XXL Nutrition

Rotator Cuff Tendinosis herstel versnellen

Zou een lage dosis van test op 250mg per week ook genoeg zijn voor herstel?

lees wat david12 zegt. Het is niet alsof TS meteen na een week naar de aas grijpt voor herstel.

Ligt eraan.. Alleen AAS oid lijkt mij niet voldoende. Het is zeer zeker zaak dat op een manier het ontstekingsproces wordt aangewakkerd (bv door fricties, of flink belasten)
Met dat in het achterhoofd houdend moet je dus misschien wel iets anders gaan trainen dan je normaal zou doen.
Eccentrisch trainen, en oefening voor schoudercoördinatie en -stabiliteit verdienen zeker de aanbeveling.

Cortisone is echt een big NO-NO. Jammer dat nog steeds 80% van alle artsen heilig geloofd in dit allesafbrekende middel. Ook onstekingsremmers zijn een no-no. Ze remmen (duh) de lichaamseigen ontsteking. En een ontstekings is niets anders dan (het begin van) een herstelproces.

@qbase: Welke pees is er aangedaan?

Ligt eraan.. Alleen AAS oid lijkt mij niet voldoende. Het is zeer zeker zaak dat op een manier het ontstekingsproces wordt aangewakkerd (bv door fricties, of flink belasten)
Met dat in het achterhoofd houdend moet je dus misschien wel iets anders gaan trainen dan je normaal zou doen.
Eccentrisch trainen, en oefening voor schoudercoördinatie en -stabiliteit verdienen zeker de aanbeveling.

Cortisone is echt een big NO-NO. Jammer dat nog steeds 80% van alle artsen heilig geloofd in dit allesafbrekende middel. Ook onstekingsremmers zijn een no-no. Ze remmen (duh) de lichaamseigen ontsteking. En een ontstekings is niets anders dan (het begin van) een herstelproces.

@qbase: Welke pees is er aangedaan?

heb het geprobeerd met matig belasting en langzaam meer belasten. Gaat al een stukje beter. En schoudercoordinatie wordt ook aan gewerkt. Maar dit is tot nu toe niet genoeg geweest voor echt herstel. Dus vraag me nou echt af of een test kuurtje hier verandering in kan brengen.

heb je hier meer info over ??? tis de 1e keer dat ik dit hoor namelijk....
het zou wel mooi zijn, want dan hebben we iig 1 situatie waarin boldenone wel iets zinnigs doet :D

Ik zou geen test/deca doen ivm vocht, het zou het probleem kunnen maskeren, het zou de spieren ook veel te vlug sterk maken en de rest ook kapot trekken omdat de pezen niet mee kunnen.

Test op een fysiologische dosis zou dit effect wel versterken maar aangezien bold bijna niet onderdrukt zou het niet nodig zijn dacht ik.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/anabole-androgene-stero-den-pezen-159773/

Ik zou geen test/deca doen ivm vocht, het zou het probleem kunnen maskeren, het zou de spieren ook veel te vlug sterk maken en de rest ook kapot trekken omdat de pezen niet mee kunnen.

Test op een fysiologische dosis zou dit effect wel versterken maar aangezien bold bijna niet onderdrukt zou het niet nodig zijn dacht ik.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/anabole-androgene-stero-den-pezen-159773/

ik zou zelf toch voor deca opteren. het maskeren door vocht e.d. klopt wel maar dat is ook meer een kwestie van je verstand gebruiken. het vocht zal sowieso ook een bijdrage aan het herstel leveren.

verder zal je je rep range het best verhogen naar ong. 15 herhalingen en ver uit de buurt blijven van je max.

Wat is er zo slecht aan cortico dan? Heb ooit ook een knagende pees gehad, spuit erin (wel pijnlijk) en ben er voor altijd vanaf....
Train even zwaar als ervoor, dus....

Wat is er zo slecht aan cortico dan? Heb ooit ook een knagende pees gehad, spuit erin (wel pijnlijk) en ben er voor altijd vanaf....
Train even zwaar als ervoor, dus....

Omdat het je weefsel afbreekt. Het onderdruk ALLES.. dus ook je eigen herstelvermogen. 3 keer een spuit erin en grote kans dat je pees afscheurt.

Sinds 9 maanden is er een Rotator Cuff Tendinosis bij mij vastgesteld,
Ik ben mezelf al enkele maanden aan het verdiepen in verschillende herstel methodes, maar geen enkele bied echt goede resultaten.
Iemand van op de sportschool vertelde me dat ik mischien eens kon proberen om AAS te gebruiken voor sneller herstel.
Deze dingen heb ik al geprobeerd:
Kinesist, fysio, rust (2,5 maand, slechtste resultaten), excentrische training (redelijke verbetering), Alflutop cycle(lichte verbetering), corticoide injectie, licht trainen, MSM & Glucosamine, NSAID's (brufen & meloxicam), enzovoort ...
Allemaal zonder echt goede resultaten.

Ik heb niet echt veel verstand van AAS, maar dit zijn enige mogelijkheden die ik ingedachten heb na wat uren research:
- IGF 1: studies hebben reeds aangetoond dat dit ervoor zorgt dat er sneller weer normalere collageen verbindingen worden aangemaakt, dit lijkt me wel wat, heeft ook weer wel wat nadelen.
- HGH, lijkt me alleen goed te werken na gebruik van minstens 3 maanden en het is erg prijzig dan ook nog, verder komt er dan ook insuline bij te pas zeker? hier blijf ik liever af.
- Deca: als ik dit zou gebruiken wordt het deca only, krijg ik wrs een deca d*ck en als ik het zou stacken met test is het weer extra belastend voor men aanhechtingen.. dus hier ben ik nog niet echt uit.

Mijn vraag is dus, waar hebben jullie zelf ervaring mee en wat lijkt jullie het effectiefst? Of zijn er nog andere die effectief zijn bij tendinosis (niet tendinitis!) Budget is ookwel redelijk beperkt, heb een huis en auto die elke maand betaald moeten worden dus ben van plan er maximaal 400euro tegen aan te gooien. Alvast bedankt voor jullie hulp!

in tilburg zit een orthopeed de heer Gosens elisabeth ziekenhuis
heeft een nieuwe methode genaamd turbo boost van pezen
dit gebeurt volgens zijn artikel met eigen bloed dat geprepareerd wordt en dan onder narcose opnieuw wordt ingespoten in het blessure gebied wel te verstaan
resultaten zijn heel erg hoopgevend
ook hij is falikant tegen cortico

misschien heb je er wat aan

in tilburg zit een orthopeed de heer Gosens elisabeth ziekenhuis
heeft een nieuwe methode genaamd turbo boost van pezen
dit gebeurt volgens zijn artikel met eigen bloed dat geprepareerd wordt en dan onder narcose opnieuw wordt ingespoten in het blessure gebied wel te verstaan
resultaten zijn heel erg hoopgevend
ook hij is falikant tegen cortico

misschien heb je er wat aan

Idd... stond laatst een artikeltje van in de krant..

Probeer eens iemand op te zoeken die jou kan vertellen of er een mechanische oorzaak is, en zou welke?
Dan deze verbeteren/opheffen

En anders is ESWT mss wel wat voor je.

Is er ooit een echo of MRI gemaakt van je schouder?

• Topic Starter Topic Starter
Ja een echo, ik ga binnenkort eens kijken voor een MRI..

Terug
Naar boven