MuscleMeat

Schema van de sportschool

Varg

Cool Novice
Waardering
2
Ik train sinds 2 jaren op de sportschool. In het begin - na vele jaren inactivitiet - was ik nog zoekende wat ik nu wilde gaan doen (er worden ook groepslessen aangeboden o.a. kickboxen, kick-fun, body-pump etc.) maar het leukste vind ik toch puur krachttraining. Daarvoor zijn vele machines beschikbaar en ook vrije gewichten zijn volop aanwezig. Natuurlijk ontbreken cardio toestellen evenmin. Mijn doel: fysiek sterker worden en dat het ook te zien is... Ook wil ik van het bekende buikvet af, maar heb al begrepen dat dit niet zo eenvoudig is, vet laat zich helaas niet plaatselijk verbranden... Ik heb allerlei tijden getraind, maar ben er nu wel achter dat 3x in de week (gemiddeld train ik ruim een uur per keer) voor mij het beste is.

Ik train meestal zondagochtend, dinsdagavond en donderdagavond. Zo zit er genoeg tijd tussen alles en zo hou ik het ook goed vol, zonder terugval.

Ik train nu 2 jaren op schema's van de sportschool zelf. Ik leg even m'n huidige schema voor, ben wel benieuwd of het een goede manier van trainen is. Ik heb geen "haast" met m'n ontwikkeling, maar het zou ook zonde zijn als het op mijn manier onnodig langzaam gaat natuurlijk. Vandaar.

Het schema bestaat uit 2 delen, A en B. Ik train 3x per week, dus de ene week A - B - A en daarna B - A - B, enz. enz.

A = borst 3 oefeningen, bovenrug 3 oefeningen, triceps 2 oefeningen, buik 2 oefeningen.

B = bovenbenen 4 oefeningen, kuiten 1 oefening, schouders 3 oefeningen, biceps 2 oefeningen, onderrug 1 oefening, buik 2 oefeningen.

Bankdrukken doe ik altijd 2x in de week, ook als het maar 1x "hoeft" (de week van B-A-B). Biceps pak ik bijna elke traingsdag wel even mee. Maar doe ik nu wat voorzichtig mee vanwege irritante blessure aan linkerarm. Dit zijn beide wel m'n favoriete trainingsonderdelen. Maar dat zal niet erg bijzonder zijn denk ik...

Leeftijd: 43
Lengte: 1.94
Gewicht: 89 kg.
Vet: plm. 18%