorf is over het algemeen ouder dan de omringende speciaalzaken of kleinere winkels

Maar degenen die normaal gesproken aangewezen waren op speciaalzaken maar tegelijkertijd hun keuze op voorhand gemaakt hebben kunnen prima terecht bij een Mediamarkt of vergelijkbare keten. Mits het gezochte artikel natuurlijk ook wordt gevoerd door zo'n keten.

Foto-zaken verliezen bijvoorbeeld ook klanten aan dat soort ketens, maar klanten die gerichte service verwachten zullen voorlopig nog wel blijven komen bij een speciaalzaak.

Nu kunnen consumenten verder hun euro maar 1 keer uitgeven maar als je de kans om die euro uit te geven kleiner maakt kan dat ook gevolgen hebben voor de totale consumptie binnen een land. Tijdens een herstel na een crisis misschien niet de meest handige stap om dan openingstijden te verkrappen.

Ik vind het een goede zaak. Ik heb in mijn leven 1 x zo'n koopzondag meebeleefd en ik vond het waardeloos. Veel winkels waren dicht dus gezellig winkelen was er niet bij.
Vind het ook tamelijk overbodig nu je op internet dag en nacht kan shoppen.

Ik vind het een goede zaak. Ik heb in mijn leven 1 x zo'n koopzondag meebeleefd en ik vond het waardeloos. Veel winkels waren dicht dus gezellig winkelen was er niet bij.
Vind het ook tamelijk overbodig nu je op internet dag en nacht kan shoppen.

Je vindt koopzondagen niets omdat er veel winkels dicht waren en je niet gezellig kon winkelen?

Terug
Naar boven