- Lid geworden
- 18 nov 2005
Eric & Klaas, stel anders even voor een het droomkabinet op en vertel beknopt waarom, ik ben wel benieuwd.
Ik zie niet zo snel een droomkabinet maar ik zie bijna net zo weinig heil in een echt links kabinet als in dit gedrocht kabinet zoals die er nu weleens aan kan komen. Als je het hebt over landsbelangen in ieder geval. Dit rechtse kabinet gaat wel voor interessante ontwikkelingen zorgen denk ik, voor een objectieve observator. Weinig stabiel, veel ruimte voor manipulatie waarbij Wilders een merkwaardige rol zal gaan spelen.
links lijkt me dus ook ongewenst, ik ben meer van een kabinet waar men voorbij gaat aan ideologisch geneuzel, je komt dan al snel uit op die Paarse optie. Een middenkabinet van PvdA/CDA/VVD lijkt me minder wenselijk, de ruimte die dan weer ontstaat op de flanken (SP/PVV) gaat weer een hoop (en vooral tijdelijk) gedoe geven in de toekomst.
Om twee redenen ben ik ergens ook wel weer 'blij' met dit kabinet. Ik denk dat er niet veel voor nodig is om dit een historische periode te laten zijn, namelijk de periode waarin CDA door toedoen van Verhagen verdwijnt als politieke grootmacht. Een tweede reden is om eindelijk eens te zien wat een Wilders in zijn mars heeft buiten de oppositie, alhoewel hij zo sluw is geweest om zonder gezichtsverlies er een beetje bij te hangen, op het eerste gezicht.