Temujin
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 12%
Het totaal van je eiwitten, koolhydraten en vetten per dag.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op de korte termijn zal er weinig tot geen verschil in spiermassa tussen de twee zijn. Het enige echte verschil is dat de havermout goede nutriënten bevat en suiker niet. Op de heel lange termijn zou de havermout ook voor betere insuline sensitiviteit kunnen zorgen, maar voor bodybuilders is zelfs dat twijfelachtig.Ben jij ook van mening dat suiker na de training of havermout dezelfde effecten zullen hebben?
Het totaal van je eiwitten, koolhydraten en vetten per dag.

GI en complex/simpel hebben zo goed als geen relevantie voor bodybuilders.
Op de vraag of rijstmelk goed spul is is het antwoord beduidend nee.
misschien moet je ff googelen naar een uitleg over koolhydraten:
http://www.voedingswaardetabel.nl/watiswat/koolhydraten/
Die ziektes zijn niet heel relevant voor mensen met weinig vet en veel spiermassa, maar havermout is zeker vele malen gezonder dan suiker (door de goede nutriënten). De correlaties tussen suiker en veel ziektes komen vooral door overgewicht en chronische inflammatie (die ook sterk gerelateerd zijn).Staat veel suiker of enkelvoudige koolhydraten eten niet in verband met een aantal welvaartsziekten zoals diabetes en hart-en vaatziekten? Misschien dat het niet uitmaakt voor je spieren, maar gezondheid is toch voor iedereen relevant?
De correlaties tussen suiker en veel ziektes komen vooral door overgewicht en chronische inflammatie (die ook sterk gerelateerd zijn).

Ik wil de thread niet hijacken, dus ik heb je de antwoorden gePM'd.
Die ziektes zijn niet heel relevant voor mensen met weinig vet en veel spiermassa, maar havermout is zeker vele malen gezonder dan suiker (door de goede nutriënten). De correlaties tussen suiker en veel ziektes komen vooral door overgewicht en chronische inflammatie (die ook sterk gerelateerd zijn).
Begrijp me niet verkeerd, ik raad niemand aan suiker te eten en havermout is goed spul.
misschien moet je ff googelen naar een uitleg over koolhydraten:
http://www.voedingswaardetabel.nl/watiswat/koolhydraten/
Volgens mij is insuline, net als inflammatie, niet noodzakelijk slecht in grote hoeveelheden, maar wel duidelijk bij chronische verhoging.Ik had ook gelezen dat suiker en geraffineerde koolhydraten chronic inflammation (ik bedoel hiermee inflammation in de aderwand, waaruit hart-en vaatziekten ontstaan) in de hand werken door de sterkere insulinepiek. Het schijnt dat insuline vrij toxisch is in grote hoeveelheden. Klopt dit een beetje?