XXL Nutrition

Reps verlagen voor meer massa?

pascal1976

Cool Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,

ik zal me even voorstellen, ik ben Pascal, 29 jaar.
Ik ben nu zo'n 6 maanden bezig met krachtsport, tot dusver gaat het erg goed, voeding is ook goed.
Ik merk de laatste weken dat de groei iets trager gaat.
Ik train nu zo'n 6 maanden met 10-8-6-6, wel wissel ik de oefeningen regelmatig af.

Ik zit nu te denken om 8-6-4 of 8-6-6 o.i.d. te gaan doen, zodat ik met zwaardere gewichten minder reps maak.
Ik wil echt op massa trainen.
Ik heb vandaag getest met 8-6-4 op me biceps en ze knalden er echt uit na 2 oefeningen.
Zou ik dit bijvoorbeeld 6 weken kunnen doen en dan weer terug naar 12-10-8 of 10-8-6?
Ik wil sowieso wel naar 3 sets toe per oefening want ik was soms wel 1,5 uur tot 2 uur bezig met trainen van 2 spiergroepen, en dit gaat aanzienlijk sneller heb ik vandaag gemerkt.
Ik deed nu 2 oefeningen in 15 min ipv maar eentje.

Heeft iemand advies voor mij?

Alvast bedankt!

je kan proberen,als het lukt voor jou waarom niet,elk lichaam is anders,je kan het een paar weken proberen,lukt het niet,dan ga je gewoon trug over op je oude schema,ik verkies meer herhalingen met minder gewicht,maar zo is elke persoon anders...
GOOD LUCK ;)

• Topic Starter Topic Starter
Wat zou dan bijvoorbeeld een reden zijn dat het niet kan lukken?
Het gaat er toch om dat je de spier traint tot maximaal (uitputting)?

Of dit nou 10 keer 30 kg is of 6 keer 20 kg, dat maakt toch niet uit dan?

Misschien zeg ik iets heel doms hoor, maar ik ben ook pas net bezig;)

nee je hebt totaal gelijk,maar net omdat je nog niet zo lang bezig bent weet je ook nog niet echt wat je het beste is voor je lichaam,daarom dat je verschillende trainingsmethodes moet uitproberen

Ok, dank je wel, ik denk dat ik dit dan een maand ga proberen.
Scheelt me in ieder geval veel tijd, dat is zeker weer een voordeel:D

he, nog een haarlemmer :D

Echt wel! Dan gaan we even die Artis gangers te pakken nemen.

Gewoon uitproberen.
De 1 gaat goed met massa pakken op 8 - 10 reps, de ander beter op 4- 6 reps. Ik ga persoonlijk goed op 6 reps. Dit moet je gewoon zelf effe bekijken. Succes!

Ik zou gaan voor gewoon 10-8-6, MAAR alles HEEEEEL langzaam uitvoeren, ook goed zorgen dat je er zelf veel spanning opzet..

SiRoj zei:
Ik zou gaan voor gewoon 10-8-6, MAAR alles HEEEEEL langzaam uitvoeren, ook goed zorgen dat je er zelf veel spanning opzet..

Vooral doen als je zo traag als een olifant wilt worden.

Olifanten zijn zo traag nog niet hoor, die wil je niet achter je aan hebben;)

Dus jullie proberen te zeggen dat ik moet afwisselen met traag en sneller trainen.
Ik train momenteel namelijk erg traag, juist voor massa, en met goed resultaat.
Maar ik wil wel gewoon flexibel blijven en niet moe worden na enkele simpele inspanningen in een verder stadium.

Wat raden jullie me aan dan?

niet moe worden na enkele simpele inspanningen in een verder stadium

Lijkt mij juist om wat sneller te trainen, meer conditioneel.

Je blijft verder echt wel flexibel, maakt niet veel uit hoe je traint.

Met mijn vorige post doelde ik overigens niet op een waardeloze conditie, maar letterlijk op traag worden.

Adema vergeet niet dat jij in sommige dingen ook erg traag bent :D.

Hoe doe jij het dan Adema?

Hoe kan ik dit voorkomen dan? Traag worden.

Terug
Naar boven