AndroidHealthClinic

Roids onder PLers.

heel de top van de krachtsport en de duursport zit aan de shit. Geen twijfel over mogelijk...

Dus Weako1 en Huggybear gebruiken ook? :eek:

:(

Iedereen die boven de 300 squat of deadlift en boven de 200 bankt gebruikt.

heel de top van de krachtsport en de duursport zit aan de shit. Geen twijfel over mogelijk...

Jammer, als dit bedoeld is als serieuze post. Kenmerkt vaak de instelling van jezelf al, als je ervan uitgaat dat iedereen die met zn kop boven het maaiveld uitsteekt, gebruiker is. Een aantal lui in de pl sectie tillen voor de NPB, die aangesloten is bij de IPF, die dan weer aangesloten is bij de WADA. Sporters die tillen voor de NPB kunnen dus bij elke wedstrijd gecontroleerd worden op dopinggebruik. Een aantal van de pl-ers op deze site zijn ook al meerdere keren gecontroleerd en niet positief bevonden. Wat mij betreft werkt het verder precies hetzelfde als in het normale leven: je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Topsporters die bij een dopinggecontroleerde bond wedstrijden doen,in wat voor sport dan ook, zijn dus geen gebruikers totdat het tegendeel bewezen is.
Natuurlijk, er zijn allerlei manieren om dit te omzeilen, maar de powerliftingsport is geen grote sporttak zoals het wielrennen of voetbal dat wel is. Powerlifters, zeker in Nederland, hebben over het algemeen niet een hele staf van dokters, fysiotherapeuten, voedingsdeskundigen etc om zich heen, en kunnen zich dit ook niet veroorloven.
Denken dat iedereen die sterker is dan jezelf, harder traint dan jijzelf, meer er voor over heeft dan jijzelf, dan wel een gebruiker zal zijn, is eigenlijk heel erg jammer.

Jammer, als dit bedoeld is als serieuze post. Kenmerkt vaak de instelling van jezelf al, als je ervan uitgaat dat iedereen die met zn kop boven het maaiveld uitsteekt, gebruiker is. Een aantal lui in de pl sectie tillen voor de NPB, die aangesloten is bij de IPF, die dan weer aangesloten is bij de WADA. Sporters die tillen voor de NPB kunnen dus bij elke wedstrijd gecontroleerd worden op dopinggebruik. Een aantal van de pl-ers op deze site zijn ook al meerdere keren gecontroleerd en niet positief bevonden. Wat mij betreft werkt het verder precies hetzelfde als in het normale leven: je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Topsporters die bij een dopinggecontroleerde bond wedstrijden doen,in wat voor sport dan ook, zijn dus geen gebruikers totdat het tegendeel bewezen is.
Natuurlijk, er zijn allerlei manieren om dit te omzeilen, maar de powerliftingsport is geen grote sporttak zoals het wielrennen of voetbal dat wel is. Powerlifters, zeker in Nederland, hebben over het algemeen niet een hele staf van dokters, fysiotherapeuten, voedingsdeskundigen etc om zich heen, en kunnen zich dit ook niet veroorloven.
Denken dat iedereen die sterker is dan jezelf, harder traint dan jijzelf, meer er voor over heeft dan jijzelf, dan wel een gebruiker zal zijn, is eigenlijk heel erg jammer.

ho, ho, waar zeg ik dat? Ik ben er gewoon van overtuigd dat de top van die sporten, zoals de mannen die bij het wielrennen winnen, en de mannen die bij de mr. O. op het podium staan, aan een of ander synthetisch middeltje zitten. Dat zegt dus niet dat iedereen die sterker is dan ik wel aan de spuit zou zitten. Jammer dat je er gelijk vanuit gaat dat ik mezelf zo hoog heb zitten maat.

Qua dopinggebruik is geen enkele sport natuurlijk te vergelijken met mr Olympia gangers. Dit vergelijken met (top)wielrenners is totaal niet relevant en van een hele andere orde. In stricte zin is bodybuilding ook helemaal geen sport natuurlijk.
Powerlifting is een olympische sport waarbij leden aangesloten bij een dopinggecontroleerde bond gewoon clean moeten verschijnen op wedstrijden, net als in alle andere takken van sport. Natuurlijk wordt er gebruikt in de top van de powerliftingwereld, en niet te zuinig ook, maar ervan uitgaan dat iedereen die in de top meedraait maar aan de anabolen zit, is gewoon veel te kort door de bocht. En dat geldt ook voor wielrennen, hardlopen, voetballen, of welke sport dan ook.

nou vooruit allicht was het enigszins kort door de bocht :trollface:

Don't **** with Big Tymen.

Gevoelig onderwerp in PL wereldje.., stel je eens voor dat die krachten niet naturel behaald zouden zijn.. :D
Bodybuilders daarentegen doen wat minder moeilijk en zeggen meestal gewoon dat ze het een en ander gebruiken.
Je ziet dat al op dit board, PL'ers mijden het onderwerp liever of, wanneer toch besproken, gaan volledig in de verdediging.

Je hebt gelijk, ik kan het maar beter helemaal niet meer verdedigen...
Heeft ook weinig nut verder.

Powerliften is een olympische sport en bbing eigenlijk helemaal geen.

Ja tymen, zo komt je tekst heel overtuigend over :p

Van de mensen waarvan ik weet dat ze hebben gebruikt bij de NPB was het niet zo bijzonder veel als je dit vergelijkt met BB. Er was ook een periode dat dopingcontoles werden ingesteld en mensen uit zichzelf de overstap maakte naar Strongman. Dat er is/ wordt gebruikt klopt, alleen niet iedereen gebruikt. En het is niet dat een 300sq per definitie gelijk staat aan doping. In Nederland valt het reuze mee in ieder geval.

Ik vind die dopingscontrolen een slecht argument als het alleen op de wedstrijd is.
Pas als er een bond is waar het hele jaar door onverwachts getest wordt heeft het zin.

Anders kan je je gewoon volspuiten in je offseason en richting je wedstrijd even een ruime tijd nemen om alles uit je bloed te laten sijpelen

Powerliften is een olympische sport en bbing eigenlijk helemaal geen.

Ja tymen, zo komt je tekst heel overtuigend over :p

"Olympische sport" betekent niet een sport die per se op de Olympische Spelen beoefend wordt, maar een sport die in principe in aanmerking komt om op de Spelen uitgevoerd te worden. Er is al vaker sprake van geweest dat powerlifting op de Spelen langs zou komen, maar het is altijd een beetje overschaduwd door een andere krachstport, het gewichtheffen. En de laatste jaren is de powerlifting sport nou niet echt groter en populairder geworden.
Bodybuilding daarentegen zal nooit een Olympische sport kunnen worden omdat er in principe geen werkelijk wedstrijdelement zit in een BB-wedstrijd.
Net als dat strongman dat ook nooit zou kunnen worden, omdat er geen vast omkaderd wedstrijdreglement is (met vaste onderdelen en vaste regels). Als dit ooit wel zou gebeuren en men het hele jaar rond op doping gecontroleerd zou worden, zullen de meeste top strongmen hier niet aan meedoen.

Bbing geen wedstrijd element? Dan zou je dus in principe alle jury sporten geen sport kunnen noemen?

natuurlijk word er daar ook gebruikt, ze zijn er alleen nog hypocrieter dan in het bb wereldje om het toe te geven. Let op ik zeg niet dat elke pl'er gebruikt

Nee. Met andere jurysporten heb je het denk ik over gymnastiek sporten, schoonspringen, dat soort ongein. In deze sporten gelden vast omkaderde wedstrijdelementen, men voert een verplichte act op (met af en toe een freestyle element erin) en voor elk onderdeel zijn in een wedstrijdreglement vastgelegde punten te verdienen. Leg mij eens uit hoe je dit bij bodybuilding op olympisch niveau zou willen doen? Dat de "hardheid" of de "massa" van een deelnemer gemeten wordt via een vast puntensysteem? Zo werkt het nu natuurlijk ook niet. Ieder lichaam is anders en heeft een andere jurering nodig.
Dit is allemaal onderhavig aan persoonlijke meningen, lichtinval, de manier waarop men ingeolied is of weet ik t wat. Het is gewoon niet te meten.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 11:20 ----------

BB is imo geen eens een echte sport. Maar dat is een andere discussie voor een ander topic.

Juist

natuurlijk word er daar ook gebruikt, ze zijn er alleen nog hypocrieter dan in het bb wereldje om het toe te geven. Let op ik zeg niet dat elke pl'er gebruikt
Hypocrieter snap ik niet helemaal.

BB pro's die supps aanprijzen met valse verwachtingen
Weider en co die consumenten oplichten en verkeerd voorlichten
Enz enz.

Hoe kan een pl'er hier nou overheen gaan. Het is maar een mening natuurlijk maar ben benieuwd hoe je dat ziet?

Terug
Naar boven