AndroidHealthClinic

Rug trainen

Lukaku

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
63kg
Welke oef doen jullie allemaal om de volledige rug te trainen ( ook al is dit gespreid over de dagen)

Ik doe :
Deadlift
Dumbbell BOR
Chin ups wide
Lat machine ( voor en achter)

Denken jullie dat ik hiermee de volledige rug heb? Of moeten er weg en vervangen worden?

Deadlift
Een row oefening
Een row oefening
Pull ups

Ik pak alles in 1 training en doe dit
Pull ups 4x tot failure
Latpulldown4x8
Pulley4x8
Goodmornings 3x8
BOR 4x8
Shrugs 4x8
Dumbbell rows 3x8

- Deadlift

- Row variant in het verticale vlak (chins/pulldown)

- Row in het horizontale vlak (BOR/dumbbell row/seated cable row)

- Externe rotatie oefening (powerclean/powersnatch/facepull)

(+ mijn traps worden ook aardig belast door de overhead press die ik als belangrijkste push beweging gebruik)

Laatst bewerkt:
- Chin ups
- One arm dumbbell row
- T-bar row
- Lats isolatie oefening
- Deadlift

- Chinups (wide grip) 3x max
- Deadlift 1x5 op max gewicht + 4 opwarmsetjes
- Barbell Shrugs 5x6
- BOR 5x5
- Lat Pulldown 3x8

:)

Laatst bewerkt:
Misschien kun je een bovenkant rug oefening vervangen voor een onderrug ? Bor, machine en pull up's allemaal boven als ik me niet vergis.

Normale dag voor mij:

1. Deadlift
2. BB BOR
3. Pull'up's

Ik zou nog graag bijv. hyper extensions doen voor onderrug maar ik train thuis en moet dan zo'n chair kopen.

Hoe heeft men trouwens hun boven en onder rug gesplitst ? Ik vind dat namelijk ook wel het uitproberen waard aangezien ik na DL vaak al diep ben gegaan en mijn BOR er dan redelijk onder lijdt.

deadlift
een row
een row
pulldown
streight arm pulldown:cool:

Deadlift
Bent over Row
Pulldowns
Pull ups

Barbell Row
Lat Pulldown
T-Bar Row
Deadlift

wel lekkere training om lkkr zwaar te doen

- Deadlift

- Row variant in het verticale vlak (chins/pulldown)

- Row in het horizontale vlak (BOR/dumbbell row/seated cable row)

- Externe rotatie oefening (powerclean/powersnatch/facepull)

(+ mijn traps worden ook aardig belast door de overhead press die ik als belangrijkste push beweging gebruik)

Jep kan me hier ook goed in vinden, misschien nog cable naar beneden pushen voor binnenkant lats, ben even de naam kwijt, maar vind het wel fijne oefening altijd

Misschien kun je een bovenkant rug oefening vervangen voor een onderrug ? Bor, machine en pull up's allemaal boven als ik me niet vergis.

Normale dag voor mij:

1. Deadlift
2. BB BOR
3. Pull'up's

Ik zou nog graag bijv. hyper extensions doen voor onderrug maar ik train thuis en moet dan zo'n chair kopen.

Hoe heeft men trouwens hun boven en onder rug gesplitst ? Ik vind dat namelijk ook wel het uitproberen waard aangezien ik na DL vaak al diep ben gegaan en mijn BOR er dan redelijk onder lijdt.
Goodmornings kunnen hyper extensions vervangen denk ik.:) Is toch wat gelijkaardig.:)

Ik heb gisteren de bent-over-row zoals Arnold hem deed uitgeprobeerd en moet zeggen dat hij zeer goed beviel. Het is niet alleen best vermoeiend, maar je voelt goed je rug wat ik bij alle andere oefeningen niet voel.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jan 2012 om 11:28 ----------

Deze dus:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

t-bar row dus..

WG latt pulldown
row . wat dan ook
V-bar pulldown
face pull

Deadlift @ benen dag.

Terug
Naar boven