Fitness Seller

Schema rondom 4 lifts

Sasuke

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m76
Massa
83kg
Hoi!

Ik heb een tijdje geprobeerd het schema van g-men te volgen maar dat was een beetje teveel en te slopend voor mij. Vandaar eentje zelf gemaakt waar ik graag jullie mening hoor. Voorheen heb ik altijd splitschema's gedaan om vooral massa te winnen, maar eigenlijk vind ik kracht belangrijker/leuker (soort van powerbuilder eigenlijk).

Voor de 4 main lifts heb ik de reps en sets op 5x5 gezet en de assistance wat hoger kwa reps. Alle kritiek is welkom :)

Maandag: building THE bench
Paused bench 5x5
Plyo push ups between steps 3x zoveel mOgelijk( zijn deze goed voor mijn lift off van bench en explosiviteit)
CGBP 4x8-12
Floorpress/boardpress/lockouts 4x6-10

Dinsdag: building THE deadlift
Deadlift 5x5
Bb row/ pendlay row 5x5 of 4x 6-10
Chin ups 3x zoveel mogelijk
Bb curls 4x8-12

Donderdag building THE mp
Mp 5x5
Side raise 4x8-12
Facepulls/ bent over raise 4x8-12
Cgbp 4x8-12

Vrijdag building THE squat
Back squat 5x5
Romanian deadlift 4x8-12
Hack squat 4x8-12
Hang cleans 5x5
Calf raise 4x10-15

Laatst bewerkt:
wendler 5/3/1

Zit totaal gedachte achter

Geen row of gericht achterkant schouders op benchdag?
Wat heeft een hangclean voor overdracht naar een squat?

Wat zijn je stats trouwens?

hangcleans gaan nergens meer over na squats, hacksquats en rdl's, denk dat je explosiviteit dan ver te zoeken is... veel effectiever om voor je squats even een setje of 3 te doen... even je CZS wakker schudden. zelfde verhaal met die plyo pushups

mp dag is ook vreemd, eerst 1 compound, dan 2 iso movements en dan opeens weer een compound... om 2 keer in dezelfde reprange bezig te zijn op close grip bench lijkt me ook al minder usefull. gezien het je mp build dag is zou er dan eerder voor kiezen om de close grip incline te doen of volledig te vervangen door db oh presses ofzo + wat je dan ook kiest, die movement als 2e plaatsen die dag. verder op mp dag nog een optrekvariant toevoegen

en nog een pull variant op je bench dag toevoegen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks for THE input allemaal.
@felipe inheb naar wendler gekeken en dat is misschien een beter idee :)
@konstantinovs je heb wel gelijk vandaar ook de vragen :) kracht Stats zijn nOg behoorlijk weak. Squat is 2x105, dl is 3x140, mp is 2x60 en bench is 5x81

@starter20
Bedankt voor de input. De hang cleans en plyo dus voor de mainlift neerzetten voor het wakker schudden. De pull varianten op de press dagen zijn ervoor Om te compenseren? Moet ik dan ook een press variant toevoegen op de deadlift dag?
De repranges voor de assistance wat hoger dan? De Iso's op mp dag kan ik er wel in houden zolang ik de cgbp of oh press maar als 2e oefening toch.

Ik ga maar weer eens fine tunen dan :)

@starter20
Bedankt voor de input. De hang cleans en plyo dus voor de mainlift neerzetten voor het wakker schudden. De pull varianten op de press dagen zijn ervoor Om te compenseren? Moet ik dan ook een press variant toevoegen op de deadlift dag?
De repranges voor de assistance wat hoger dan? De Iso's op mp dag kan ik er wel in houden zolang ik de cgbp of oh press maar als 2e oefening toch.

Ik ga maar weer eens fine tunen dan :)

nee je hoeft niet perse nog een press te adden op je deadlift dag.

repranges voor assistance een beetje roteren, stukje hoger kan zeker geen kwaad om muscle te bouwen

Verdiep je anders eens in Bill Starr 5x5, starter20 kan er vast mee eens zijn.. hij heeft er tenslotte ook erg goede gains op gemaakt.

http://www.wackyhq.com/madcow5x5/geocities/5x5_Program/Linear_5x5.htm

true, ook een goeie optie

Laatst bewerkt:
haha , had je in het begin verwacht dat je g-men's schema kon aanhouden? :O

Terug
Naar boven