Fitness Seller

Riem

Peiling Peiling Gebruik je een riem bij oefeningen als Squat/Deadlift en waarom ?

• Totaal stemmers
    65
Als je geen schuimrubber om de stang doet, en je legt de stang op de goede plaats, voel je er niks van, ook niet bij 160 kg ofzo, tenminste als je je concentreerd op het squatten zelf. En bovendien vind ik het zelf moeilijker om de stang op de goede plaats te leggen als er schuimrubber omheen zit...

ik vind WEL of NIET gebruiken maar niet boven de 160 wel en daaronder niet. met 150 kilo aan je onderrug kan je je ook flink blesseren. Ik draag um nu overigens nooit en pas gewoon op wat ik doe. als ik een verkeerde beweging maak met de riem om ..heb ik het idee dat ik nix voel..totdat ik de riem afdoe. maar dat vind ik persoonlijk fijn zo

Die riem is wel degelijk een bescherming voor je onder rug,om blessures te voorkomen je hebt nu eenmaal mensen met een zwakke onder rug en voor deze mensen raad ik de riem wel aan.Ik spreek uit ervaring ben reeds viermaal geopereerd aan mijn discuus,dus kan nu wel een riem verdragen

Denk juist dat als je rug van nature een zwakke plek is je gebaat bent bij het trainen ervan. Wordt een ander verhaal als je geopereerd bent. Dan heb je niet van nature een zwakke rug dan is het als gevolg van iets anders een zwakke plek.

Gebruik wel een riem. Eigenlijk alleen als ik ga maxen. Ook voor de afwisselen bij BOR's zodat ik me beter kan concentreren op de bovenrug.

gebruik een riem bij de zware sets en ook om extra gewicht aan te hangen bij chins of dips

Alleen bij maxen...

Action roy wat je nu verteld is echt bullshit en die poll slaat ook nergens op

Ik gebruik geen riem, maar zo te zien gebruiken er hier wel voor de zwaardere sets ...

Bij de zwaardere sets van sommige oefeningen gebruik ik een riem

Ding zit alleen maar in de weg. Weg ermee.

Had vorig jaar door externe factoren een behoorlijk verzwakte onderrug, ging regelmatig door mijn rug heen. Soms wel vier keer per dag, geen pretje. Ben gaan trainen en geleidelijk aan ging het beter. Heb in die periode geen riem gebruikt, ook niet toen de gewichten gestaag omhoog gingen voor squat en deadlift. Houding is belangrijk, zo'n riem geeft voor de meesten een vals gevoel van veiligheid. Zie er in ieder geval veel die slordig een oefening uitvoeren omdat ze denken dat ze met een riem toch safe zijn.

Zou wel een riem gebruiken als ik richting mijn verwachte maxes toewerk, maar momenteel heb ik niet het gevoel dat ik extreem mijn lichaam belast tijdens de workouts.

Ik wil er wel een gaan kopen.

Heb vroeger wel even een riem gebruikt, maar nu gebruik ik hem al lang niet meer.

Bij ons traint er zon idioot die altijd die riem aan heeft (de riem die ik dus ook soms nodig heb) altijd hangt die riem er zo nutteloos bij onder zn vette pens en daar kan ik me behoorlijk aan storen :rolleyes: maar dat begrijpen jullie natuurlijk wel :D

ik heb de laaste optie gestemd, maar das meer omdat ik de vorige 3 opties een beetje fout vond.

Ik train alleen met riem op mijn rug dag en dat is wanneer ik bijv. T-bar row, dumbbell row of deadlift, meer van dat soort oefeningen.

het is letterlijk een extra steuntje in de rug :D

Boven de 150kg gebruik ik een riem, geeft een veiliger gevoel en beschermd tegen blesures.

Terug
Naar boven