XXL Nutrition

Schema vechtsport gecombineerd met kracht

volkan

Dutch Bodybuilder
Waardering
16
Lengte
1m81
Massa
88kg
Sinds twee maanden train ik Krav Maga. Dit doe ik 2 keer per week. De lessen zijn zeer intensief en 'redelijk' hard. Ik denk dat Krav Maga vooral (fysiek gezien) je conditie verbeterd dan dat je er spieren mee opbouwd. Daarom heb ik besloten om dit te combineren met krachttraining (ook twee keer per week).

Daarom heb ik mijn krachttraing verdeeld in verschillende groepen. Dag 1: Borst, schouders, triceps en benen. Dag 2: Rug, Biceps en Buik. Alle spiergroepen train ik 3 x 3 met circa 6 tot 10 herhalingen. Hiervoor doe ik verschillende oefeningen (dumbbells, benchpress, deadlifts etc.)

De dagen dat ik train zijn als volgt:
Maandag Rust
Dinsdag Krav Maga
Woensdag rust
Donderdag Krav Maga
Vrijdag rust
Zaterdag kracht
Zondag kracht

Is mijn schema zo goed? Of hebben jullie andere suggesties?

Dan zou ik vrijdag en zondag kracht doen, heb je toch nog een dag rust en een dag na je KM moet wel kunnen. Verder zou als je al zo'n verdeling van groepen wil maken borst, schouders en triceps op een dag doen en benen, rug en biceps, kun je nl deads en squats op dezelfde dag doen.

• Topic Starter Topic Starter
Klink inderdaad beter.

Ik vraag me ook af of het misschien beter is om fullbody te doen dan een splitschema. De aantal dagen dat ik aan krachttraining doe is misschien te weinig voor een split-schema? Hoewel ik wel vind dat je spieren beter naar voren komen(opvallen dus) als je ze individueel traint.

Maandag - zaterdag krachttraining anders?
Ik zou het iig niet 2 dagen achter elkaar doen.
En persoonlijk zou ik ook eerder kiezen voor 2x full body ipv "breed gesplit"

• Topic Starter Topic Starter
Maandag - zaterdag krachttraining anders?
Ik zou het iig niet 2 dagen achter elkaar doen.
En persoonlijk zou ik ook eerder kiezen voor 2x full body ipv "breed gesplit"

Ik ben blij dat je dat zegt (over 2x fullbody), want ik heb namelijk nooit echt begrepen waarom dat beter is? Kan je daar misschien wat meer over vertellen?

Ik ben blij dat je dat zegt (over 2x fullbody), want ik heb namelijk nooit echt begrepen waarom dat beter is? Kan je daar misschien wat meer over vertellen?

is niet perse beter maar meestal als mensen een splitschema gebruiken, gebruiken ze daar de hele bodybuilding approach bij en voor vechtsport is het niet slim om te trainen als bodybuilder.

is niet perse beter maar meestal als mensen een splitschema gebruiken, gebruiken ze daar de hele bodybuilding approach bij en voor vechtsport is het niet slim om te trainen als bodybuilder.

+1

In het karateseizoen train ik als volgt:

2x per week krachttraining

A
Squat
BOR
Benchpress
Chinnen
Dippen

B
Deadlift
Squat
Incline Benchpress
Mil.press
Barbell curl

Buiten het karateseizoen train ik weleens anders en vaker, maar gecombineerd met karate doe ik het zo. Als ik jou was zou ik voor FB gaan, maar dat is puur op basis van mijn eigen ervaring daarmee. Maar probeer het uit en ontdek wat werkt voor jou.

Ik pak 2 keer martial arts (thuis trainen) 2 keer full body schema (benchpress, jumpsquats, chin ups, dips, biceps, buik, barbell curl), en 1 keer hardlopen pew week. Ik hou de training redelijk kort namelijk 1 uurtje, hardlopen half uurtje. En soms wanneer ik gelegenheid heb pak ik een clubtraining mee, maar ivm werk kan dat weinig.

Terug
Naar boven