Fitness Seller

Resultaten van schema

Amateurtrainert

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m77
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Hallo iedereen

Ik zou graag willen weten hoe lang het bij jullie duurde voordat er verschil in grootte van de biceps werd waargenomen. Ik train nu ongeveer anderhalve maand tot 2 maanden. 3 keer in de week.
Biceps word dus 1 keer in de week gedaan samen met de borst.
Voor de biceps heb ik de volgende oefeningen:
Barbell curl 4x10 reps 15 kg
Dumbbell curl 4x10 reps 2x7 kg
Biceps curl 4x10 reps gewicht weet ik niet want dat apparaat bij ons op de sportschool werkt met nummers i.p.v. kilogrammen...

Dat zijn dus de oefeningen die ik doe voor mijn biceps. Ik doe dit nu een week of 6 a 8. Merk eigenlijk geen verschil in kracht en ook niet in omvang van mijn biceps. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat je iets gaat zien? Hoe lang duurde het bij jullie?
Ik kan er alvast bijzeggen dat ik goed eet en goed rust. Werk niet, dus slaap sowieso 10 uur per dag. Eten gaat me ook goed af. Eet meestal 2 of 3 keer per dag warm. Wat overigens niet echt mijn bedoeling is aangezien ik mijn buikje weg wil trainen.
Maar hoofdvraag is dus eigenlijk, hoe lang duurt het voordat ik eindelijk wat ga zien aan mijn biceps?

Wat voor oefeningen pak je bijv. voor je rug?

Bij veel mensen groeien de biceps ook goed van chins en zware rows etc.

En deadlifts niet te vergeten ;)

• Topic Starter Topic Starter
Voor mijn rug doe ik meestal 4x10 seated row. Kg weet ik zo even niet, maar pak meestal genoeg zodat ik hem goed voel branden.
Dan doe ik de lat pulldown. En het apparaat waarmee je ook je fly's traint, weet zo even niet meer hoe die heet. Allemaal 4x10.
Deadlifts doe ik eigenlijk nooit.
Chin ups doe ik ook nooit.

Voor mijn rug doe ik meestal 4x10 seated row. Kg weet ik zo even niet, maar pak meestal genoeg zodat ik hem goed voel branden.
Dan doe ik de lat pulldown. En het apparaat waarmee je ook je fly's traint, weet zo even niet meer hoe die heet. Allemaal 4x10.
Chin ups doe ik ook nooit
.
:rolleyes: Vanaf nu wel doen ;)

Dat zou ik eigenlijk wel moeten gaan doen ja. Chin ups vind ik wel fijn om te doen maar die deadlift...daar krijg ik ontiegelijke last van mijn rug van.

Chin ups doe ik ook nooit.

dom dom dom!

Ik vind 3 oefeningen van 4 sets, 10 reps wel erg veel.
Dat zijn 40 reps per oefening, en 120 reps per training.
Lijkt me veel te veel.

Mits de intensiteit hoog genoeg is, is de helft is meer dan genoeg.

Ik vind 3 oefeningen van 4 sets, 10 reps wel erg veel.
Dat zijn 40 reps per oefening, en 120 reps per training.
Lijkt me veel te veel.

Mits de intensiteit hoog genoeg is, is de helft is meer dan genoeg.

Echt waar, is dat te veel?? Want ik heb nieteens spierpijn meer als ik de volgende dag wakker word. Dus heb automatisch zoiets van, volgende keer nog meer reps pakken en nog meer gewicht. Vooral omdat ik ook geen vooruitgang zie. Doe er sinds kort ook Creatine bij, niet dat dat veel uit moet maken, maar gezien mijn opzich goede voedingsschema en de meer als voldoende rust die ik pak moet er toch wel iets van vooruitgang zijn in deze 6/8 weken toch?

Echt waar, is dat te veel?? Want ik heb nieteens spierpijn meer als ik de volgende dag wakker word. Dus heb automatisch zoiets van, volgende keer nog meer reps pakken en nog meer gewicht. Vooral omdat ik ook geen vooruitgang zie. Doe er sinds kort ook Creatine bij, niet dat dat veel uit moet maken, maar gezien mijn opzich goede voedingsschema en de meer als voldoende rust die ik pak moet er toch wel iets van vooruitgang zijn in deze 6/8 weken toch?

Als je geen spierpijn hebt, wil dat niet zeggen dat je spieren niet groeien.
Andersom, als je wel spierpijn hebt, is dat ook zeker geen garantie dat je spieren wel groeien.

Waarom post je niet je complete trainingsschema (oefeningen, sets, reps) en je voedingsschema?

Als je geen spierpijn hebt, wil dat niet zeggen dat je spieren niet groeien.
Andersom, als je wel spierpijn hebt, is dat ook zeker geen garantie dat je spieren wel groeien.

Waarom post je niet je complete trainingsschema (oefeningen, sets, reps) en je voedingsschema?
Zal het proberen maar ik weet de namen van de helft van de apparaten die ik gebruik niet.
Maandag: Borst, Biceps
Borst: Benchpress 4x10 (meestal 50 kg)
Incline press 4x10 ook rond de 50 kg
Dumbbell incline press 4x10. begin meestal met 12 kg per dumbbell. daarna ga ik tot de 16 kg.
Biceps: Biceps curl 4x10
Barbell curl 4x10 rond de 15 kg
Dumbbell curl 4x10 meestal rond de 8 kg per dumbbell

Dinsdag: drie kwartier tot een uur cardio, soms nog een paar extra reps voor mijn borst/biceps.

Woensdag: Schouders en benen
Schouders: Shoulder press 4x10
Lateral raise op de machine 4x10
Front raise met dumbbells 4x10
Benen: leg press 4x10
Leg curl 4x10
Dat andere apparaat weet ik de naam zo niet van.

Donderdag: drie kwartier tot een uur cardio

Vrijdag: Rug en triceps
Rug: Lat pulldown 4x10
Seated row 4x10
En dat apparaaat waar je ook je fly's mee traint. Kun je op gaan zitten, je armen gesterkt houden en naar achter bewegen. 4x10.
Triceps: Triceps press
Cable bent-over triceps extention
deze oefeningen doe ik dubbel want ik haat de oefeningen met losse dumbbells.

Wat betreft mijn voedingsschema, ik eet iedere week anders dus kan het niet zo nauwkeurig uitleggen, er word nog thuis voor me gekookt dus dat is altijd verschillend. Kan wel zeggen dat ik gevarieerd eet. Genoeg fruit. 2/3 keer in de week smorgens gebakken eieren(heb gehoord dat je er beter van afvalt). Savonds is het altijd verschillend maar ik loop in ieder geval nooit met honger rond. Eet eerder teveel als te weinig. Slaap krijg ik genoeg, standaard 10 uur per dag.
Kan je hier wat mee?

Aangezien je bicep een redelijk kleine spier is wil ik je aanraden hem met hooguit 2 oefeningen te trainen en bij voorkeur samen met je rug. Reden daarvoor is dat je bij oefeningen voor je rug ook al een groot deel biceps traint en je dan met een aparte oefening al volstaat. En daardoor krijgt die spier ook genoeg tijd om te herstellen in de dagen erna.

Triceps zou ik samen trainen met je borst om exact dezelfde reden. En ik vermoed dat je niet per se grotere biceps wilt maar grotere bovenarmen. Dan kan ik je aanraden je triceps ook goed te gaan trainen.

Aangezien je bicep een redelijk kleine spier is wil ik je aanraden hem met hooguit 2 oefeningen te trainen en bij voorkeur samen met je rug. Reden daarvoor is dat je bij oefeningen voor je rug ook al een groot deel biceps traint en je dan met een aparte oefening al volstaat. En daardoor krijgt die spier ook genoeg tijd om te herstellen in de dagen erna.

Triceps zou ik samen trainen met je borst om exact dezelfde reden. En ik vermoed dat je niet per se grotere biceps wilt maar grotere bovenarmen. Dan kan ik je aanraden je triceps ook goed te gaan trainen.

Dat kan, maar moet iedereen voor zichzelf weten. Draag het deze jongen niet op deze manier op. Het gaat allemaal om afwisseling, ik heb bijv. lang borst/triceps rug/biceps gedaan en toen ik borst/biceps en rug/triceps ging doen ging ik veel sneller vooruit. Het gaat allemaal om varierende prikkels. Dus verkonding dit niet als heilige waarheid.

Ik snap eigenlijk niet waarom 4x10 reps teveel zou zijn? Mijn begeleider op de sportschool zegt dat dit het minimale aantal setjes moet zijn anders heeft het geen nut.
Het rare is dat ik nog steeds geen verschil in kracht merk, terwijl ik toch bijna echt het dubbele doe van wat mij hier aangeraden word.

Hoe langer je hier bent hoe meer je erachter zal komen hoe weinig de meeste sportinstructeurs en begeleiders op de sportschool weten van bodybuilding. Dat minder setjes en herhaling dan 4×10 slecht is is onzin, er zijn talloze manieren om te trainen. Er is dan ook geen bepaalde hoeveelheid setjes en repetities waar je het beste op groeit, en voor iedereen werkt een andere hoeveelheid net wat beter. Ik maak zelf graag weinig herhaling op zo hoog gewicht en groei hier goed op. Zoals Luc ook zei is variatie belangrijk, dus verander om de 4-6 weken van aantal sets/reps. Train je zo dat je bij de laatste paar reps echt niet meer kan?

Hoe langer je hier bent hoe meer je erachter zal komen hoe weinig de meeste sportinstructeurs en begeleiders op de sportschool weten van bodybuilding. Dat minder setjes en herhaling dan 4×10 slecht is is onzin, er zijn talloze manieren om te trainen. Er is dan ook geen bepaalde hoeveelheid setjes en repetities waar je het beste op groeit, en voor iedereen werkt een andere hoeveelheid net wat beter. Ik maak zelf graag weinig herhaling op zo hoog gewicht en groei hier goed op. Zoals Luc ook zei is variatie belangrijk, dus verander om de 4-6 weken van aantal sets/reps. Train je zo dat je bij de laatste paar reps echt niet meer kan?
Jep, ik train totdat ik gewoon geen kracht meer in mijn lichaam heb. Tot ik helemaal op ben. Maar correct me if I'm wrong maar ik doe aan fitness en niet aan bodybuilding, mijn doelen zijn mijn gezondheid verbeteren en spiermassa kweken voor de look. Je zegt dat je het liefst weinig reps doet met veel gewicht, maar dan doe je aan krachttraining en dan bouw je meer kracht op dan spier. Ik doe het puur voor de spieren, dus dan kun je volgensmij beter veel herhalingen doen met minder gewicht. Iemand hier iets over te zeggen?

Terug
Naar boven