XXL Nutrition

rokers onder de bb

Snap die mensen niet die 1/2 peukies per dag/week/weetikveel roken, waarom rook je dan in godsnaam.

Naja, ik ben zo dom geweest ooit te beginnen, en rook nu al bijna 4 jaar pakje/dag. Heb al 2x geprobeerd te stoppen, maar lukt niet omdat ik aan de ene kant het gewoon te fijn/lekker vind om ermee te nokken.

U mad bro? Ik ben gestopt met 'vast' roken, maar vind het lekker om in het weekend te ontspannen met een biertje en een sigaretje.

En geloof me, het is niet dat je dan 'alsnog rookt' want die 2 sigaretjes in het weekend tasten je conditie/kracht verwaarloosbaar tot niet aan. Ik kan me trainingen nu makkelijker volhouden, meer energie en kracht, meer eetlust, minder snel misselijk met benen.

Als je mentaal te zwak bent om dit te doen moet je het niet afreageren op mensen die dat wel kunnen. :trollface:

Het beste is nog helemaal stoppen.

U mad bro? Ik ben gestopt met 'vast' roken, maar vind het lekker om in het weekend te ontspannen met een biertje en een sigaretje.

En geloof me, het is niet dat je dan 'alsnog rookt' want die 2 sigaretjes in het weekend tasten je conditie/kracht verwaarloosbaar tot niet aan. Ik kan me trainingen nu makkelijker volhouden, meer energie en kracht, meer eetlust, minder snel misselijk met benen.

Als je mentaal te zwak bent om dit te doen moet je het niet afreageren op mensen die dat wel kunnen. :trollface:

tumblr_m7fwkqI9dy1rbszyro1_500.gif

Dit dus.

Yup :).

Alhoewel ik nu toch alweer een week rookvrij ben :D. Probeer het even wat te minderen omdat ik merkte dat ik in de week soms ook een pak kocht ( deed daar dan wel 2 weken mee maar toch). Maar in het weekend kan het gewoon wel lekker zijn bij een pint.

Als men in het weekend een paar sigaretjes rookt en dat zo wil houden, dan is dat toch geen probleem. Daar krijg je geen longkanker van. Bij mij was het echter een kwestie van alles of niets. Bij mij was er geen gulden middenweg mogelijk. Kats verslaafd aan die troep. Ik rookte slechts 1 sigaret per dag, s'ochtends stak ik hem aan en s'avonds drukte ik hem weer uit.

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 21:00 ----------

"Bronnen graag m.b.t geen longkanker kunnen krijgen van roken in het weekend."

En om het heerschap Clubber Lang te beantwoorden:

Ik heb daar geen bronnen van, ik zie het als een vorm van common sense dat als je een paar sigaretjes per week rookt, je longkanker risico nauwelijks verhoogd is.

jij bent mentaal te zwak om helemaal te stoppen... ;) en ben benieuwd hoe lang je het volhoudt op deze manier. uiteindelijk gaan de meesten gewoon weer helemaal roken na een tijd.

Ik weet wel dat als mensen eenmaal lange tijd gestopt zijn en vervolgens denken "dat ze er wel 1 of 2 per week" kunnen roken, vroeg of laat weer addicts worden. Je hebt ook die zogenaamde "5 per dag" rokers die zichzelf voor de gek houden en er al 5 achter de kiezen hebben in de tijd dat je met ze staat te praten.

al dat gepraat over roken! ik steek er maar 1 op:D

Someone is jelly here

Ik slik wel pillen en af en toe poeiers. Telt dat ook?

Dan rook je eigenlijk nog steeds :o. En wat als er iets heel ingrijpendst gebeurt in je leven? Misschien ga je dan weer meer roken. Maar goed, zolang je het zo onder controle hebt :). Zelf tegelijkertijd gestopt met roken én blowen, beide 6 jaar gedaan. En voel me beter dan ooit :D.

wat een trol topic.. ik rook een pakje op 2 dagen en eet een paard naar huis.. er zijn mensen die niet roken en ook geen eetlust hebben, ik denk dat het vooral in je kop zit.. ik geloof wel dat je prestatie er alleen maar op verbeterd als je stopt met roken, misschien word het eens tijd dat ik het ook probeer :p mijn vader is 54, rookte van zijn 18 en is 3 maand gestopt van dag op dag. respect voor die ouwe!

Ik was er gewoon klaar mee.
Rookte een pakje bastos per dag ,en dit gedurende 18 jaar.
Vorig jaar Augustus op een zaterdagavond zij ik tegen men vriendin:
'en nu is het gedaan.....,met roken '
De pakjes die ik nog had liggen s'maandags aan een collega overgemaakt.
En geen sigaret meer aangeraakt.
Had er gewoon genoeg van en moet zeggen dat er echt een hele nieuwe wereld openging.
Ik begon dingen te proeven tijdens het eten die ik ervoor nooit had meegemaakt.
Als ik in de winkel iets lekkers zag ,bracht ik het mee.
Was wel 14 kilo bijgekomen op 4 maand tijd :eek:,dronk ook elke dag men Duveltje.
Maar was ondertussen van het roken af !
Begin dit jaar gezond beginnen eten en trainen, weeg er nu terug 86,fysiek is super,en ben echt tevreden dat ik er vanaf ben.
Collega's van me roken nog, ik besef nu pas wat een stinkende adem iemand heeft die gerookt heeft.

Wat mij geholpen heeft te motiveren te stoppen met roken is het boek van Allan Carr. Ik had het al een paar jaar in mijn bezit en ik las het vaak als ik aan het roken was. Het boek heeft een gore uitstraling gekregen door de vele sigaretten die er overheen gingen.

Zodra je werkelijk doorhebt wat roken is, sterkt het je in je motivatie. Gaandeweg, terwijl je het boek leest dringt het door dat je door te stoppen met roken niks opgeeft. Dat hoofdstuk waarin ie de voordelen van het roken opnoemt is echt epic. Arnold Schwarzenegger is de koning van bodybuilding en Allan Carr is de koning van Marlboro country.

Verwacht weinig tot niets van anti-rook hulpmiddelen. Ik had alles geprobeerd om van die troep af te komen: Zyban tabletten, nicotine pleisters kauwgom en mints. Heb ook een tijd gehad waarin ik naast het roken ook verslaafd was geraakt aan de nicotine kauwgum. Prostop had een beter resultaat want ik had toch een dag niet gerookt.

Ik was er gewoon klaar mee.
Rookte een pakje bastos per dag ,en dit gedurende 18 jaar.

Oh ja die. Mij maakte het niet zoveel uit welk merk het was. Als het maar geen shag was. Camel en marlboro meestal, de full flavor dan. Marlboro Light vond ik vrouwentabak. Evenals die menthol troep, dat rook je alleen als je longontsteking hebt. Die euroshopper en die Aldi sigaretten heb ik ook wel eens gekocht, maar dan kun je net zo goed een stuk touw oproken.

Oh ja die. Mij maakte het niet zoveel uit welk merk het was. Als het maar geen shag was. Camel en marlboro meestal, de full flavor dan. Marlboro Light vond ik vrouwentabak. Evenals die menthol troep, dat rook je alleen als je longontsteking hebt. Die euroshopper en die Aldi sigaretten heb ik ook wel eens gekocht, maar dan kun je net zo goed een stuk touw oproken.

sigaretten zijn sowieso vies. maakt niet uit welk merk. ik hou wel van een waterpijpje op z'n tijd (in de zomer met een paar vrienden) maar daar houdt het dan ook echt mee op.

L&M waren ook zo gaar weet ik nog, crisis sigaret.

Veel gerookt in tienerjaren.
Gestopt van de ene op de andere dag op men 23ste.
Best Choice ever brah!

Ik rook, buil zware per 2,5 dag. Zelf ondervind ik enkel probs bij de cardio, groei gaat echter goed. Tis super slecht, dus als je kan stoppen vooral doen. Gezien mijn sprookjeshuwelijk krijg ik het niet voor elkaar, maar stoppen als je kan. Denk dat mijn vooruitgang groter zou zijn wanneer ik stopte (denk aan BF afname bij beter conditie, CUT periodes en roken blijft een anti anabool, snellere stofwisseling, beter zaad etc.)
Meer motivaties nodig ?

Terug
Naar boven