Ik heb gelezen in een medisch boek dat je door te roken afwijkende cellen in de bekleding van je luchtwegen en bronchiën krijgt. Hoe meer jaren je rookt, hoe meer van deze "afwijkende" cellen er komen. De kans dat zo'n afwijkende cel er uiteindelijk tabak van krijgt en een kanker proces in gang gaat zetten wordt door de jaren heen steeds groter. Als men stopt met roken gaan deze afwijkende cellen langzaam aan in aantal verminderen.
Ik heb ook gerookt, als een bezetene. En ik kan iedereen aanraden er niet aan te beginnen. Het brengt je niets. Van de 30 per dag die ik wegwerkte waren er misschien een stuk of 3 lekker. De rest is gewoon automatisme, de verslaving.
Men maakt zich druk over het asbestspook dat regelmatig in het nieuws komt en ervoor zorgt dat mensen geëvacueerd worden en er mannen in witte pakken verschijnen. Terwijl de sigaretten gewoon achter de balie uitgestald zijn...
Geloof me, als ex roker. Roken brengt je alleen ziekte en de dood. Die troep is dat niet waard. Marlboro country is a graveyard....