Fitness Seller

Nieuws Zware rellen na arrestatie tiener in Molenbeek, negen agenten gewond

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 110
  • Weergaven 6K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Grotendeels wel. Nou ja niet alleen puur links, maar alle Belgische partijen: CD&V, Open VLD, SPA, PS, FDF, allemaal zijn ze mee schuldig. Vooral PS omdat die in Brussel al lang aan de macht zijn en het probleem liever ontkennen en negeren dan er wat aan te doen.
+1, erg jammer dat er geen linkse partijen zijn die de problemen inzien:(, snap niet dat je je kop zo int zat kan steken. Maar goed ik ga nu niet op een rechtse partij stemmen voor maar 1 punt.
 
geen zin om 3 paginas door te lezen, maar waar staat dat het hier om marokkaanse jongeren gaat? Hier in groningen zijn ook vaak genoeg rellen met gewoon lompe boeren die een biertje te veel op hebben als dader. Dat is toch niet nieuw ofzo? ach man laat ook maar het heeft ook helemaal geen nut om hier nog op in te gaan. de discussie is voor de meesten hier toch al afgedaan. alle turken terug naar marokko
Maakt mij sowieso niet uit, tuig=tuig, maar als je Molenbeek kent dan begrijp je waarom hieraan twijfelen wat naïef is.
 
waarom delen ze gewoon geen boetes uit?
Belediging politie: 50 euro
met een steen gooien naar de politie: 100 euro/steen
met een gasfles gooien: 500 euro/fles

Nu blijkt dat er ook al tienduizenden ambtenaren teveel zijn dus kunnen we mss zo de staatskas spijzen?
Ik mocht al 50 euro betalen omdat ik 1 second te vroeg overstak. Had ik beter met een steen gegooid ofzo :(
 
Ik geloof er niet in. Harde represailles geraken niet aan de oorzaak van 'afwijkend gedrag'. Waarom komt 'afwijkend gedrag' meer voor bij bepaalde groepen dan andere en ik zal het beestje bij de naam noemen: lage sociaal economische groepen, marokkanen, alleenstaanden,...Schort er wat aan de opvoeding ? Hebben ze een uitzichtloos toekomst ? Interesseert het hen allemaal niet meer ? Vervelen ze zich ?

De oorzaak kan zeker niet zijn (of zeker niet afdoenen): er is een soft beleid in belgie. Als dat zo was, dan zou iedere groep(!) evenveel kans maken om 'afwijkend gedrag' te vertonen, dus ook de zoon van een welgestelde advocaat of minister in een hoge socio-economische buurt. De oorzaak moet dus elders liggen.

Wat de oorzaak/oorzaken ook zijn, die kun je dus niet oplossen met een harde politieapparaat. De probleem kan enkel maar opgelost wordt als je het probleem veel breder bekijkt, en dan zie je pas in dat de politie niet bij machte is om de probleem op te lossen. Een flik kan niet zeggen hoe dat kinderen moeten opgevoed worden en een flik kan ook niet ervoor zorgen dat men activietiten organiseert voor jongeren die zich vervelen bijvoorbeeld.

Ik ben het eens met Scrat dat men meer moet investeren in dit problematiek en een grootschalig en dynamisch project moeten inlassen met alle instituties (gezien, school, overheid, politie,... iedereen mag zijn constructieve/kritische brijdrage geven zonder de boel af te breken.) specifiek voor 'straatterroristen'. Ik heb eerder het gevoel dat elke institutie hun ding doen zonder enig besef wat de visies zijn van andere instituties en dat er nauwelijks overleg is met elkaar.

Dit is dan hoe ik het zie. Ik zie liever niet harde straffen voor die onwetende kinderen, ik zie liever dat ze (ooit) eenzelfde toekomst verdienen als een rijkelui zoon van een blanke belg in een gegoede buurt. Apen kan je makkelijk manipuleren met slimme tactieken. Met die marokkaanse k*tkinderen is dat net hetzelfde, alleen heb je een complexer tactiek voor nodig.
 
Tuurlijk heb je én preventie én repressie nodig Cyan. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar met alleen preventie ga je de problemen die er nu zijn natuurlijk niet aanpakken en verminderen. Jij kan nog al het belastinggeld van de wereld investeren in linkse projectjes, maar als je met dit tuig te maken hebt, die begrijpen maar 1 ding hoor.
 
geen zin om 3 paginas door te lezen, maar waar staat dat het hier om marokkaanse jongeren gaat? Hier in groningen zijn ook vaak genoeg rellen met gewoon lompe boeren die een biertje te veel op hebben als dader. Dat is toch niet nieuw ofzo? ach man laat ook maar het heeft ook helemaal geen nut om hier nog op in te gaan. de discussie is voor de meesten hier toch al afgedaan. alle turken terug naar marokko

Idd, zijn hier probably ook vlaamse boeren geweest :) ik heb nergens marokko gebruikt, net zoals genoeg mensen in dit topic, we hebben de benaming "allochtonen" gebruikt :)
 
Ik geloof er niet in. Harde represailles geraken niet aan de oorzaak van 'afwijkend gedrag'. Waarom komt 'afwijkend gedrag' meer voor bij bepaalde groepen dan andere en ik zal het beestje bij de naam noemen: lage sociaal economische groepen, marokkanen, alleenstaanden,...Schort er wat aan de opvoeding ? Hebben ze een uitzichtloos toekomst ? Interesseert het hen allemaal niet meer ? Vervelen ze zich ?

De oorzaak kan zeker niet zijn (of zeker niet afdoenen): er is een soft beleid in belgie. Als dat zo was, dan zou iedere groep(!) evenveel kans maken om 'afwijkend gedrag' te vertonen, dus ook de zoon van een welgestelde advocaat of minister in een hoge socio-economische buurt. De oorzaak moet dus elders liggen.

Wat de oorzaak/oorzaken ook zijn, die kun je dus niet oplossen met een harde politieapparaat. De probleem kan enkel maar opgelost wordt als je het probleem veel breder bekijkt, en dan zie je pas in dat de politie niet bij machte is om de probleem op te lossen. Een flik kan niet zeggen hoe dat kinderen moeten opgevoed worden en een flik kan ook niet ervoor zorgen dat men activietiten organiseert voor jongeren die zich vervelen bijvoorbeeld.

Ik ben het eens met Scrat dat men meer moet investeren in dit problematiek en een grootschalig en dynamisch project moeten inlassen met alle instituties (gezien, school, overheid, politie,... iedereen mag zijn constructieve/kritische brijdrage geven zonder de boel af te breken.) specifiek voor 'straatterroristen'. Ik heb eerder het gevoel dat elke institutie hun ding doen zonder enig besef wat de visies zijn van andere instituties en dat er nauwelijks overleg is met elkaar.

Dit is dan hoe ik het zie. Ik zie liever niet harde straffen voor die onwetende kinderen, ik zie liever dat ze (ooit) eenzelfde toekomst verdienen als een rijkelui zoon van een blanke belg in een gegoede buurt. Apen kan je makkelijk manipuleren met slimme tactieken. Met die marokkaanse k*tkinderen is dat net hetzelfde, alleen heb je een complexer tactiek voor nodig.
+1

Als je aan een allochtoon vraagt waar ze alles geleerd hebben antwoorden ze bijna altijd mol (jeugdinstelling). Ze daar steken is echt het stomste wat je kan doen.
 
Ik geloof er niet in. Harde represailles geraken niet aan de oorzaak van 'afwijkend gedrag'. Waarom komt 'afwijkend gedrag' meer voor bij bepaalde groepen dan andere en ik zal het beestje bij de naam noemen: lage sociaal economische groepen, marokkanen, alleenstaanden,...Schort er wat aan de opvoeding ? Hebben ze een uitzichtloos toekomst ? Interesseert het hen allemaal niet meer ? Vervelen ze zich ?

De oorzaak kan zeker niet zijn (of zeker niet afdoenen): er is een soft beleid in belgie. Als dat zo was, dan zou iedere groep(!) evenveel kans maken om 'afwijkend gedrag' te vertonen, dus ook de zoon van een welgestelde advocaat of minister in een hoge socio-economische buurt. De oorzaak moet dus elders liggen.

Wat de oorzaak/oorzaken ook zijn, die kun je dus niet oplossen met een harde politieapparaat. De probleem kan enkel maar opgelost wordt als je het probleem veel breder bekijkt, en dan zie je pas in dat de politie niet bij machte is om de probleem op te lossen. Een flik kan niet zeggen hoe dat kinderen moeten opgevoed worden en een flik kan ook niet ervoor zorgen dat men activietiten organiseert voor jongeren die zich vervelen bijvoorbeeld.

Ik ben het eens met Scrat dat men meer moet investeren in dit problematiek en een grootschalig en dynamisch project moeten inlassen met alle instituties (gezien, school, overheid, politie,... iedereen mag zijn constructieve/kritische brijdrage geven zonder de boel af te breken.) specifiek voor 'straatterroristen'. Ik heb eerder het gevoel dat elke institutie hun ding doen zonder enig besef wat de visies zijn van andere instituties en dat er nauwelijks overleg is met elkaar.

Dit is dan hoe ik het zie. Ik zie liever niet harde straffen voor die onwetende kinderen, ik zie liever dat ze (ooit) eenzelfde toekomst verdienen als een rijkelui zoon van een blanke belg in een gegoede buurt. Apen kan je makkelijk manipuleren met slimme tactieken. Met die marokkaanse k*tkinderen is dat net hetzelfde, alleen heb je een complexer tactiek voor nodig.


Cyan, jij denkt net alsof alleen de allochtone rakkers in die streek al die problemen hebben die jij opnoemt. Zo'n situaties kom je in elke bevolkingsgroep tegen, autochtonen, oostblokkers, afrikanen, noord-afrikanen, dus waarom loopt het daar dan fout?

Daar loopt het gewoon fout omdat de relschoppers van vandaag door hun ouders niet worden terechtgewezen, en blijkbaar normaal is dat je schoolplichtig kind op straat nog loopt om 2ur snachts om steentjes te gooien naar de politie.

zoals een inwoner van molenbeek aanhaalde op de site van hln, de ouders van die reljongeren nu, waren de relschoppers 20 jaar geleden, toen de politie ook al paar keer achteruit moest voor groepjes allochtonen. Dus die mensen hebben geleerd hoe je door samenspannen toch je wil kan doordrukken,z elfs tov de politie.

In elk geval moet deze huidige groep geisoleerd worden van de welwillende allochtonen, want zo word de wil om te rellen gewoon doorgegeven van generatie op generatie.
 
Tuurlijk heb je én preventie én repressie nodig Cyan. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar met alleen preventie ga je de problemen die er nu zijn natuurlijk niet aanpakken en verminderen. Jij kan nog al het belastinggeld van de wereld investeren in linkse projectjes, maar als je met dit tuig te maken hebt, die begrijpen maar 1 ding hoor.

Het is ook mijn belastinggeld en die zie ik liever niet gaan naar andere projecten.

Ik heb juist de indruk hier dat repressie de enige oplossing is en liefst nog een zware repressie ook. Ik leg daar gewoon de nadruk niet op, maar ik erken wel zeker de kortetermijn effecten van zo'n plan-opzet, en meer specifiek voor straat terroristen. (wat de oplossingtactieken zijn voor oudere zware criminelen rep ik geen woord over).

Die tuig waar jij het over hebt, zijn 10-14 jarige kinderen die niet zoveel verschillen van de rijke autochtone jongeren die allemaal zogezegd 'braaf' zijn.
Ken jij het 'Cave experiment' van Muzafer sherrif. (http://www.age-of-the-sage.org/psychology/social/sherif_robbers_cave_experiment.html)
In een notendop: ieder individu kan overgaan tot afwijkend gedrag, of ze nu blank of zwart zijn, rijk of arm zijn. Steek ze in een andere context en er kunnen andere gedrag onstaan die we bij dat soort publiek niet konden inbeelden. Die hatelijke k*tkinderen luisteren niet maar naar 1 ding, en als je daarin gelooft, dan vraag ik me serieus af of je wel intenties wel goed en eerlijk zijn. Die kinderen kunnen net zo goed functioneren als elk ander 'modelkind', alleen hebben ze een goed schop op hun reet nodig. (spreekwoordelijk :D)
 
@ big t, helemaal gelijk, tuig is tuig! maar waarom post je dan keer op keer een soort geweldsincident in danwel nederland belgie of frankrijk waarbij marokkanen bij betrokken zijn en zegt vervolgens zie je nou wel? Ik ben heus geen linkse naieve lul die denkt dat we gezellig met deze jongeren moeten gaan praten en ze lekker laten tafelvoetballen in de plaatselijke jeugdsoos. Maar wat is nou het nut van je posts? laten zien dat multiculti niet werkt? kijk nou eens naar de geschiedenis, het zijn cycli van strubbelingen en moeilijke tijden waarna er weer even rust ontstaat en de problemen bij de volgende cultuur/groep ontstaan. Wat stel je dan voor? een soort politie staat creeren waarbij elke marokkan die een "kraagje en een burbery petje" (of weet ik veel hoe die shit heet) zich straks tegen af gaat zetten? nog verder verwijderd raakt van de samenleving en nog hechter gaan klieken?
 
+1

Als je aan een allochtoon vraagt waar ze alles geleerd hebben antwoorden ze bijna altijd mol (jeugdinstelling). Ze daar steken is echt het stomste wat je kan doen.
Ben eens benieuwd wat jij vindt van deze voorstellen:

- kindergeld ouders tijdelijk afpakken wanneer tieners op het verkeerde pad komen vanwege onvoldoende opvoeding en begeleiding door de ouders

- ipv jeugdinstelling soort opvoedingskampen die meer focussen op goed gedrag aanleren

- in gevangenissen meer focussen op arbeid + sport, zodat er minder tijd is om bezig te zijn met andere zaken die slecht gedrag stimuleren in de toekomst

- verplichte legerdienst voor meerdere malen hervallen

Dit zijn enkele zaken waar ik aan denk bij de aanpak van de meer extreme gevallen, in een poging hen een betere kans te geven op een toekomst in de samenleving.

@ big t, helemaal gelijk, tuig is tuig! maar waarom post je dan keer op keer een soort geweldsincident in danwel nederland belgie of frankrijk waarbij marokkanen bij betrokken zijn en zegt vervolgens zie je nou wel?
Ik kaart een probleem aan dat aandacht verdient!! Waarom denkt men vanuit links altijd dat we daarmee een soort genetische superioriteit proberen aantonen? We zijn in rechterhoek ook niet allemaal racisten net zoals in linkse hoek niet iedereen een naïeve softie is.
 
@ big t, helemaal gelijk, tuig is tuig! maar waarom post je dan keer op keer een soort geweldsincident in danwel nederland belgie of frankrijk waarbij marokkanen bij betrokken zijn en zegt vervolgens zie je nou wel? Ik ben heus geen linkse naieve lul die denkt dat we gezellig met deze jongeren moeten gaan praten en ze lekker laten tafelvoetballen in de plaatselijke jeugdsoos. Maar wat is nou het nut van je posts? laten zien dat multiculti niet werkt? kijk nou eens naar de geschiedenis, het zijn cycli van strubbelingen en moeilijke tijden waarna er weer even rust ontstaat en de problemen bij de volgende cultuur/groep ontstaan. Wat stel je dan voor? een soort politie staat creeren waarbij elke marokkan die een "kraagje en een burbery petje" (of weet ik veel hoe die shit heet) zich straks tegen af gaat zetten? nog verder verwijderd raakt van de samenleving en nog hechter gaan klieken?

Er zijn gwn veel problemen met allochtonen (in de gevangenis van antwerpen zitten bv voor 90% allochtonen) is toch normaal dat het probleem aangekaart word?
 
en cyan +1 toevallig vandaag college gehad over sherrif en zijn experimenten :)
 
Ben eens benieuwd wat jij vindt van deze voorstellen:

- kindergeld ouders tijdelijk afpakken wanneer tieners op het verkeerde pad komen vanwege onvoldoende opvoeding en begeleiding door de ouders

- ipv jeugdinstelling soort opvoedingskampen die meer focussen op goed gedrag aanleren

- in gevangenissen meer focussen op arbeid + sport, zodat er minder tijd is om bezig te zijn met andere zaken die slecht gedrag stimuleren in de toekomst

- verplichte legerdienst voor meerdere malen hervallen

Dit zijn enkele zaken waar ik aan denk bij de aanpak van de meer extreme gevallen, in een poging hen een betere kans te geven op een toekomst in de samenleving.

Mja gwn al een uurtje per dag samen zitten is genoeg om slechte zaken te leren, ik heb ook vanalles bijgeleerd en daarvoor hoef je geen uren te praten over de criminaliteit hoor. Extra arbeid ofzo gaat niet helpen in de gevangenis.

Legerdienst gaat ze harder maken wat eigenlijk negatief is. Ook sport gaat niet helpen want ik weet dat ze veel bezig zijn met hun conditie om van de politie te kunnen gaan lopen. Veel marokanen leven erg gezond en sporten veel.

Heropvoeding kan wel helpen ja, en die maatregel van het kindergeld mss ook.
 
Cyan, jij denkt net alsof alleen de allochtone rakkers in die streek al die problemen hebben die jij opnoemt. Zo'n situaties kom je in elke bevolkingsgroep tegen, autochtonen, oostblokkers, afrikanen, noord-afrikanen, dus waarom loopt het daar dan fout?

Daar loopt het gewoon fout omdat de relschoppers van vandaag door hun ouders niet worden terechtgewezen, en blijkbaar normaal is dat je schoolplichtig kind op straat nog loopt om 2ur snachts om steentjes te gooien naar de politie.

zoals een inwoner van molenbeek aanhaalde op de site van hln, de ouders van die reljongeren nu, waren de relschoppers 20 jaar geleden, toen de politie ook al paar keer achteruit moest voor groepjes allochtonen. Dus die mensen hebben geleerd hoe je door samenspannen toch je wil kan doordrukken,z elfs tov de politie.

In elk geval moet deze huidige groep geisoleerd worden van de welwillende allochtonen, want zo word de wil om te rellen gewoon doorgegeven van generatie op generatie.

Ik gaf in mijn post bewust geen verklaring voor hun gedrag. Ik somde alleen wat mogelijk was. Uit die mogelijkheden (en onmogelijkheden) concludeerde ik dat repressie alleen niet de probleem kan oplossen. Ik zei ook dat afwijkend gedrag vaak voorkomt in lage sociaal economische groepen, hierin veronderstelde ik dus ook autochtonen, afrikanen, polen, zigeuners noem maar op! Als de belgen hier cliquevorming doen, dan komen ze ook geregeld de arm der wet tegen.

'Afwijkend gedrag' wordt inderdaad doorgegeven van generatie op generatie. Het is daarom dat ik 'afwijkend gedrag' altijd tussen aanhalings typte omdat ik me afvroeg of we wel van 'afwijking' kunnen spreken als die kinderen gewoon gedrag aangeleerd hebben van hun ouders en peers. Mij lijkt het juist een rationeel en goed aangeleerd gedrag:D De gedrag is afwijkend omdat een paar figuren (terecht wel!:D) gezegd hebben dat ze niet akkoord gaan met dergelijk gedrag.

Als je erkent dat de probleem gedeeltelijk bij de ouders liggen, dan zie je in dat de probleem niet opgelost kan worden door traangas in die jongens hun ogen te spuiten of hun knieschijven afknallen. Denk dat de ouders en jongeren nog bozer zouden reageren wat de boel gewoon erger maakt.
 
Mja gwn al een uurtje per dag samen zitten is genoeg om slechte zaken te leren, ik heb ook vanalles bijgeleerd en daarvoor hoef je geen uren te praten over de criminaliteit hoor. Extra arbeid ofzo gaat niet helpen in de gevangenis.

Legerdienst gaat ze harder maken wat eigenlijk negatief is. Ook sport gaat niet helpen want ik weet dat ze veel bezig zijn met hun conditie om van de politie te kunnen gaan lopen. Veel marokanen leven erg gezond en sporten veel.

Heropvoeding kan wel helpen ja, en die maatregel van het kindergeld mss ook.
Ok maar als je werkt maak je jezelf nuttig en zou je je beter kunnen voelen in die positie en eens je uit de gevangenis komt misschien meer gestimuleerd zijn om een job te zoeken?

Legerdienst maakt je harder idd, maar er wordt ook respect aangeleerd vandaar...

Sport is idd alleen voordelig als het niet tegen de samenleving gebruikt wordt.
 
Ok maar als je werkt maak je jezelf nuttig en zou je je beter kunnen voelen in die positie en eens je uit de gevangenis komt misschien meer gestimuleerd zijn om een job te zoeken?

Legerdienst maakt je harder idd, maar er wordt ook respect aangeleerd vandaar...

Sport is idd alleen voordelig als het niet tegen de samenleving gebruikt wordt.

Als ze makkelijk tegen de 600 euro per dag kunnen verdienen denk ik niet dat ze veel zin gaan hebben om te werken, ze beter laten voelen met werk gaat niet helpen ze willen gwn veel geld.
 
Daar helpt maar een methode en dat is een ouderwetse avondklok. Iedereen die ook maar naar buiten durft te kijken afschieten. :D

hahaha
Over jong geleerd gesproken.. 14 jarige relschoppers
 
haha wat een zooi is het toch ook, en keer op keer weer dezelfde
 
Tja je haalt nu zaken uit de context. Het ene is zeer complex terwijl het andere veel eenvoudiger is. Wat er moet gebeuren is dat men bepaalde groepen duidelijk maakt dat hun acties niet meer getolereerd zullen worden. Een crimineel in Brussel of een crimineel in New York zijn op dat vlak niet enorm verschillend. Maak het mogelijk dat er controles kunnen zijn, zorg dat wie opgepakt wordt ook echt in de cel belandt, liefst langer dan een dag. Anderzijds ook voorkomen dat wijken verder ontsporen via tal van kleinere maatregelen. Een eenvoudige oplossing is er niet meer, die was er ooit wel maar daar is het nu te laat voor. Men koos ervoor om de grenzen open te gooien en alles binnen te laten, daar dragen we nu de gevolgen van. Iets wat ik lang voordien had voorspelt. Als er nu geen streng beleid komt dan geef ik je op een briefje dat het alleen verder uit de hand zal lopen. En dat zal niet beperkt blijven tot Brussel maar ook de andere steden zullen dan verder verpauperen.


Grotendeels wel. Nou ja niet alleen puur links, maar alle Belgische partijen: CD&V, Open VLD, SPA, PS, FDF, allemaal zijn ze mee schuldig. Vooral PS omdat die in Brussel al lang aan de macht zijn en het probleem liever ontkennen en negeren dan er wat aan te doen.

Welk antwoord heb je op de vraag WAAROM er zo'n misdadig gedrag plaatsvind in zo'n probleemwijken? Met repressie alleen kom je er niet, die heeft Jan modaal trouwens ook niet nodig.

Van waar komt hun afgunst en frustratie?
 
Back
Naar boven