AndroidHealthClinic

Rippetoe

conflict

Novice
Waardering
0
Ik ben nu Rippetoe aan het doen thuis, met als extra oefeningen Dips en Chin-ups, ik vroeg me af wat vervangende oefeningen zijn daarvoor, want ik heb thuis alleen een bankdruk stel en losse dumbels, thats it.

Wat kan ik doen wat het dichstbij komt?

Ik las ergens decline dumbbell bench press maar dan heb ik weer extra materiaal nodig.

Alvast bedankt
and a happy new year ;)

ik veronderstel dat je een flat bench hebt.
Met dumbbells kun je toch ook niet squaten? Een dumbbell squat is anders dan een barbell back squat (spreek uit ervaring).
Ik dacht ook eerst dat ik het met dumbbells kon doen, maar heb dan een barbell en een squatrack gekocht en dat was de beste koop van mijn leven.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry met bankdruk stel bedoelde ik dus inclusief barbell.
En het bankje kan ik ook op verschillende standen zetten.

Maar met squatten til ik hem van de grond af, ipv vanaf een squatrack ..
daardoor kan ik niet zoveel squatten als ik zou willen omdat ik de kracht niet heb om het van de grond te tillen met dat gewicht.

Maar dat neem ik maar voor lief voor nu, als ik wat meer in vorm ben ga ik verder in de sportschool met dit schema, over ene maandje o.i.d. totdan wil ik het gewoon thuis doen.

Wat het beste in de buurt komt voor zover ik weet zijn vergelijkbare barbell of dumbbell oefeningen met dezelfde grip, dus bijvoorbeeld hammer grip bench press ipv dips of rows ipv chin ups.

Die grip/houding kun je in beide gevallen makkelijk met dumbbells regelen, dus dat is te doen, maar het is niet echt hetzelfde als gewoon dips en chinups doen.

Kun je niet iets verzinnen zoals pullups vanaf een open trap, of dips tussen 2 stoelen? Zelf doe ik dips door 2 barbells op m'n powerrack safeties te leggen, zoiets kun je zelf ook improviseren.

Ik snap het niet goed. Je wilt nu gewoon thuis wat doen om over een maand in de sportschool verder te gaan? Waarom ga je nu nog niet in de sportschool dan?

---------- Post toegevoegd Sat 31 Dec 2011 om 16:05 ----------

Wat het beste in de buurt komt voor zover ik weet zijn vergelijkebare barbell of dumbbell oefeningen met dezelfde grip, dus bijvoorbeeld hammer grip bench press ipv dips of rows ipv chin ups.

Die grip/houding kun je in beide gevallen makkelijk met dumbbells regelen, dus dat is te doen, maar het is niet echt hetzelfde als gewoon dips en chinups doen.

Kun je niet iets verzinnen zoals pullups vanaf een open trap, of dips tussen 2 stoelen?
Is gewoon pompen (push ups) ook geen goede vervanging voor dips? Kun je ook weighted doen als je wil.

Is gewoon pompen (push ups) ook geen goede vervanging voor dips? Kun je ook weighted doen als je wil.
Ik denk dat push ups en bench press beter overeen komen, zeker als je richting inclines gaat denken. Weighted push ups zijn niet erg praktisch though.. meestal maak je ze moeilijker door je benen te verhogen en dan ga je juist richting incline press of zelfs handstand push ups en daarmee overhead press.

Maar we moeten wel onderscheid maken in wat de oefening echt kan bijdragen naar gelang het trainingsniveau denk ik.

Als absolute beginner is elke upperbody push een alternatief voor dips (of elke andere push) en elke upperbody pull een alternatief voor pull ups (of elke andere pull) ?

Dus misschien is elke soortgelijke compound nu wel een prima alternatief.

Maar verder gevorderd zul je echt dichter bij hetzelfde bewegingspatroon willen zitten als de oefening die je probeert te vervangen. Daar ben ik nog niet zo goed in.

beankt voor de reacties, ik zat zelf ook al te denken aan pushups, weighted.

over waarom ik pas over een maand naar de sportschool wil, is omdat ik eerst aan deze oefenngen wil wennen voorat ik het daar ga doen, ik train al een halfjaar maar meer met machines etc. en vechtsport.

beankt voor de reacties, ik zat zelf ook al te denken aan pushups, weighted.

over waarom ik pas over een maand naar de sportschool wil, is omdat ik eerst aan deze oefenngen wil wennen voorat ik het daar ga doen, ik train al een halfjaar maar meer met machines etc. en vechtsport.
Waarom zou je er niet in de sportschool aan kunnen wennen? Wil je lekker stoer in de sportschool komen met al een redelijk gewicht misschien? Iedereen moet ergens beginnen, dus als je het juiste materiaal thuis niet hebt ga je maar naar de sportschool. Natuurlijk als je het juiste materiaal thuis hebt blijf je gewoon thuis, maar dan versta ik niet waarom je dan uiteindelijk wel naar de sportschool zou gaan.

dat is precies hoe ik denk sandro ;) noem me een macho .. :p
khou er niet van om als een noob te kloten daar haha

Ja kan ik wel verstaan, maar vind dat gewoon nutteloos. Maar zoals ik zeg, als je thuis het materiaal hebt is dat natuurlijk geen probleem, maar dan kan je in mijn ogen ook thuis blijven trainen.

Terug
Naar boven