XXL Nutrition

Riem

Peiling Peiling Gebruik je een riem bij oefeningen als Squat/Deadlift en waarom ?

• Totaal stemmers
    65

Action Roy

Cool Novice
Waardering
0
Wie van jullie gebruikt er een riem bij oefeningen als deadlift of squat

Ik ben zelf van mening dat een riem niet direct nodig is en je zelfs je rugspieren sterker maakt door de riem niet te gebruiken.

Ik gebruik bij squats wel een riem en bij deads niet....
dus wat moet ik nu? :)

Nergens voor. Een riem is voor zwakkelingen die het gewicht eigenlijk niet aankunnen.

Ik gebruik t alleen voor recordpoging zeg maar :rolleyes:

Zo nu en dan als ik ga maxen wel eens.

gebruik nooit een riem! Ook niet bij record pogingen!

Bij squat boven de 160kg en bij dl richting de 190kg...heb een beginnende hernia waar ik voorzichtig mee moet zijn..

Ik nog niet maar ga er een kopen in de nabije toekomst

Ik gebruik nooit een riem.. totaal nergens voor nodig.. ander verhaal wordt het als je gaat max'n, maar zelfs dan gebruik ik nog geen riem.

Gebruik hem regelmatig tijdens het trainen, vooral bij zware been en rug oefeningen;) . Heb de riem ook altijd bij me als ik ga trainen....

Action roy wat je nu verteld is echt bullshit en die poll slaat ook nergens op :D

Offtopic: hoe bevalt t trainen in de nieuwe sportschool?

Als je zo nodig een riem wilt gebruiken, doe dat dan alleen bij de zwaardere sets. Net zoals kniebanden en straps. Ga alsjeblieft niet de malloot uithangen door de hele training met je riem om te lopen. Geloof me, ik heb zelfs gasten buikspieroefeningen zien doen met een riem en squats met kniebanden, terwijl ze alleen de stang gebruikten.

saint zei:
Als je zo nodig een riem wilt gebruiken, doe dat dan alleen bij de zwaardere sets. Net zoals kniebanden en straps. Ga alsjeblieft niet de malloot uithangen door de hele training met je riem om te lopen. Geloof me, ik heb zelfs gasten buikspieroefeningen zien doen met een riem en squats met kniebanden, terwijl ze alleen de stang gebruikten.
lol ik gebruik me riem alleen tijdens squats en soms bij recordpogingen van me deadlifts. grts

Of als je broek afzakt

lijkt wel of t heel erg is als je een riem gebruikt, ja ik gebruik bij het squatten een riem...en een rol schuimrubber om de stang....en bij bijna alle oefeningen gebruik ik handschoentjes!
Chewie sterkte met je beginnende hernia

Mensen die hier stoer een riem afkraken zijn gewoon dom.
Een riem is er om de rug te ondersteunen en blessures te voorkomen, waarom zou je zon ding niet gebruiken als hij voorhanden is. Ik praat dan wel over de zwaarste setjes, mensen die constant met zon ding lopen of er zittend biceps mee gaan trainen vind ik een ander verhaal. Maar waarom zou je zwaarste set squat geen riem gebruiken?

Ik train nu 10 maanden en gebruik altijd bij de zwaarste set squat een riem. Desondanks deadlift ik nu 1x200kg en BOR van 110kg dus zwak is mn rug niet.

Ik gebruik alleen een riem om m'n broek omhoog te houden :p

Tijdens de training nooit. Zie niet echt het voordeel er van in.

PreludE zei:
lijkt wel of t heel erg is als je een riem gebruikt, ja ik gebruik bij het squatten een riem...en een rol schuimrubber om de stang....en bij bijna alle oefeningen gebruik ik handschoentjes!
Chewie sterkte met je beginnende hernia

handschoentjes zijn wel gay:D

Terug
Naar boven