Fitness Seller

Shocking News Rellen in Meulenberg (Limburg)

Integratie is heel belangrijk wil men geen rellende Marokkanen hebben. Echter hoeft een individu niet "geintegreerd" te zijn (al is het wel te verkiezen) om goed te kunnen functioneren in onze samenleving. Zolang een individu zijn bijdrage aan onze maatschappij levert, en niet teert op de sociale zekerheid, mag die gerust andere waarden en normen hebben. Er zijn heel veel autochtonen die zo vreemd voor me zijn dat hun waarden en normen veel verder van me afstaan dan de niet-criminele Marokkaan. Je kan je dus de vraag stellen wat men eigenlijk bedoelt als men spreekt over integratie.
Toen ik in Brussel aan "place Liedts" (die zo'n slechte reputatie heeft, onterecht trouwens) in panne viel met de wagen (brandstofmeter was stuk waardoor ik niet wist dat ik zonder benzine zat) kwam er, in de gietende regen, ijskoud, een Marokkaan naar me toe, vroeg wat het probleem was. Ik zei hem dat ik op weg naar huis was en dat ik zonder benzine was gevallen en mijn bankkaart thuis had vergeten. Geen probleem zei die, en vroeg me of ik een lege fles had om benzine in te doen (2 liter is voldoende om thuis te geraken). Die had ik niet, hij keek op zich heen stapte naar een man die fles water in de hand had, goot die leeg en zei:" kom, we gaan tanken. " Hij betaalde de twee liter benzine en bracht me terug naar mijn wagen want ik kende daar mijn weg nog niet. Deze man was een salafist, dus totaal niet geïntegreerd in onze samenleving, maar hij droeg wel zijn steentje bij.

• Topic Starter Topic Starter
Rellen Meulenberg: "Zou u toelaten dat iemand uw ouders slaat?"

Het gerecht van Hasselt geeft geen informatie over het onderzoek naar de rellen van vrijdagavond in de Houthalense wijk Meulenberg. U.A., de 18-jarige veroordeelde tegen wie een bevel tot gevangenneming is, zit sinds vrijdag in de gevangenis. Ook zijn vader en drie broers zijn aangehouden voor het geweld tegen de politie. Eén van hen reed in op de agenten.
Toen vrijdag vier agenten voor zijn deur stonden, verzette de hele familie zich, bijgestaan door andere bewoners van de wijk. De politiemensen kregen klappen in het gezicht en er werd nog nagetrapt toen agenten al op de grond lagen. Door de overmacht van allochtone bewoners kon de politie niet anders dan zich terug te trekken om daarna met versterkte politiemacht terug te keren, want de veroordeelde Houthalenaar vluchtte tijdens het tumult. Het protest ontaardde in een straatoorlog.

"Zelf naar kantoor gaan"

De broers en zussen van U.A. willen niet reageren op de feiten van vrijdag. Y., een familielid dat even verderop in de Meulenberg woont, wil dat wel doen. “Dit had allemaal niet moeten gebeuren. De ouders van U.A. waren vrijdag met de politie overeen gekomen dat ze hun zoon zelf naar het kantoor zouden brengen.” In politiekringen wordt dit ontkend.

“Die rellen waren weliswaar het gevolg van die mislukte arrestatie. Maar die rellen waren niet het werk van mijn familie. Integendeel. We keuren het af, dat de politie met stenen werd bekogeld. Al begrijpen we het wel.”

“U. is nog heel jong maar iedereen is het erover eens: hij moet zijn straf uitzitten. Dus als de politie nu naar hem was gegaan, en de situatie psychologisch had aangepakt, dan was hij wellicht vanzelf meegegaan. Maar blijkbaar vond iemand het nodig om hem hardhandig aan te pakken. Dat heeft mijn nonkel niet toegestaan. Toen heeft hij klappen gekregen. En daarna ook zijn vrouw. Als u zag dat uw vader van 70 en moeder van 55 geslagen wordt, zou u daar dan met de armen over elkaar naar staan kijken? Nee toch.”

http://www.hbvl.be/limburg/houthalen-helchteren/rellen-meulenberg-zou-u-toelaten-dat-iemand-uw-ouders-slaat.aspx

"We keuren het af, dat de politie met stenen werd bekogeld. Al begrijpen we het wel.”"

Srs? :roflol:

Erg gezellig daar in belgisch limburg

Ik zou dit krantenartikel inlijsten als ik en mijn vrienden die allochtonen waren:

De politiemensen kregen klappen in het gezicht en er werd nog nagetrapt toen agenten al op de grond lagen. Door de overmacht van allochtone bewoners kon de politie niet anders dan zich terug te trekken.

Is Abou Jah Jah al gearriveerd om de boel 'te sussen' ?

Laatst bewerkt:
Overleg rellen Meulenberg moet wijken voor Offerfeest, agent nog steeds kritiek

Het geplande overleg over de rellen in Meulenberg is uitgesteld tot na het Offerfeest. “Dat gebeurde op vraag van de moslimgemeenschap”, zegt burgemeester Alain Yzermans. Met de politieman die vrijdagavond zwaargewond raakte toen relschoppers zijn combi bekogelden met stenen gaat het intussen niet goed. De man blijft kritiek.
Gisterenavond stond spoedoverleg gepland tussen het gemeentebestuur, de politie en vertegenwoordigers van de Turkse en Marokkaanse gemeenschappen in Meulenberg over de zware rellen van vrijdagavond in de wijk. “Maar de vertegenwoordigers van de gemeenschappen verkiezen de zaak te laten rusten tot na het Offerfeest dinsdag”, legt Yzermans uit.

Voor Mario Ghijs (42), de Lummense politie-inspecteur die bij de rellen een levensbedreigende hoofdwonde opliep, blijft het bang afwachten. De toestand van de man is nog steeds kritiek.

Via een filmpje dat de amokmakers zelf postten op YouTube spoort de politie intussen de stenengooiers op die de politiecombi van Ghijs bekogelden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.hbvl.be/limburg/houthalen-helchteren/overleg-rellen-meulenberg-moet-wijken-voor-offerfeest-agent-nog-steeds-kritiek.aspx

Lekker veel respect die moslimgemeenschap in die wijk, eerst gaan ze een agent het ziekenhuis inhelpen in kritieke toestand en daarna gewoon feesten.

Eerst op gemak de offerfeesten door laten gaan..jaja..bij mij zou er gewoon geen offerfeest meer doorgaan. Simpel.
Wat een eikels zijn wij Belgen toch, zo een beetje orde proberen te handhaven terwijl er net een offerfeest aankomt.

Eerst op gemak de offerfeesten door laten gaan..jaja..bij mij zou er gewoon geen offerfeest meer doorgaan. Simpel.
Wat een eikels zijn wij Belgen toch, zo een beetje orde proberen te handhaven terwijl er net een offerfeest aankomt.

ergens iets met "respect hebben voor hun cultuur en godsdienst" ofzoiets :rolleyes:

Ach wat mis ik de goeie ouwe Rijkswacht.

Tja als je die gasten hun heilige crapfeest niet door laat gaan is er gegarandeerd niet meer mee te praten. Maakt het nog steeds niet goed maar ik snap het wel van de gemeente haar kant.

Wat zit iedereen hier zo lekker te haten! Volgende verkiezing toch weer links stemmen hé, zo zijn we dan.
Jullie zijn even laks als die politieagenten die 'niets terug doen'.

:)

De ouders van U.A. waren vrijdag met de politie overeen gekomen dat ze hun zoon zelf naar het kantoor zouden brengen.” In politiekringen wordt dit ontkend.

Dit vind ik altijd zo dom. Dan verwachten die tokkies dat ze zelf mogen beslissen wanneer ze zich gevangen laten zetten. Als vandaag niet zo goed uit komt dan vragen we toch gewoon of we vrijdag mogen komen. Wat maakt het uit, dan zitten we toch gewoon de straf een paar dagen langer uit"

Heb al vaker gehoord dat ze helemaal verontwaardigd zijn dat ze als "beesten" worden behandeld want "als ze gewoon even gebeld hadden dan had ik me netjes op het politiebureau gemeld".

:roflol: Helaas simpele ziel, zo werkt het niet.

Wat zit iedereen hier zo lekker te haten! Volgende verkiezing toch weer links stemmen hé, zo zijn we dan.
Jullie zijn even laks als die politieagenten die 'niets terug doen'.

:)

Waar baseer jij dit allemaal op? Heb jij ook maar enige vorm van argumenten? Ben jij zelf een mocro misschien?

Terug
Naar boven