MuscleMeat

Schema'tje uit de gym

weske007

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
13%
Hallo,
Ik ben nieuw hier en had graag advies / commentaar gehad over mijn trainings schema.
Ik ben 21 jaar oud, 70kg & 176cm.

Dit schema doe ik nu 2 maanden ( sinds ik begonnen ben..)
Is door de Fitness zo 'bepaald'.

10' fietsen op intervall

Chest press 2*12/15
Incline press (smith) 2*12/15
Back extention 2*12/15
Seated row 2*12/15
Ab crunch 2*18/20
Shoulder press 2*12/15
Legg press 2*12/15
Legg curl 2*12/15
Ez bar bicep curl 2*12/15

En erna nog cardio 15-30min lopen.

Kan er met dit schema vooruitgang geboekt worden of zijn er betere schema's ( split,.. fb,..)

Dit doe ik maandag, woensdag & vrijdag.

Sowieso je incline press niet in de smith doen :)

Ja er zijn wel betere schema's.
Maak een goed voedingsschemaom mee te beginnen. Bepaal of je wilt afvallen of aankomen en ga daarna eten.
Vervolgens je trainingschema. Volg het eerste jaar een beginner schema als Rippetoe, Stronglifts of Victor Mooren's Beginner Schema.

Dus 2 sets per oefening?

Wat een schijtvolgorde zeg.
Als ik jou was zou ik zelf een schema gebruiken en niet laten samenstellen door instructeurs. Laten we het er op houden dat de gemiddelde instructeur alleen maar dat vak doet om een pubermeisje te scoren.

Zoals al is aangegeven zijn Rippetoe (Starting Strength) of Stronglifts een prima keuze om de eerste 6 maanden tot een jaar mee door te komen.

• Topic Starter Topic Starter
2 sets tot max 15 x.

Volgorde is niet echt bepaald, begin meestal met chest oef, buik, rug, schouder en laatste bicep oef.

IMO begin je met het zwaarste.

15 herhaling vind ik overigens ook een beetje veel. Met wat meer gewicht en minder herhalingen krijg je (vooral bij compound oefeningen) een beter gevoel voor de oefening.

IMO begin je met het zwaarste.

15 herhaling vind ik overigens ook een beetje veel. Met wat meer gewicht en minder herhalingen krijg je (vooral bij compound oefeningen) een beter gevoel voor de oefening.

Ga een split doen, pak meteen lekker 3-4 sets per oefening en verlaag de reps van 15 naar 8-12.

bv. maandag - 2/3 spiergroepen, woensdag - 2/3 spiergroepen, vrijdag - 2/3 spiergroepen

Het is helemaal niet optimaal om split te doen als beginner. En al helemaal geen split waarin je 1 keer per 7 dagen een spiergroep traint.

Als beginner (ongeveer 6 maanden tot een jaar) is full body het meest optimaal. Er is nog niet erg veel volume nodig en je kunt 3 keer per week je spieren prikkelen om te groeien.

Het is helemaal niet optimaal om split te doen als beginner. En al helemaal geen split waarin je 1 keer per 7 dagen een spiergroep traint.

Als beginner (ongeveer 6 maanden tot een jaar) is full body het meest optimaal. Er is nog niet erg veel volume nodig en je kunt 3 keer per week je spieren prikkelen om te groeien.

Dit dus, Rippetoe, Stronglifts of Victor Mooren's trainingschema voor beginners.

Terug
Naar boven