AndroidHealthClinic

Schema: schouder en onderrug

Beast Mode On

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Hoi iedereen, vinden jullie dit een goed workout voor schouders en onderrug?
Tips? Commentaar?

Schouders:

- Opwarming: dumbbell overhead press: 1 x 10

- Dumbbell overhead press: 4 x 10
- Dumbbell lateral raises: 4 x 10
- Seated bent-over lateral raises: 4 x 10
- Upright rows: 2 x 10

Onderrug:

- Opwarming: deadlift: 1 x 10

- Deadlift: 4 x 10
- Back extensions: 4 x 10

Bij elke oefening zou ik gebruik willen maken van het pyramidesysteem (gewicht bij elke set verhogen) of het omgekeerde pyramidesysteem (gewicht bij elke set verlagen). Iemand een idee wat het beste werkt voor massa?

doe jij schouders en onderrug op 1 dag, of is dit zomaar een vraag??? maar ik doe vaak de compounds op kracht of piramide en isolatie of massa dus de deadlift dan 5*5 of 8-5-3 ofzo...

voor de rest waarom 4x10 en geen 3x 8-12? is IMO wat beter om geen vast aantal reps te hebben....
voor de opwarming heb ik nooit vaste hoeveelheden sets en reps maar vaak is t 20 met een lichter gewicht en dan in 1-2 stappen opbouwen met 10-15 reps naar het trainigsgewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Heb de reps aangepast, ik doe nu 4 sets

set 1: 10 reps
set 2: 8 reps, gewicht verhogen
set 3: 8 reps, gewicht nogmaals verhogen
set 4: 6 reps, gewicht nogmaals verhogen

Vandaag deed ik de onderrug en schouders inderdaad samen, omdat ik gisteren voor het eerst mijn lats en biceps samen heb getraind en ik vond dat mijn biceps niet goed genoeg werden aangepakt. Vanaf volgende week doe ik rug terug op een aparte dag.

Ja wat jij doet kan heel goed.

Als je de deadlift straks zwaar doet kan je echt niet meer een back exstenion maken;)
Ik heb altijd al moeite met de schijven opruimen na het deadliften.

Je laatste set altijd het zwaars doet in het beste.

Terug
Naar boven