XXL Nutrition

RIP Nasser El-Sonbaty

Bezoekers in dit topic

You also have to remember that Nasser is a very, very intelligent guy. He has three Masters Degrees: Political Science, History and Sociology; and, he speaks seven languages fluently. He is at home in practically any social situation in any city in Europe and in many Muslim countries. He is also very well off financially. Unlike the other top level bodybuilders of the roaring 90s, Nasser wasn’t spending his money on exotic cars, crazy girlfriends and expensive condos. He drove a little piece of crap green thing for years and lived very modestly. Nasser was very humble and very low key. He saved almost all his money from bodybuilding and invested it with a foreign investment firm that ultimately set him up very comfortably for the rest of his life.
 
you also have to remember that nasser is a very, very intelligent guy. He has three masters degrees: Political science, history and sociology; and, he speaks seven languages fluently. He is at home in practically any social situation in any city in europe and in many muslim countries. He is also very well off financially. Unlike the other top level bodybuilders of the roaring 90s, nasser wasn’t spending his money on exotic cars, crazy girlfriends and expensive condos. He drove a little piece of crap green thing for years and lived very modestly. Nasser was very humble and very low key. He saved almost all his money from bodybuilding and invested it with a foreign investment firm that ultimately set him up very comfortably for the rest of his life.
hij leeft
 
MB geldt die quote in je sig ook voor je paint skills?
 
Zelfs de coach van Kai Greene zegt dat schade aan de nieren irreversibel is en om die reden heeft hij Kai ook op een beperkt eiwitdieet (lees: trendieet) gezet. Wat mij betreft een heel verstandige keuze, enerzijds omdat je met het winnen van 2e plaatsen ook nog steeds een dikke bankrekening kweekt maar anderzijds omdat blijven leven ook wel tof is.
 
De precieze toestand van Rühl weet ik ook niet. Wel dat hij ernstige gezondheidsproblemen heeft

Ben benieuwd van wie je dat hebt. Ik lees ergens anders dat er niks met hem aan de hand is.
 
Hmm ok. Denk dat het maar een gerucht is. Dat hoop ik althans.
 
Op de Fibo krijg je de kans het aan hem te vragen, mits hij ervoor uitkomt. @ Markus Rühl
 
Het waren bij Nasser niet alleen nierproblemen, maar ook vooral hartfalen. Net als bij tientallen andere prof bb'ers, worstelaars etc. Allemaal dood door hartproblemen. Het is gewoon niet meer te ontkennen dat overmatig gebruik van AAS dit op den duur veroorzaakt.

Allemaal een aangeboren hartkwaal. :D

Het hart is ook een spier.
Wat denk je dat daar mee gebeurt na jarenlange bloodstelling aan een hyperanabole hormonencocktail in combinatie met super intensieve fysieke inspanningen?

Jawel, hypertrofie van de hartspier.
Een supergespierd hart klinkt misschien wel stoer, maar helaas kan het wel dodelijk zijn:

http://www.hartwijzer.nl/Cardiomyopathie.php

Verdikte hartspier of hypertrofische cardiomyopathie en plotse hartdood

De meeste mensen met hypertrofische cardiomyopathie hebben nergens last van. Toch is het belangrijk om te weten dat je de ziekte hebt, omdat een verdikte hartspier het risico op een plotse hartdood groter maakt, ook bij jonge mensen. Dat komt doordat de inhoud van de hartkamers door de verdikte hartspier kleiner is, terwijl het hart dezelfde hoeveelheid bloed moet rondpompen. Het gevolg is een verhoogde druk in de linkerkamer en door de verminderde pompkracht juist een verlaagde bloeddruk tijdens zware inspanning. Daardoor krijgen de kransslagaders te weinig bloed en kan de hartspier van de kamers chaotisch gaan trillen (kamerfibrilleren), een vaak fatale hartritmestoornis. Hypertrofische cardiomyopathie is nogal eens de oorzaak van het plotselinge overlijden van een jonge sporters tijdens een grote inspanning op het sportveld. Een arts zal iemand met hypertrofische cardiomyopathie met klem afraden om intensief te sporten.

Mensen met cardiomyopathie komen vaak bij de dokter met klachten als kortademigheid, pijn op de borst of vochtophoping in de benen.

Verdikte hartspier belemmert uitstroom naar aorta
Een verdikte hartspier noem je hypertroof, wat letterlijk ‘te goed gevoed’ betekent, maar hier betekent dat het spierweefsel te dik is.
De hartspier kan op verschillende plaatsen verdikt zijn, maar meestal is in ieder geval de tussenwand tussen de kamers aangetast. De plaats van de verdikking is belangrijk. Als de tussenwand tot onder de aortaklep verdikt is, belemmert dat de uitstroom naar de aorta en kan dat kortademigheid en pijn op de borst veroorzaken. In medische termen heet dat een obstructieve (= belemmerende) hypertrofische cardiomyopathie.
De verdikte wand kan soms worden behandeld met een kleine operatieve ingreep, die ‘alcohol ablatie’ wordt genoemd. Daarbij sterft een stukje van de verdikte spierwand af om de doorgang naar de aorta ruimer te maken. In andere gevallen moet het teveel aan spierweefsel in de tussenwand via een openhartoperatie worden verwijderd.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1768225/

Are the cardiac effects of anabolic steroid abuse in strength athletes reversible?

Conclusions: Several years after discontinuation of anabolic steroid abuse, strength athletes still show a slight concentric left ventricular hypertrophy in comparison with AAS-free strength athletes.

Af en toe een echo van het hart laten nemen is geen overbodige luxe voor steroidengebruikers heb ik wel eens een cardioloog horen zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet het al erg gek maken om gevaarlijke groei van het hart te hebben. Profs kuren bijna non stop en niet alleen AAS maar ook veel ondersteunende anabole middelen die een additioneel effect hebben op deze groei. Het is bangmakerij en onzin om te gaan stellen dat iedereen die kuurt zich zorgen moet gaan maken. Trouwens het aantal prof BB waarmee het slecht afloopt is in de minderheid en meestal ligt het aan totaal onverantwoord gebruik, nog gekker dan wat een gemiddelde prof doet dus.

Ik vind het trouwens grappig dat mensen vaak denken dat profs allemaal erg ongezond zijn. Ik weet uit goede bron dat daar niets van klopt. Het hangt af over wie je spreekt maar de meesten staan onder strikte begeleiding en controle en hebben zelfs gezondere waarden dan de gemiddelde Westerling.

Die megadosissen over lange termijn zijn natuurlijk schadelijk, dat spreekt voor zich.
 
ja zag ik al in ander topic.
Nice.
Was echt monster :D
 
Je moet het al erg gek maken om gevaarlijke groei van het hart te hebben. Profs kuren bijna non stop en niet alleen AAS maar ook veel ondersteunende anabole middelen die een additioneel effect hebben op deze groei. Het is bangmakerij en onzin om te gaan stellen dat iedereen die kuurt zich zorgen moet gaan maken. Trouwens het aantal prof BB waarmee het slecht afloopt is in de minderheid en meestal ligt het aan totaal onverantwoord gebruik, nog gekker dan wat een gemiddelde prof doet dus.

Ik vind het trouwens grappig dat mensen vaak denken dat profs allemaal erg ongezond zijn. Ik weet uit goede bron dat daar niets van klopt. Het hangt af over wie je spreekt maar de meesten staan onder strikte begeleiding en controle en hebben zelfs gezondere waarden dan de gemiddelde Westerling.

Die megadosissen over lange termijn zijn natuurlijk schadelijk, dat spreekt voor zich.

Mee eens. Op een ander forum in de USA lees ik de laatste tijd ook veel (persoonlijke) horror verhalen.
Zo is er bijv een jongen van 25 die mensen waarschuwt voor de gevaren van AAS. Hij had een enorme tumor op zijn lever van meer dan 15x15cm. Gelukkig voor hem waren ze er op tijd bij, anders had hij het niet overleefd. Toen ik verder ging lezen werd al snel duidelijk hoe het kwam. Hij was op zijn 17e begonnen met kuren en nooit meer gestopt. Zijn ''cruise/bridge'' was 1000mg Test E pw. De blasts waren tot 5000mg Test pw, 2000mg Tren, veel en lang orals, etc. Tja...dan vraag je er gewoon om.
Dit was overigens een jongen die niet eens wedstrijden deed, puur recreatief. En zoals deze jongen gebruikte, zo gebruiken er nog duizenden anderen die ooit enorme gezondheidsproblemen gaan krijgen door het misbruik van AAS.
 
bridge op gram test? :roflol:

wat een gekken haha
 
Toch zijn er veel mensen die klachten krijgen op de lange termijn ook al zitten ze niet aan megadoseringen. Ken er nu een aantal die toch wel geregeld wat klachten vertonen. Sommige ernstiger dan de andere. Anderen hebben weer nergens last van. Heeft denk ik ook met je eigen gestel te maken. Je neemt een risico. Dat weet je nu eenmaal. Maar rokers, drinkers, mensen die slecht eten ook.
Je kan je ook doodrijden op een motor of in een snelle auto.

Je informeert jezelf en maakt een keuze. Niet gaan zeuren achteraf.
 
Toch zijn er veel mensen die klachten krijgen op de lange termijn ook al zitten ze niet aan megadoseringen. Ken er nu een aantal die toch wel geregeld wat klachten vertonen. Sommige ernstiger dan de andere. Anderen hebben weer nergens last van. Heeft denk ik ook met je eigen gestel te maken. Je neemt een risico. Dat weet je nu eenmaal. Maar rokers, drinkers, mensen die slecht eten ook.
Je kan je ook doodrijden op een motor of in een snelle auto.

Je informeert jezelf en maakt een keuze. Niet gaan zeuren achteraf.
Welke kwalen dan bijv? Heeft dan niet veel met aas te maken. Zie hier in de apotheek ook veel mensen met ''ernstige problemen'' 85 procent hier slikt medicijnen voor hun hart.

En hoe zit het met de anticonceptie pil hoe betrouwbaar is dat? Kunnen ook heel erg veel problemen veroorzaken maar alsnog slikken vele vrouwen het.
 
Welke kwalen dan bijv? Heeft dan niet veel met aas te maken. Zie hier in de apotheek ook veel mensen met ''ernstige problemen'' 85 procent hier slikt medicijnen voor hun hart.

En hoe zit het met de anticonceptie pil hoe betrouwbaar is dat? Kunnen ook heel erg veel problemen veroorzaken maar alsnog slikken vele vrouwen het.

Door de AAS dus, hart problemen en moeite met ademen

Je spreekt jezelf in hetzelfde topic tegen.

Probeer het niet voor jezelf goed te praten omdat vrouwen de anticonceptiepil gebruiken en jij dus ook de spuit erin kan zetten.
Valt me op dat je altijd over AAS praat, lichte obsessie?
 
Je spreekt jezelf in hetzelfde topic tegen.

Probeer het niet voor jezelf goed te praten omdat vrouwen de anticonceptiepil gebruiken en jij dus ook de spuit erin kan zetten.
Valt me op dat je altijd over AAS praat, lichte obsessie?
Nee, obsessie over medicijnen in het algemeen.
 
Wie was dat ook alweer die een topic had gemaakt met de vraag of anderen ook altijd de hele dag door aan AAS moesten denken :roflol:
 
Back
Naar boven