AndroidHealthClinic

Richelle's logje

Lekker bezig!!

• Topic Starter Topic Starter
squats
5 x 3 x 37,5 kg

lat pull
12 x 19 kg
8 x 23 kg
12 x 23 kg

bent over raises
5 x 4 kg
3 x 4 kg
10 x 4 kg
10 x 4 kg

curls
10 x 4 kg
15 x 4 kg
12 x 4 kg

deadlifts
5 x (3 of 5) x 50 kg

(was toch 5 of niet leo?) ik hoop het wel anders was dit ook niet echt een super training:p

V-handle
12 x 13 kg
10 x 13 kg

cable press
12 x 5 kg
10 x 5 kg

Was 5x5 inderdaad ;) Verder niet echt een brutaal volume natuurlijk, binnenkort weer even met de strenge hand eroverheen!

Training

En daar ben ik weeeeer! Inmiddels ongeveer 162 dagen dat ik niet gepost heb op dbb zag ik. En ondertussen waarschijnlijk al COMEBACK NR.5, maar we gaan er weer voor!! :D

Ook helaas al de weinige fans die ik had verloren, maar ik wil het echt even neerzetten voor mezelf als motivatie dat ik de vooruitgang kan zien.
Tips/advies is altijd welkom, zolang het geen onzin waar ik niks aan heb.

Ik zal me nog eens een keer kort voorstellen en wat ik wil bereiken
voor mensen die niet terug willen kijken op de eerste pagina
Ik ben Richelle, 23 jaar en woon in Hoofddorp (blehh, waar geen goeie sportscholen zitten)
Ik was ongeveer 3 jaar geleden begonnen met krachttrainen. In de fanatieke buien ging ik 3 keer per week, met werk gecombineerd kon ik maar 2 keer per week trainen. Wel altijd goeie hoofdoefeningen gedaan: deadlifts en squats, daar om heen verschillende assistents, wat je kan terug kijken in mijn eerdere verslagen.
Ook in die 3 jaar meerdere keren langer gestopt: 1 x 5 maanden omdat ik toen in Gran Canaria zat en nog een paar keer omdat ik geen geld had voor de sportschool :$
Maar nu geen smoesjes meer en weer lekker gaan trainen lijkt me een goed idee. :cool:

Ik was trouwens begonnen met 28% vetpercentage toen ik nog niet trainde, toen ik heel hard trainde heb ik op mijn laagste 18% gezeten van de 3 punts meting. Dat was eerlijk gezegd niet zo heel mooi, ik was een beetje er dun geworden, dus wil ik nu ongeveer ertussen zitten voor een beter resultaat.

Afgelopen woensdagavond ging ik weer trainen bij basic fit. Ik was van plan om te gaan squaten, maar bij dat filiaal hadden ze geen squatrek grrr %*()*
Dus toen ging ik maar deadliften. Hieronder volgt mijn training.

Verbeterpunten hoor ik graag. Ik zal binnenkort ook filmpjes maken om te checken of ik het nog goed doe. Bij een ander filiaal hebben ze gelukkig wel een squatrek, waar ik 1 van deze dagen heen ga.
Op de fiets naar de gym (20 minuten fietsen)

Training:

Deadlift:
(Ik zet ook de warming up erbij, want dan snappen jullie misschien beter waarom ik zo snel kapot was, ik was even vegeten dat bij warmimg-up niet zoveel herhalingen moeten (A)
5 x 35 kg
5 x 40 kg
5 x 45 kg
2 x 50 kg
5 x 3 x 52,5 kg (als die stang 12,5 was... niemand wist dat :S)

V-handle:
15 x 20 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg

Lunges: (met dumbbells, want er was geen squatrek)
10 x 4 kg
10 x 4 kg
(10 per been)
hmm ja waardeloos, maar wel ver en diep.

Cable Fly:
10 x 2,5 kg (totaal 5)
10 x 2,5 kg
10 x 2,5 kg
10 x 2,5 kg
Soms knakjes in elleboog. Mijn gewrichten lopen over elkaar heen in mijn elleboog zei de fysio. Weet iemand of ik dan juist moet doortrainen of toch wel voorzichtig moet doen en met weinig gewicht??

Calf raises:
10 x 50 kg
10 x 60 kg
10 x 60 kg
Maar wel langzaam en lang vasthouden

Daarna nog cadio:
Op de loopband 15 minuten gelopen/gerend.

Dacht ik eindelijk klaar te zijn, moest ik nog naar huis fietsen met tegenwind! 40 minuten over gedaan.
PFF toen was ik wel kapot en heb ik heeeel veel spierpijn gehad de dagen erna.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ik ga blijven posten :)

ss.gif

Laatst bewerkt:
Haha gek
Nou lekker dan, dan doe ik zo mijn best en dan krijg ik dit...
Ik ga er maar vanuit dat het positief is ;)

Training van afgelopen donderdag 15-11-12

Bij dat filiaal wel gelukkig een normaal squatrek :)

Squats:
5 x 3 x 30 kg

Leg Press:
10 x 30 kg
13 x 40 kg
14 x 40 kg

V-handle met lange stang (tja hoe heet dat):
10 x 15 kg
13 x 20 kg
10 x 25 kg
13 x 25 kg

Cable press:
10 x 2,5 kg
13 x 2,5 kg
9 x 3,7 kg
9 x 3,7 kg

Een mwahh training, maar ik wil het allemaal weer rustig opbouwen, even kijken hoe het aanvoelt en daarna weer knallen :D
Als je een tijdje niet bent geweest en dan te snel te zwaar gaat doen, dan is de kans op blessure toch groter?

Deze week ga ik me inschijven bij die sportschool en proberen minimaal 2 x per week te trainen.

En daar ben ik weeeeer! Inmiddels ongeveer 162 dagen dat ik niet gepost heb op dbb zag ik. En ondertussen waarschijnlijk al COMEBACK NR.5, maar we gaan er weer voor!! :D

Ook helaas al de weinige fans die ik had verloren, maar ik wil het echt even neerzetten voor mezelf als motivatie dat ik de vooruitgang kan zien.
Tips/advies is altijd welkom, zolang het geen onzin waar ik niks aan heb.

Dacht ik eindelijk klaar te zijn, moest ik nog naar huis fietsen met tegenwind! 40 minuten over gedaan.
PFF toen was ik wel kapot en heb ik heeeel veel spierpijn gehad de dagen erna.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ik ga blijven posten :)

negmobile_.gif

Yes gisteren eindelijk ingeschreven bij mijn nieuwe sportschool! Mijn training had ik niet opgeschreven, dus dit is het ongeveer.

Squats:
5 x 3 x 30 kg

Lunges:
10 x stang (moet nog even navragen hoeveel die precies weegt)
10 x stang

Leg press:
12 x 40 kg
12 x 40 kg

Lat pull:
12 x 25 kg
12 x 25 kg
12 x 25 kg

Calf raises:
15 x 60 kg
15 x 60 kg
(Zo lang mogelijk vast houden en weer terug)

Bent over row:
20 x stang
20 x stang

Calbe fly:
10 x 2,5 kg
10 x 2,5 kg
10 x 2,5 kg

Daarna nog 15 minuten cardio.

Training donderdag 03-01-13

Deadlifts:
5 x 3 x 55 kg