XXL Nutrition

Nieuws Zware rellen na arrestatie tiener in Molenbeek, negen agenten gewond

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 110
  • Weergaven 6K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Indertijd heeft er iemand 't lef gehad om Brussel te willen opruimen met invallen en derg, wat gebeurt er de politiek houd hem tegen en al 't krapul komt terug. Het is inderdaad de politiek die faalt. Soms hoop je echt dat er eens een reactie komt maarja dan zijn wij de rassist???
F*cking k*tland:mad:
 
Welk antwoord heb je op de vraag WAAROM er zo'n misdadig gedrag plaatsvind in zo'n probleemwijken? Met repressie alleen kom je er niet, die heeft Jan modaal trouwens ook niet nodig.

Van waar komt hun afgunst en frustratie?
Al mijn posts lezen ;) Zeg net nog dat de repressie is om de dringende problematiek aan te pakken. Om op lange termijn het gedrag te veranderen volstaat dat natuurlijk niet. Dan moet je aan een hele waaier van kleinere middelen denken om iets te veranderen. Maar feit is wel dat als men de straffeloosheid gaat toestaan, als men dit tuig het gevoel heeft dat ze de macht in handen hebben, als politie hen nog niet de baas kan, tja dan moet je helemaal niet verwachten dat het beter zal gaan.
 
Al mijn posts lezen ;) Zeg net nog dat de repressie is om de dringende problematiek aan te pakken. Om op lange termijn het gedrag te veranderen volstaat dat natuurlijk niet. Dan moet je aan een hele waaier van kleinere middelen denken om iets te veranderen. Maar feit is wel dat als men de straffeloosheid gaat toestaan, als men dit tuig het gevoel heeft dat ze de macht in handen hebben, als politie hen nog niet de baas kan, tja dan moet je helemaal niet verwachten dat het beter zal gaan.

:thumb: dan zijn we het toch ergens over eens.
 
Zwak en een beetje rancuneus. Als je de post naleest zal je merken dat dit soort opmerkingen en associaties net was wat ik bedoel. Ik ga er dan ook verder geen woorden aan vuil maken.

On topic : Ik ken verscheidene mensen die werken en leven in Molenbeek. Enkele kennissen zitten ook bij de politiezone West. De situatie die daar gegroeid is is echt schandalig. Jarelange struisvogelpolitiek en een parket dat vierkant draait hebben er voor gezorgd dat er geen greintje respect meer bestaat voor de openbare orde in bepaalde wijken.

Het wordt dringend tijd dat de orde daar hersteld wordt, desnoods met enkele maanden een nultollerantie beleid. Parallel moet er ook werk gemaakt worden van het parket want het is compleet nutteloos (en heel demotiverend tegenover de agenten) om een ordebeleid te voeren als er geen veroordelingen op kunnen volgen.

Eens de rust weergekeerd (en dat zal een werk van lange adem zijn) kunnen er dan maatregelen op langere termijn worden genomen. Investeren in die buurten en zorgen dat er weer een betere socio-economische mix van mensen komt wonen.

Ziezo, ik ga terug werkloos zitten wezen en parasiteren op de sociale zekerheid terwijl ik naar wereldmuziek ga luisteren en een Marokkaan ga knuffelen ;)

Je was toch ook echt werkloos?
 
Het overgrote deel van die criminele k*tkindjes is al verloren hoor, ik vind dat je niet meer over mensen moet praten bij een groot deel:p.

Er zijn er veel minder dan je zou denken aanvankelijk, maar degene die het wel zijn, gaan echt nooit meer goedkomen. Systeem opzetten van 1x aanraking met politie waarschuwing, 2e keer heenvlucht naar zimbabwe ofzo, en ze zijn op een paar maand allemaal weg.
 
Ik geloof er niet in. Harde represailles geraken niet aan de oorzaak van 'afwijkend gedrag'. Waarom komt 'afwijkend gedrag' meer voor bij bepaalde groepen dan andere en ik zal het beestje bij de naam noemen: lage sociaal economische groepen, marokkanen, alleenstaanden,...Schort er wat aan de opvoeding ? Hebben ze een uitzichtloos toekomst ? Interesseert het hen allemaal niet meer ? Vervelen ze zich ?

De oorzaak kan zeker niet zijn (of zeker niet afdoenen): er is een soft beleid in belgie. Als dat zo was, dan zou iedere groep(!) evenveel kans maken om 'afwijkend gedrag' te vertonen, dus ook de zoon van een welgestelde advocaat of minister in een hoge socio-economische buurt. De oorzaak moet dus elders liggen.

Wat de oorzaak/oorzaken ook zijn, die kun je dus niet oplossen met een harde politieapparaat. De probleem kan enkel maar opgelost wordt als je het probleem veel breder bekijkt, en dan zie je pas in dat de politie niet bij machte is om de probleem op te lossen. Een flik kan niet zeggen hoe dat kinderen moeten opgevoed worden en een flik kan ook niet ervoor zorgen dat men activietiten organiseert voor jongeren die zich vervelen bijvoorbeeld.

Ik ben het eens met Scrat dat men meer moet investeren in dit problematiek en een grootschalig en dynamisch project moeten inlassen met alle instituties (gezien, school, overheid, politie,... iedereen mag zijn constructieve/kritische brijdrage geven zonder de boel af te breken.) specifiek voor 'straatterroristen'. Ik heb eerder het gevoel dat elke institutie hun ding doen zonder enig besef wat de visies zijn van andere instituties en dat er nauwelijks overleg is met elkaar.

Dit is dan hoe ik het zie. Ik zie liever niet harde straffen voor die onwetende kinderen, ik zie liever dat ze (ooit) eenzelfde toekomst verdienen als een rijkelui zoon van een blanke belg in een gegoede buurt. Apen kan je makkelijk manipuleren met slimme tactieken. Met die marokkaanse k*tkinderen is dat net hetzelfde, alleen heb je een complexer tactiek voor nodig.

Hieruit versta ik dat jij aanneemt dat iedere "bevolkingsgroep" ernaar streeft om afwijkend gedrag te tonen ??? en dus de kans zou grijpen dit te doen.
Sorry maar laten we eens stoppen met de fout telkens bij onszelf te zoeken en gewoon aannemen dat een groot deel van dit volk gewoon bewezen heeft dat het hun niet lukt (lees: dat ze niet willen) te leven in onze maatschappij en onze maatschappij is blijkbaar gewoon niet in staat dit soort volk te huisvesten.

Nog ff iets: ik zag zonet het nieuws en het ging over dit onderwerp. Ik vraag me nu af? is er gisteren nacht een geval van discriminatie tov allochtonen gebeurt? is er een racistische wandaad gebeurt tegen de allochtonen in molenbeek?
Dacht het niet MAAR wie wordt geïnterviewd: meneertje X van "centrum voor gelijke kansen", meneertje Y van VZW "arme marokaanse donders toch" de eerste had het over het feit dat de politie TE HARD optreed ??? en de 2de verklaarde het alombekende gezever dat deze jongeren het gewoon moeilijk hebben en hun vervelen, dat wij hen buiten sluiten uit de maatschappij. Hij durfde zelfs zo ver te gaan dat deze arme donders nooit echt het gevoel hebben gehad hier thuis geheten te zijn, nooit het gevoel hebben gehad Belgische burgers te zijn!!!! :mad: WTF!!
 
Hieruit versta ik dat jij aanneemt dat iedere "bevolkingsgroep" ernaar streeft om afwijkend gedrag te tonen ??? en dus de kans zou grijpen dit te doen.
Sorry maar laten we eens stoppen met de fout telkens bij onszelf te zoeken en gewoon aannemen dat een groot deel van dit volk gewoon bewezen heeft dat het hun niet lukt (lees: dat ze niet willen) te leven in onze maatschappij en onze maatschappij is blijkbaar gewoon niet in staat dit soort volk te huisvesten.

Nog ff iets: ik zag zonet het nieuws en het ging over dit onderwerp. Ik vraag me nu af? is er gisteren nacht een geval van discriminatie tov allochtonen gebeurt? is er een racistische wandaad gebeurt tegen de allochtonen in molenbeek?
Dacht het niet MAAR wie wordt geïnterviewd: meneertje X van "centrum voor gelijke kansen", meneertje Y van VZW "arme marokaanse donders toch" de eerste had het over het feit dat de politie TE HARD optreed ??? en de 2de verklaarde het alombekende gezever dat deze jongeren het gewoon moeilijk hebben en hun vervelen, dat wij hen buiten sluiten uit de maatschappij. Hij durfde zelfs zo ver te gaan dat deze arme donders nooit echt het gevoel hebben gehad hier thuis geheten te zijn, nooit het gevoel hebben gehad Belgische burgers te zijn!!!! :mad: WTF!!


Jup dat is de algemene teneur, allemaal de schuld van het systeem en de autochtone belgen..

Toen ik van school kwam zonder diploma heb ik opleiding gevolgd in brussel om toch aan werk te geraken. Was opleiding in vdab-centrum in anderlecht, ik was daar een van de weinige blanken.

Daar zat het vol met allochtonen van verschillende nationaliteiten, en deze gasten deden echt wel hun best om zich te integreren, kregen lessen nederlands + een opleiding in een vak.

En nochtans kwamen zij ook uit een "armoedig, laaggeschoold" milieu, dan vraag ik mij toch echt wel af of het nu echt aan ons systeem ligt dat daar continue gereld wordt in brussel.

Uiteindelijk wat kan een kind van 14 jaar uit molenbeek nu al meer ontmoedigd zijn in zijn toekomstvisie dan soortgelijke kinderen in andere steden? Ik dacht op mijn 14 jaar nog niet echt aan mijn toekomst ;)

Het is hier dus puur een geval waarbij een aantal oudere leidersfiguren de jongeren meetrekken in hun vrije val naar de goot van de maatschappij. Deze "leidersfiguren" (lees meerderjarigen) moeten zo snel mogelijk verwijderd worden uit die buurten, en voor langere tijd verdwijnen uit die jonge gasten hun ogen
 
Jup dat is de algemene teneur, allemaal de schuld van het systeem en de autochtone belgen..

Toen ik van school kwam zonder diploma heb ik opleiding gevolgd in brussel om toch aan werk te geraken. Was opleiding in vdab-centrum in anderlecht, ik was daar een van de weinige blanken.

Daar zat het vol met allochtonen van verschillende nationaliteiten, en deze gasten deden echt wel hun best om zich te integreren, kregen lessen nederlands + een opleiding in een vak.

En nochtans kwamen zij ook uit een "armoedig, laaggeschoold" milieu, dan vraag ik mij toch echt wel af of het nu echt aan ons systeem ligt dat daar continue gereld wordt in brussel.

Uiteindelijk wat kan een kind van 14 jaar uit molenbeek nu al meer ontmoedigd zijn in zijn toekomstvisie dan soortgelijke kinderen in andere steden? Ik dacht op mijn 14 jaar nog niet echt aan mijn toekomst ;)

Het is hier dus puur een geval waarbij een aantal oudere leidersfiguren de jongeren meetrekken in hun vrije val naar de goot van de maatschappij. Deze "leidersfiguren" (lees meerderjarigen) moeten zo snel mogelijk verwijderd worden uit die buurten, en voor langere tijd verdwijnen uit die jonge gasten hun ogen

er zijn trouwens ook genoeg marrokaanse(ik generalisseer nu, maar als ik alle nationaliteit moet opnoemen, **** dat. voor de relnichten in dat lijstje zou ook belgen staan) die rijk zijn hoor. Armoede is écht niet het probleem, het probleem is de cultuur. Armoede als zondebok nemen is typisch voor linkse nichten :P.

Maar het is altijd gewoon die rondhangcultuur en elkaar uitdagen en tegen elkaar opscheppen die het naar de klote helpen. En ik heb geen idee hoe ze zoiets willen oplossen zonder een harde vuist.
 
Hieruit versta ik dat jij aanneemt dat iedere "bevolkingsgroep" ernaar streeft om afwijkend gedrag te tonen ??? en dus de kans zou grijpen dit te doen.
Sorry maar laten we eens stoppen met de fout telkens bij onszelf te zoeken en gewoon aannemen dat een groot deel van dit volk gewoon bewezen heeft dat het hun niet lukt (lees: dat ze niet willen) te leven in onze maatschappij en onze maatschappij is blijkbaar gewoon niet in staat dit soort volk te huisvesten.

Nog ff iets: ik zag zonet het nieuws en het ging over dit onderwerp. Ik vraag me nu af? is er gisteren nacht een geval van discriminatie tov allochtonen gebeurt? is er een racistische wandaad gebeurt tegen de allochtonen in molenbeek?
Dacht het niet MAAR wie wordt geïnterviewd: meneertje X van "centrum voor gelijke kansen", meneertje Y van VZW "arme marokaanse donders toch" de eerste had het over het feit dat de politie TE HARD optreed ??? en de 2de verklaarde het alombekende gezever dat deze jongeren het gewoon moeilijk hebben en hun vervelen, dat wij hen buiten sluiten uit de maatschappij. Hij durfde zelfs zo ver te gaan dat deze arme donders nooit echt het gevoel hebben gehad hier thuis geheten te zijn, nooit het gevoel hebben gehad Belgische burgers te zijn!!!! :mad: WTF!!
Nee, dat zei ik niet. (hoewel sommige sociologen en criminologen in die richting denken==> afwijkend gedrag bestaat niet of alle gedrag is afwijkend). Ik zei dat de probleem niet kan liggen aan het 'soft beleid' van belgie omdat niet iedereen over de schreef gaat. Probleem moet dus elders liggen. Ik heb nooit nimmer beweert wat precies de oorzaak/oorzaken zijn en ben er vast van overtuigd dat een monovariate analyse te simplistisch is. (en dus ga ik ermee akkoord met u dat de reacties van cgkr/vzw's uitgezonden op tv niet accuraat genoeg zijn, even aangenomen dat jij de waarheid vertelt.)
Probleem ligt zeker en vast in beide kampen, maar om tot een oplossing te komen moeten beide kampen een inspanning leveren en zeker elkaar niet verder de grond in boren. Mjah, overeenkomen is vele malen moeilijker dan anderen dissen jammer maar helaas.

En nochtans kwamen zij ook uit een "armoedig, laaggeschoold" milieu, dan vraag ik mij toch echt wel af of het nu echt aan ons systeem ligt dat daar continue gereld wordt in brussel.

Tuurlijk zijn er allochtonen die het wel redden, maar degenen die zich niet redden zijn wel proportioneel hoger dan bij de autochtonen. Wat is je punt ?
 
Laatst bewerkt:
De oorzaak ligt hier veel dieper en het systeem alleen kan hier niet de schuld worden gegeven. De ouders van dit tuig hebben nogal wat steken laten vallen in de opvoeding en dienen hier net zo goed op te worden aangesproken. Het valt ouders aan te rekenen dat ze zelf vaak niet of amper geintegreerd zijn maar wel kroost voortbrengen dat moet presteren in de maatschappij.

Presteren gaat natuurlijk nooit lukken als je ouders de taal van het gastland niet machtig zijn en als die ouders vaak ook nog eens afkerig staan t.o.v. de maatschappij waar ze zelf voor hebben gekozen.

Het probleem is dat je die ouders amper sancties kan opleggen. Een groot gedeelte heeft een laag inkomen of trekt een uitkering. Er valt dus niks te halen. Ouders uit de ouderlijke macht ontzetten levert ook niet al teveel op, zo'n actie is meestal mosterd na de maaltijd.
 
Tuurlijk kan je de systeem altijd aanvallen, maar het is natuurlijk hoe wijd je definitie van de systeem is. Onder het 'systeem' valt ook de ouders onder. Als de school de ouders niet genoeg betrekt in de studieloopbaan van hun kinderen vb, dan ligt er een serieuze deuk in het systeem. De mentaliteit van alle mogelijke sociale groepen kan je ook aanmerken als een product van het 'systeem' en die kan je ook veranderen.

Hopeloze gevallen zullen er zijn, maar ik geloof niet dat die aandeel zo groot is dat dat de erbarmelijke cijfers kan verklaren. Ik geloof dat de meeste ouders het beste voor hun kind willen en ze hun kind maar opvoeden op die manier die ze zelf geleerd hebben (wat een enorme slechte opvoeding is vergeleken met andere maatstaven.)
 
Punt 1: politie carte blanche geven tegen "mensen" die hun echt misdragen

Punt 2: leger inschakelen als het TE erg wordt zoals nu

Punt 3: per zware criminele allochtoon 10 man terugsturen;
de persoon in kwestie, samen met 9 familieleden of kennissen!
Dit enorm in de media uitspelen en ze op die manier tegen
elkaar opzetten, zodat de immigranten die WEL willen integreren,
de kans krijgen om dit te bewijzen en aanvaard kunnen worden!

De publieke opinie wordt in België niet gehoord en hoe langer
ze het laten aanslepen, hoe erger het wordt en tegen dat de
politiek er wat aan wil doen, is het al VEEL te laat!
 
punt 1: Politie carte blanche geven tegen "mensen" die hun echt misdragen

punt 2: Leger inschakelen als het te erg wordt zoals nu

punt 3: Per zware criminele allochtoon 10 man terugsturen;
de persoon in kwestie, samen met 9 familieleden of kennissen!
Dit enorm in de media uitspelen en ze op die manier tegen
elkaar opzetten, zodat de immigranten die wel willen integreren,
de kans krijgen om dit te bewijzen en aanvaard kunnen worden!

De publieke opinie wordt in belgië niet gehoord en hoe langer
ze het laten aanslepen, hoe erger het wordt en tegen dat de
politiek er wat aan wil doen, is het al veel te laat!

+1
 
oooh jongens ik ben dat gezeik zo moe, dat volk moet oprotten potverdomme, en als ik daardoor racist ben dan is het maar zo, dat zootje ongeregeld moet mee gedeald worden en snel. Want iedere dag komen er nieuwe klootzakken onze grond verkloten met hun inderdaad "werkloze reten"
 
Punt 3: per zware criminele allochtoon 10 man terugsturen;
de persoon in kwestie, samen met 9 familieleden of kennissen!
Dit enorm in de media uitspelen en ze op die manier tegen
elkaar opzetten, zodat de immigranten die WEL willen integreren,
de kans krijgen om dit te bewijzen en aanvaard kunnen worden!

De publieke opinie wordt in België niet gehoord en hoe langer
ze het laten aanslepen, hoe erger het wordt en tegen dat de
politiek er wat aan wil doen, is het al VEEL te laat!

:roflol::roflol::roflol:

Waarom steken we die 10 man dan niet gewoon in strafkampen waar ze voor ons goedkoop kunnen schoenen naaien ofzo? nog betere oplossing!

Ik hoorde overigens gisteren dat de hele situatie ervoor zorgt dat bij de normale allochtonen van Molenbeek en omstreken de emmer doet overlopen. Ze kunnen niet meer buiten komen of worden vies aangekeken, uitgedaagd, achternageroepen,...

:rolleyes:

Belgen zijn toch ook niet zo slim blijkbaar ;).
 
Ik ben blij dat ik nu niet van Brussel ben. :p
 
****ing tuig, het leger erop en er komaf mee maken.

volgens mij liep jij voor op, carflips doen met politiewagens en oh presses met de politiepaarden :D
 
Veel mensen vinden dat je er het leger op moet afsturen. Vind dit pure waanzin. Dit is politiewerk en als er te weinig agenten zijn dan moet men maar versterken. Verder heeft het weinig zin als er toch geen cellen beschikbaar zijn om hen op te sluiten. Maak eerst eens werk van heropvoedingskampen, daarna met genoeg politie de heethoofden eruit pikken.
 
Veel mensen vinden dat je er het leger op moet afsturen. Vind dit pure waanzin. Dit is politiewerk en als er te weinig agenten zijn dan moet men maar versterken. Verder heeft het weinig zin als er toch geen cellen beschikbaar zijn om hen op te sluiten. Maak eerst eens werk van heropvoedingskampen, daarna met genoeg politie de heethoofden eruit pikken.

Is het ook niet zo dat het legen ingrijpt als de politie het niet meer aankan? Dat is hier toch het geval. Is natuurlijk schuld van verkeerde mensen die politieman/vrouw zijn(bang van wat mocros in een straatje als flik:rolleyes:), maar toch wel teken dat de politie hier faalt.
 
Back
Naar boven