MuscleMeat

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Gaat goed komen man.

Vandaag even rustig aan gedaan. Zou eigenlijk helemaal niet naar de Gym gaan maar heb even een jongen geholpen met squatten, deadliften en MP. Kreeg al direct last van m'n biceps als ik de stang vast pakte bij het squatten.
Heb dan maar stuk of 50 sit ups gedaan met 5 kg extra en ben naar huis gegaan.
Morgen is er eigenlijk een belangrijke Powerlifting training bij Spartacus maar dit is geen goed idee. Krijg alleen maar meer last. Bij het ontgrendelen van de handrem in de auto krijg ik al steken..:mad:

ai dat klinkt niet goed :S

Effe rust houden en naar een goeie fysio gaan. Mijn fysio doet ook Jay, Roelly, Aliistair en wordt vergoed. Mocht je (of iemand anders) zijn telefoon nummer willen moet je even PM'en. Hij zit in Almere en komt elke dinsdag naar Amersfoort.

Wat klote voor je Sanne! Ik hoop echt dat t snel minder word..

Heb door al dat geklets heel je bericht over je biceps gemist. Klote zeg. Maar even goed voor jezelf zorgen hoor.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.566
Vandaag bij de fysio geweest voor m'n biceps. Ik dus uitgelegd wat er precies zeer deed en hij deed een beetje wat met m'n arm, ik moest dan kracht zetten en dan gaf dan tegendruk. Biceps deden niet pijn bij de curl beweging maar wel de als ik bijvoorbeeld Dumbbell rear lateral raise doet.
Hij kwam dus tot het besluit dat het een ontstoken supraspinatus pees is, aan beide kanten. De pijn in m'n biceps word dus ook daardoor veroorzaakt omdat de pees daarmee verbonden is. De pees is dus gewoon overbelast.
Moest ook even bankdrukken, en ook schuin bankdrukken. Bij het normale bankdrukken kreeg ik direct last maar bij het schuin bankdrukken niet. Ook geprobeerd tricep overhead extension te doen maar dat deed ook direct zeer. Het begint dus pijn te doen zodra ik een oefening doe die boven me hoofd komt of iets wat me heel veel kracht kost. Dat betekend eigenlijk dat ik niet zwaar kan bankdrukken, niet zwaar kan squatten en overhead press kan ook niet zwaar. Ik mag ze wel licht doen maar moet het niet gaan forceren. Als het pijn begint te doen moet ik er dus mee stoppen en verder gaan met een andere oefening. Ook ga ik vanaf morgen ibuprofen slikken om de ontsteking te remmen.
Voor de rest moet ik nog wat oefeningen doen om de pees te rekken. Hij zei ook dat het goed was om mezelf op te drukken, maar niet te veel herhalingen.
7 juni heb ik een afspraak voor een sport massage, en dan kan meteen kijken of de ontsteking iets minder is. Ik had nog gevraagd voor een echo van m'n schouder zodat ze precies kunnen zien wat er aan de hand was maar hij vertelde mij dat ik eerst met ibuprofen moet beginnen en niet te zwaar trainen. Benen, rug, armen en borst kunnen gewoon wel getraind worden natuurlijk alleen borst maar wat andere oefeningen ipv bankdrukken. Ook goed m'n schouders losmaken voor het trainen en zorgen dat ik goed opgewarmt ben.
Voel me nu wel een stuk beter nu ik een beetje weet wat het is. :) Wedstrijd van zaterdag ga ik sowieso niet doen en zal wel een ander trainingsschema moeten gaan vragen aan Henk.
Er is natuurlijk wel getraind vandaag... :woot: paar andere oefeningen dan normaal, even m'n ding gedaan. Ik wist ook niet precies wat ik moest doen kwa indeling en herhalingen want daar ben ik niet zo goed in.

Dinsdag 24 mei
Training @ Gym alkmaar

Opwarmen: 7 minuten crosstrainer

Leg Press 45 graden.
Warming up
8x75 kg
8x100 kg
8x125 kg
5x150 kg
5x175 kg
5x195 kg
5x205 kg
Worksets
5x225 kg
5x225 kg

Leg Extension.
8x20 kg
8x25 kg
8x30 kg
8x35 kg

Front Lat Pulldown Wide Grip. Light.
10x20 kg
10x25 kg
10x25 kg
10x30 kg

Seated Cable Row. Light.
10x20 kg
10x25 kg
10x20 kg
10x20 kg
Bij de 25 kg begon het een klein beetje te steken dus voor de zekerheid gewoon met 20 kg gedaan.

Face Pulls. Light.
12x10 kg
12x10 kg
12x10 kg

Tricep Rope Pushdown. Light.
8x10 kg
8x10 kg
8x10 kg
8x10 kg

Dumbbell Curl. Light. Gewicht en reps is per hand.
8x8 kg
8x8 kg
8x8 kg
8x8 kg

Swiss Ball Sit Ups.
30x + 5 kg
30x + 10 kg
30x + 15 kg

Cardio:
40 minuten crosstrainer
20 minuten fietsen

:D Heerlijke training, voel me weer super goed. Eindelijk weer krachttraining kunnen doen ookal lijkt dit niet op m'n normale trainingen maar het moet maar even. Ik wil heel graag herstellen. ;)
Ohja rust is ook heel belangrijk. Dus moet mezelf maar gaan dwingen om meer te rusten aangezien ik vrijwel nooit stil zit en misschien trainingsschema nemen voor 3 keer in de week, in ieder geval voor nu. Ik denk ook dat het schema wat ik nu heb te veel voor mij is als beginner, en gelukkig maar want vond het ook zelf eigenlijk te veel en te lang... :o Als die k*t pees nou gewoon even opt**ft dan kan ik teminste die 160 kg deadlift trekken, daarna zal ik pas rusten. :mad:
Oke stiekem is dit natuurlijk grap...:P

Laatst bewerkt:
Nou je hebt toch wat kunnen doen. Miss een stuk minder maar toch:) dat je pees weer heelt is even het belangerijkste

• #2.568
Ja dat is ook zo.

Net even contact gehad met Henk (m'n begeleider). Hij vond het slimmer om m'n bovenlichaam sowieso 1 tot 1,5 week echt met rust te laten dus alleen m'n benen en m'n onderrug trainen. De rest komt wel weer. Daar heeft hij ook wel gelijk in. Ik zit ook niet te wachten op een slijmbeurs ontsteking dus moet gewoon echt gaan rusten + rek oefeningen doen... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Daar ben je dus nog wel even zoet mee. In ieder geval veel sterkte en probeer dan ook echt je rust te pakken voor je bovenlichaam! En die 160 gaat er vast snel aan geloven:D

• #2.570
Woensdag 25 mei
Cardio + buik

30 minuten crosstrainer
30 minuten fietsen
Fietsen gaat nu eigenlijk wel goed haha alleen heb het idee dat je met de crosstrainer het dubbele verbrand...

Swiss Ball Sit Ups.
50x + 10 kg
50x + 10 kg

Vandaag voor de eerste keer onder de zonnebank geweest, 6 minuutjes. Is best wel lekker, zit ook airco in dus het word niet zo warm. :D Beetje opbouwen totdat ik geen melk fles meer ben hehe.

Daar ben je dus nog wel even zoet mee. In ieder geval veel sterkte en probeer dan ook echt je rust te pakken voor je bovenlichaam! En die 160 gaat er vast snel aan geloven:D

Hehe 200 DL kan ik dit jaar wel vergeten als ik bijvoorbeeld 3 maanden moet gaan rusten. Maarja morgen maar even een rustdag. ;)

Laatst bewerkt:
Das ff balen meid! Maar lekker dat je nog kan trainen in ieder geval:)

Ik wens je een snel herstel!

Nee joh geen probleem. Daarna heb je nog 4 maanden:D

• #2.573
Vrijdag 17 mei
Training @ Gym Alkmaar

Leg Press 45 graden.
Warming up
8x75 kg
8x100 kg
8x125 kg
5x150 kg
5x175 kg
Worksets
5x200 kg
5x200 kg

Leg Extension.
6x30 kg
6x30 kg
6x30 kg
6x30 kg

Seated Leg Curl.
8x45 kg
8x50 kg
8x55 kg
8x60 kg

Seated Calf Raising Machine.
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg

Leg Press 45 graden Calf Raises.
10x100 kg
10x100 kg
10x100 kg
10x100 kg

Hyper Extension.
8xBW + 5 kg
8xBW + 10 kg
8xBW + 15 kg

Sit Ups. Iemand staat op je voeten en houd een schijf vast, je doet 1 rep, pakt die schijf aan, doet weer een rep en geeft die schijf terug.
35x + 5 kg

Cardio.
15 minuten crosstrainer. Kun je geen cardio noemen, had het wel gehad met al die k*t oefeningen op een dag. Wat een saai gedoe... snap niet wat mensen leuk vinden aan die apparaten.

Vind er echt geen ruk aan om deze training te doen, ben ook zwaar geirriteerd nu maar het moet dan maar. :headbang:
Moet dit schema aanhouden tot ****ing 7 juni.................. Dan mag ik eindelijk weer m'n bovenlichaam lichtjes meepakken.

Laatst bewerkt:
Seated Leg Curl, jeetje wel heel zwaar:):) je bent toch heel goed bezig:0

wordt steeds mooier hiero, tjik die meeste mannen van dbb er uit traint:)

Lekkah Sanne!

• #2.576
Laatst bewerkt:
Ja ondanks dat het miss niet is wat je wilt, kan het net wel even lekkere boost geven op een andere manier.
Zeker geen slechte training hoor!

Zeker niet:)

• #2.579
Vanmiddag wezen kijken bij de Powerlifting wedstrijd @ Spartacus. Leuk om iedereen weer gezien te hebben maarja ik baalde echt heel erg, vooral toen het deadliften begon.... Die stang leek wel te roepen naar me: til me op, til me op. :p:p Moest me wel inhouden maargoed kan daar niet op m'n hakjes gaan deadliften.. had wel epic gewezen, dat wel natuurlijk. :cool:
Iedereen die mee deed kreeg een t-shirt, en ik ook dus dat vond ik wel super! :D

Ik heb de wedstrijd van 31 juli, Strongwoman cup, afgezegt. Ik ga me echt richten op Powerliften en kan dat niet gaan combineren met strongwoman, ookal wil ik dat wel. Aanstaande week ga ik helemaal niets doen, alleen cardio. De oefeningen die ik kan doen vind ik niets aan en brengt niets in mijn ogen. Ik wacht wel weer tot ik alles weer rustig kan opbouwen. ;)

Zou je niet kunnen squatten als je je armen wijd over de bar legt ipv hem smal vast te pakken? Je houdt hem dan als het ware met je ellebogen tegen ipv met je handen. Op die manier komt er weinig tot geen druk op je armen en schouders. Is iets minder stabiel dus zal wat kilo's kosten, maar is beter dan niets lijkt me.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven