AndroidHealthClinic

Schouder inpingement wat te doen

Peiling Peiling Train ik door ik geef ik mijn schouder rust

• Totaal stemmers
    9
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
onderzoek via rontgen en echo hebben uitgewezen dat ik AC-gewricht artrose heb

ik heb nu cortisol ingespoten gekregen, en over 3 weken gaan ze kijken wat ze moeten doen, als het een operatie wordt dan schijnt er een stukje van mijn sleutelbeen verwijderd te worden ofzo....

Fijn iig dat je nu weet wat het is, en dat er wat aan gedaan kan worden :)

''Bij artrose van het A-C gewricht kan het verwijderen van een klein deel van het sleutelbeen bij het gewricht (een laterale
clavicularesectie) zijn aangewezen; een volledige belasting van dit gewricht is na een dergelijke ingreep echter zelden mogelijk.''

Ik vrees alleen dat volledig belasten na de ingreep dus moeilijk gaat worden, daar ben ik minder blij mee.....

WTF heb ik nu!!!!

Ik ben november geopereerd, ze hebben een stukje verwijderd van sleutelbeen, de pijn bovenop mijn schouder is nu wel minder geworden, maar dit was eigelijk dus niet het geen, wat mij belemmerde te sporten..

nu 3,5mnd na de operatie, is de pijn welke ik in mijn bovenarm heb tijdens het bankdrukken of andere borstoefeningen nog niet 1% minder geworden...

heb nu weer 1,5 maanden fysio achter de rug, doordat de fysio dacht dat mijn schouder kapsels opgerekt moesten worden, dus 1,5 maanden rekoefeningen gedaan, waarbij ik idd wel merk dat mijn schouders soepeler worden, en in eerste instantie voelt alles beter aan

stijve kapsels zal deels door de operatie zijn gekomen, maar die pijn in mijn bovenarm blijft.!!

wordt er echt gedeprimeerd van, want zo kan ik dus al bijna een jaar niet sporten!

ik heb ff een plaatje van internet gepakt, en er met paint ff een lijntje opgetekend,
dat is dan precies de plaats waar ik de pijn heb!
als ik meer als 10kg bankdruk, lijkt het wel of er een mes in mijn bovenarm wordt gezet..

iemand een idee?

fysio wil dat ik het laat rusten, en dat ik het accepteer, doordat ik er in het dagelijkse leven dus helemaal geen last van heb, maar hierdoor kan ik dus niet sporten, dus ik vind dat ik er wel degelijk last van heb.....
krijg een beetje het idee dat ze me allemaal maar aan vinden stellen.... en dat ik er een veel groter probleem van maak als dat zij vinden....

schouder1.jpg

Dit klinkt meer alsof je biceps / aanhechtingen zijn gaan ontsteken/irriteren. Die glijden voor het schoudergewricht heen dus bij schouderproblemen kan je ook biceps problemen krijgen. Dat is alleen rust met hooguit wat eccentrisch biceps werk (dus geen concentrisch) maar advies via internet zonder enig onderzoek dan ook is niet handig.

Als je je fysio niet vertrouwd zoek je toch een ander en ga je voor een second opinion?

ik ben al eerder van fysio gewisseld, waar ik nu zit, had ik juist beetje vertrouwen in doordat het een sportfysio is, maar de laatste tijd, weet hij eigelijk ook niet meer wat hij moet doen???

denk dat ik na het volgende bezoek nog maar eens verder ga kijken idd,

waar ik erg aan twijfel is

ik ben destijds naar kliniek 16hoven doorverwezen, deze hebben de foto's gemaakt, en de operatie uitgevoerd..
maar twijfel om nu opnieuw een afspraak te maken, hij heeft immers niet mijn probleem opgelost door deze operatie??
maar mijn fysio wil dat ik dat niet doe

Kan een hoop zijn, kan inderdaad zoals hierboven gezegd is je biceps zijn. Maar er hechten ook nog een aantal andere spieren aan dit punt vast. Subscapularis, teres major en de pecs al een keer laten testen of dit klachten provoceert?

Probeer eens je pecs open te rekken en kijk ofdat dit helpt. Ook best meteen na je training er ijs opleggen.

Laterale clavicula resectie heeft dus niet geholpen, zoals wel meer voorkomt.

Dit is duidelijk een peesprobleem. NMR laten nemen.

Terug
Naar boven