XXL Nutrition

Roemer wil zelf regeerakkoord schrijven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Een klein beetje offtopic maar wie vind ook dat roemer lijkt op peter pippeling uit Harry Potter:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Een klein beetje offtopic maar wie vind ook dat roemer lijkt op peter pippeling uit Harry Potter:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Eindelijk eens een nuttige post van jou in dit topic. De rest is echt een ramp.
 
Op de lange termijn is geheel links (in welke toekomstige electorale verhoudingen dan ook), de VVD en de PVV gebaat bij de huidige ontwikkelingen. Diegenen die echt genaaid gaan worden is het CDA als instituut en Henk en Ingrid.

Boeiende tijden indeed. Laat ze maar starten met dit gedrocht, ik kan niet wachten.
 
Ik denk juist dat dit wel eens goed kan werken, andere Europese landen hebben dat al bewezen. Nederland zit nu ook weer niet zo anders in elkaar als die landen. Het zou wel zuur zijn voor links als ze nu 8j eruit liggen en het bovendien ook nog eens beter zou gaan met Nederland.
 
Ik denk juist dat dit wel eens goed kan werken, andere Europese landen hebben dat al bewezen. Nederland zit nu ook weer niet zo anders in elkaar als die landen. Het zou wel zuur zijn voor links als ze nu 8j eruit liggen en het bovendien ook nog eens beter zou gaan met Nederland.

Voor mij kan het niet zuur genoeg. Wat een overdreven gedoe zeg, nu staat die pechtold weer te zeuren. Het komt toch je keel uit.
 
Voor mij kan het niet zuur genoeg. Wat een overdreven gedoe zeg, nu staat die pechtold weer te zeuren. Het komt toch je keel uit.

Dat heet niet tegen je verlies kunnen.
 
8 jaar? Een kabinet wordt gevormd voor 4 jaar en met 76 zetels is de kans op het uitzitten van die 4 jaar niet al te groot. 1 dissident die opstapt en de boel klapt.

Dat iets in andere landen werkt betekent nog niet dat dat het hier ook kan werken. Andere landen hebben geen PVV, die Volkspartij in Denemarken is niet zo radicaal in zijn uitspraken als de PVV. Je kan toch moeilijk verkopen dat je harde uitspraken mag blijven doen terwijl je in feite onderdeel bent van het meerderheidskabinet. Uitingen van het kabinet behoren op 1 lijn te staan.
 
@Eric weet ik, maar een relatief werkbaar kabinet dat niet teveel fouten maakt kan het vaak wel tot 8j rekken met min of meer behoud van zetels na 4j, daarna word je uitgekotst. Althans nu spreek ik over de Belgische legislaturen.
 
@Eric weet ik, maar een relatief werkbaar kabinet dat niet teveel fouten maakt kan het vaak wel tot 8j rekken met min of meer behoud van zetels na 4j, daarna word je uitgekotst. Althans nu spreek ik over de Belgische legislaturen.

Ze beginnen nu al met fouten te maken :D De PVV gijzelt het CDA en de VVD gewoon, zo betrouwbaar zijn ze ook weer niet. Vandaag zeggen ze dit, morgen draaien ze als een blad aan een boom.
 
Ze beginnen nu al met fouten te maken :D De PVV gijzelt het CDA en de VVD gewoon, zo betrouwbaar zijn ze ook weer niet. Vandaag zeggen ze dit, morgen draaien ze als een blad aan een boom.

Speculatie. :)
 
Boehoe, wij linksmensen kunnen er niet tegen dat er een rechts kabinet komt. Altijd gezeik met die boomknuffelaars. Je hebt verloren, be a man about it! Plus het feit dat een dikke meerderheid van de VVD stemmers liever met rechts verder gaat dan een coalitie met een linkse partij (Ik baseer dit op een peiling onder de vvd stemmers)

Laat het volk kiezen.
 
speculaas2.gif
 
Whaha echt hoe erg sommige mensen het overdrijven. Ik ben benieuwd wat de reacties van Eric en Klaas waren wanneer erg bv een GL, SP + PvdA kabinet zou komen (mocht dat groot genoeg zijn).

Eric & Klaas, stel anders even voor een het droomkabinet op en vertel beknopt waarom, ik ben wel benieuwd.
 
Whaha echt hoe erg sommige mensen het overdrijven. Ik ben benieuwd wat de reacties van Eric en Klaas waren wanneer erg bv een GL, SP + PvdA kabinet zou komen (mocht dat groot genoeg zijn).

Eric & Klaas, stel anders even voor een het droomkabinet op en vertel beknopt waarom, ik ben wel benieuwd.

Een meerderheidskabinet, als dat PVV/CDA/VVD was geweest kan ik daar mee leven. Er zijn geen droomkabinetten, je wordt altijd in de reet gedoet. Zeker tijdens een crisis als deze.

Mijn aarspijn zal wel overkomelijk zijn, sommigen die nu juichen zullen echter aan wat paracetemol alleen niet genoeg hebben.

GL+ SP+ PvdA zie ik ook niet zitten, dan liever Paars Plus.
 
Trek het flesje poppers alvast maar open Eric.

Er is momenteel geen enkel kabinet mogelijk wat wel wenselijk is. De stemmen zijn dusdanig verdeeld dat er te veel partijen zijn die, als je een meerderheidskabinet wilt, mee moeten spelen.
 
Ja maar los daarvan, welke kant wil je nu op Eric, of welke richting zou je het liefst zien. Investeringen in duurzaamheid? Hoge uitkeringen? Lage belastingen? Er zal altijd wat te zeiken zijn, maar over het algemeen lijkt mij de richting die een rechts kabinet op gaat prima.
 
Gezien de alternatieven vind ik dit ook helemaal niet zo slecht. Een voor mij acceptabel alternatief was geweest VVD-CDA-PvdA. Probleem daarmee was alleen geweest dat de PVV nog groter was geworden vermoedelijk in de oppositie.
 
Ja maar los daarvan, welke kant wil je nu op Eric, of welke richting zou je het liefst zien. Investeringen in duurzaamheid? Hoge uitkeringen? Lage belastingen? Er zal altijd wat te zeiken zijn, maar over het algemeen lijkt mij de richting die een rechts kabinet op gaat prima.

Keihard saneren zonder stimuleren is de doodsteek voor groei, veel geleerd hebben ze niet van Bestek 81.

VVD denkt dat ze met 18 miljard bezuinigen er zonder lastenverhogingen vanaf komen. Je hoeft geen rekenmeester te zijn om te bedenken dat zoiets onmogelijk is.

Alles wat opgaat aan lasten zal niet verdwijnen in de reeele economie, zeg maar dag tegen je handje tegen de groei.
 
Keihard saneren zonder stimuleren is de doodsteek voor groei, veel geleerd hebben ze niet van Bestek 81.

VVD denkt dat ze met 18 miljard bezuinigen er zonder lastenverhogingen vanaf komen. Je hoeft geen rekenmeester te zijn om te bedenken dat zoiets onmogelijk is.

Alles wat opgaat aan lasten zal niet verdwijnen in de reeele economie, zeg maar dag tegen je handje tegen de groei.

Voor een land besturen is geen economische formule.
Lagere belastingen zal betekenen dat ondernemers en bedrijven meer te investeren hebben en dat maakt allemaal weer meer groei mogelijk.

Dus staar je niet blind enkel op het getal 18 miljard.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven