Fitness Seller

Schema Hypertrofie check

Purejesse

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
63kg
Vetpercentage
13%
Beste DBB'ers,

Zojuist heb ik een trainingsschema samengesteld en ben ik erg benieuwd wat jullie hier van vinden, aangezien ik nog niet veel ervaring heb met het opstellen van trainingsschema's.
Bij het schema wil ik nadruk leggen op mijn borst en schouders omdat ik zelf van mening ben dat deze spiergroepen ietwat achter lopen t.o.v. van de andere spiergroepen.

Ik hoor graag eventuele feedback en/of verbeteringen van jullie en bij voorbaat dank!

Groeten Jesse

Bijlagen

Beste DBB'ers,

Zojuist heb ik een trainingsschema samengesteld en ben ik erg benieuwd wat jullie hier van vinden, aangezien ik nog niet veel ervaring heb met het opstellen van trainingsschema's.
Bij het schema wil ik nadruk leggen op mijn borst en schouders omdat ik zelf van mening ben dat deze spiergroepen ietwat achter lopen t.o.v. van de andere spiergroepen.

Ik hoor graag eventuele feedback en/of verbeteringen van jullie en bij voorbaat dank!

Groeten Jesse

Ik zou persoonlijk dag 3 en 4 omdraaien en zorgen dat je tussen dag 2 en 3 een rustdag pakt. Op die manier zorg je ervoor dat je borst en schouders voldoende rust krijgen.

Ligt ook een beetje hoe je de trainingsdagen verdeeld.

Dag 1 t/m 3 is eigenlijk gewoon een push pull legs&abs. De 4e dag doe je een upperbody of push/pull ineen. Waarom begin je niet gewoon weer met een push dag? Je kunt gewoon doorgaan en eventueel een 5e dag in die week weer pull doen. Dan begin je de week erna met de volgende. Je doet dan niet bijv elke maandag je push.

Ik zou wel zorgen voor een rustdag tussendoor. Dus niet ma/di/wo/do en dan 3 dagen niet en dan weer 4 dagen achter elkaar.

http://exrx.net/Lists/WorkoutMenu.html

ziet er best degelijk uit moet ik zeggen, qua spiergroep verdeling.

dag 3 en 4 zou ik dus vooral niet omdraaien, tenzij er tussen dag 2 en 3 een rust dag zit. maar dan nog zie ik het nut er niet van in als er tussen dag 4 en 1 rust zit.
bij maandag1 dinsdag2 donderdag3 vrijdag4 is dit een prima schema. oid.

enige kritiek puntje:
bij een bench press, incline db press, incline fly, military press & dips gebruik je alle 5 de keren je deltoideus pars clavicularis (front delt) en dat kan wat overkill zijn. zelfde verhaal op je upperbody dag (dag 4).

Ik ben al blij dat er geen front raises in zitten haha maar kijk even aan hoe het gaat, en anders even kijken of je een press kan weglaten of vervangen door een upright row, decline press of whatever.

Terug
Naar boven