XXL Nutrition

Saus voor in de cut?

wax_attack

Advanced Bodybuilder
Waardering
8
Welke sausen gebruiken jullie voor in de cut?
Ik ben op zoek naar een lekkere saus voor bij de vis, makkelijk klaar te maken en laag in cals, suiker en vet...

Op dit moment gebruik deze droge saus maar kan iemand mij zeggen of deze geschikt is?
[Link niet meer beschikbaar]

52 kcal | Eiwitten : 1,6 g | Vetten : 3,4 g | Koolhydraten : 3,7 g

Ik ben hier niet zeker van omdat er nogal veel bindmiddelen inzitten

grtz

Zou ik ook wel eens willen weten!
Zou het allemaal een stuk lekkerder maken, ik gebruik nu af en toe wat groene pesto... Maar die smaak zit ook zo rap tegen!
Mss iets om eens af te wisselen?:)

Welke sausen gebruiken jullie voor in de cut?
Ik ben op zoek naar een lekkere saus voor bij de vis, makkelijk klaar te maken en laag in cals, suiker en vet...

Op dit moment gebruik deze droge saus maar kan iemand mij zeggen of deze geschikt is?
[Link niet meer beschikbaar]

52 kcal | Eiwitten : 1,6 g | Vetten : 3,4 g | Koolhydraten : 3,7 g

Ik ben hier niet zeker van omdat er nogal veel bindmiddelen inzitten

grtz

Wat voor een cut zit jij dan,ga je onder de 10% ?

sambal manis eet ik overal bij, gewoon een klein beetje

Woksausen werken ook meestal goed. Relatief weinig vet en weinig suikers, moet je wel even de goede nemen. De woksaus van AH met gember heeft volgens mij het minste vetten en suikers.

wat ik zelf een lekker sausje vindt is:

125 ml water 0 kcal
125 ml melk 50 kcal
1/2 bouillonblokje 9 kcal
beetje mosterd 10 kcal
30 gr. maizena 110 kcal

Leuk om te weten dit, zelf ik eet vaak sambal of geen saus:p

Het is niet zo heel belangrijk wat voor soort saus je hebt, als je het gebruikt bijvoorbeeld over je vlees of groente. Je zal dan nauwelijks meer dan 100 ml gebruiken en dan blijf je bij vrijwel alle sauzen onder de 100 kcal dus daarop besparen is zonde van je lekkere maaltijd volgens mij.
Ander verhaal is natuurlijk als je een flinke hoeveelheid saus gebruikt voor bijvoorbeeld in een pastagerecht, dan is een saus met room bijvoorbeeld niet aan te raden in de cut.

Als je vetpercentage lager moet, gebruik dan geen saus. Je bent beter af met kruiden en specerijen, ui, look, kappertjes, enz.

Bij de Duitse Aldi krijg je light tomatenketchup. Zit alleen 6 gram koolhydraten per 100 gram in.

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet zo heel belangrijk wat voor soort saus je hebt, als je het gebruikt bijvoorbeeld over je vlees of groente. Je zal dan nauwelijks meer dan 100 ml gebruiken en dan blijf je bij vrijwel alle sauzen onder de 100 kcal dus daarop besparen is zonde van je lekkere maaltijd volgens mij.
Ander verhaal is natuurlijk als je een flinke hoeveelheid saus gebruikt voor bijvoorbeeld in een pastagerecht, dan is een saus met room bijvoorbeeld niet aan te raden in de cut.

Ja dat kan misschien wel zo zijn maar als wij hier thuis bvb biefstuk eten gebruikt mijn moeder de jus van het vlees (=boter+sap uit vlees) en dan doet ze daar een heel busje room bij. Dat zijn een hoooop calorien die ik niet wil...

• Topic Starter Topic Starter
Als je vetpercentage lager moet, gebruik dan geen saus. Je bent beter af met kruiden en specerijen, ui, look, kappertjes, enz.

Een gebakken vis met brocolli zonder sausje krijg ik niet binnen. Die specerijen kunnen het allemaal wel aangenamer maken voor te eten maar het schuift niet door mijn keel zo ;)

Sambal in al zijn verschillende vormen
Ketchup
Mosterd
..

Terug
Naar boven