Fitness Seller

Schouder en elleboog

Fierce

Competitive Bodybuilder
Waardering
188
Na eerst lang met een elleboog blessure te hebben geklungeld, heb ik laatst ook een schouder blessure gehad.

Heb toen 8 weken rust genomen en vanaf verleden week weer rustig getraind. Totaal geen last meer van m'n schouders, alleen die oude elleboog blessure speelde weer een klein beetje op.

Maar goed, toen ik gister wakker werd voelden mijn schouders weer stijf en pijnlijk aan. Dit nadat ik een Push training had gedaan, ik weet vrijwel zeker dat dit ofwel aan Seated dumbbell press voor schouders ligt of aan incline dumbbell flye.

Mijn vragen:

1) Welke oefening zorgt in het algemeen meer voor pijnlijke schouders/is blessure gevoeliger, Seated Dumbbell Press of Incline Dumbbell Flye?
2) Zijn er ook een soort van oefeniningen om je ellebogen soepel te houden?

Alvast bedankt.

1) Deze zijn allebei erg blessure gevoelig indien niet goed uitgevoerd of als je sowieso al last hebt van je schouder.
2) Rekken, google het maar is.

Verder zou ik er erg voorzichtig mee zijn, je schouder is een erg gevoelig gewricht. Ga, als je er blijvende last van ondervind, naar de huisarts.

• Topic Starter Topic Starter
1) Deze zijn allebei erg blessure gevoelig indien niet goed uitgevoerd of als je sowieso al last hebt van je schouder.
2) Rekken, google het maar is.

Verder zou ik er erg voorzichtig mee zijn, je schouder is een erg gevoelig gewricht. Ga, als je er blijvende last van ondervind, naar de huisarts.

Tijdens mijn blessure ben ik ook naar de dokter gegaan, was overbelast en moest rust nemen.

Heb ik dus gedaan en ben verleden week weer gaan trainen. Geen 1x last tijdens het trainen. Verder doe ik ook veel rotator cuff werk en dislocations. Ook voer ik m'n oefeningen goed uit, ben ik zeker van. Denk zelf dat het door de flye's komt.

Dankje, even kijken op google inderdaad.

Dumbbell Flye ga ik voorlopig sowieso schrappen. Na een beetje onderzoek op internet lees ik dat schouderpijn ook wordt veroorzaakt door bij seated dumbbell presses de dumbbells te laten zaken tot je sleutelbeen en dat ze je beter tot je kin kan laten zaken. Iemand die hier wat meer van weet?

Bump

Terug
Naar boven