Fitness Seller

Rijstmelk (wel of geen complexe koolhydraten?)

Ben jij ook van mening dat suiker na de training of havermout dezelfde effecten zullen hebben?
Op de korte termijn zal er weinig tot geen verschil in spiermassa tussen de twee zijn. Het enige echte verschil is dat de havermout goede nutriënten bevat en suiker niet. Op de heel lange termijn zou de havermout ook voor betere insuline sensitiviteit kunnen zorgen, maar voor bodybuilders is zelfs dat twijfelachtig.

Reeds gezegd... (edit)

Als produkten complexe koolhydraten bevatten staat er een aantal gram voedingsvezels. Als het er niet op staat zit het er simpelweg niet in.

GI en complex/simpel hebben zo goed als geen relevantie voor bodybuilders.

Op de vraag of rijstmelk goed spul is is het antwoord beduidend nee.

Staat veel suiker of enkelvoudige koolhydraten eten niet in verband met een aantal welvaartsziekten zoals diabetes en hart-en vaatziekten? Misschien dat het niet uitmaakt voor je spieren, maar gezondheid is toch voor iedereen relevant?

Ja, dat gedeelte snap ik ook even niet?

Staat veel suiker of enkelvoudige koolhydraten eten niet in verband met een aantal welvaartsziekten zoals diabetes en hart-en vaatziekten? Misschien dat het niet uitmaakt voor je spieren, maar gezondheid is toch voor iedereen relevant?
Die ziektes zijn niet heel relevant voor mensen met weinig vet en veel spiermassa, maar havermout is zeker vele malen gezonder dan suiker (door de goede nutriënten). De correlaties tussen suiker en veel ziektes komen vooral door overgewicht en chronische inflammatie (die ook sterk gerelateerd zijn).

Begrijp me niet verkeerd, ik raad niemand aan suiker te eten en havermout is goed spul.

• Topic Starter Topic Starter
De correlaties tussen suiker en veel ziektes komen vooral door overgewicht en chronische inflammatie (die ook sterk gerelateerd zijn).

Daar heb je net iets gezegd...

"Chronische inflammatie"

Je bedoeld ontstekingen vermoed ik?

Wat zijn je adviezen om chronische ontstekingen (zonder chemicale medicijnen) het best aan te pakken?

Heb je enige tips of adviezen hiervoor?

En kan iemand die met chronische onstekingen kampt, toch nog spiermassa opbouwen?

Ik wil graag weten of er geen natuurlijke middelen bestaan om chronische ziekten te bestrijden:o

Die ziektes zijn niet heel relevant voor mensen met weinig vet en veel spiermassa, maar havermout is zeker vele malen gezonder dan suiker (door de goede nutriënten). De correlaties tussen suiker en veel ziektes komen vooral door overgewicht en chronische inflammatie (die ook sterk gerelateerd zijn).

Begrijp me niet verkeerd, ik raad niemand aan suiker te eten en havermout is goed spul.

Ik had ook gelezen dat suiker en geraffineerde koolhydraten chronic inflammation (ik bedoel hiermee inflammation in de aderwand, waaruit hart-en vaatziekten ontstaan) in de hand werken door de sterkere insulinepiek. Het schijnt dat insuline vrij toxisch is in grote hoeveelheden. Klopt dit een beetje?

Ja??? Is dat een goede site???? Ik ga meteen effe koekeloeren.....

Ik had ook gelezen dat suiker en geraffineerde koolhydraten chronic inflammation (ik bedoel hiermee inflammation in de aderwand, waaruit hart-en vaatziekten ontstaan) in de hand werken door de sterkere insulinepiek. Het schijnt dat insuline vrij toxisch is in grote hoeveelheden. Klopt dit een beetje?
Volgens mij is insuline, net als inflammatie, niet noodzakelijk slecht in grote hoeveelheden, maar wel duidelijk bij chronische verhoging.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een mail gestuurd naar de fabrikant hierover en ik kreeg als antwoord:

Beste,

Bij de productie van de Rice Dream worden de onoplosbare delen van de rijst (vezels en proteïnen) afgefilterd om de rijstdrank te bekomen.
Daarom moet deze drank beschouwd worden als geraffineerd. Waardoor de aanwezige suikers in deze drank ook als geraffineerd moeten beschouwd worden.

Mocht u verdere vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groeten

Terug
Naar boven