Samira
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 10
Kloof tussen rijk en arm bestaat al zolang de mensheid heugt en is oudste vorm van apartheid, het onderscheid tussen klassen, tussen arm en rijk. Het zit m eigenlijk gewoon in de ongelijkheid van de ontwikkelingstempo. Je kan gaan stellen dat het moreel onaanvaardbaar is en dat het het werk van de regering is om de kloof tussen arm en rijk te dichten wat overigens niet al te best idee is. Mensen worden gewoonweg niet geprikkeld om te presteren en je krijgt communistische trekje, er moet imo altijd zoiets als een vrije markt bestaan.
Grote inkomenskloven onder de bevolking zullen altijd blijven bestaan. Zolang de elite bestaat zal er ook gewoon werk zijn voor de middenklasse (en armen) en zo blijft het geld rollen bij wijze van spreken. Zolang er maar 'leefbare lonen' worden betaald.
Klein voorbeeld zoals jody al aangaf:
Velen zijn dus tja ook (het is niet anders he) noodgedwongen overgeleverd aan de "solidariteit" van de rijksten.. Het is immers niet anders dan wat Darwin ook voor ogen had met zijn "Survival of the fittest".
Er is op de wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor ieders hebzucht.
Grote inkomenskloven onder de bevolking zullen altijd blijven bestaan. Zolang de elite bestaat zal er ook gewoon werk zijn voor de middenklasse (en armen) en zo blijft het geld rollen bij wijze van spreken. Zolang er maar 'leefbare lonen' worden betaald.
Klein voorbeeld zoals jody al aangaf:
kan me trouwens geen reet schelen of mijn baas zo veel verdient...
zolang hij mij genoeg betaald mag hij voor mijn part 50 keer zoveel verdienen als ik.
zonder bazen geen werk hé
Velen zijn dus tja ook (het is niet anders he) noodgedwongen overgeleverd aan de "solidariteit" van de rijksten.. Het is immers niet anders dan wat Darwin ook voor ogen had met zijn "Survival of the fittest".
Er is op de wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor ieders hebzucht.

Mooie discussies waren dat bij 'Economie van de rechtswetenschap'.. de trieste Amerikaanse situatie.