XXL Nutrition

schouders los trainen?

nelles21

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
78kg
Vetpercentage
16%
Ik had een vraagje. Mijn huidige schema is momenteel:

ma: trapezus, schouder, buik
di: benen
do: rug/biceps
vrij: borst/triceps

Nu vroeg ik mij af of ik schouder bij rug zou moeten doen of hem toch beter apart zou kunnen doen?

Mijn gehele schema staat ook op deze pagina.

Ik train em ook zo. Ik zou niet weten waarom het niet kan je schouders trainen als je 4xpw traint.
Alleen Rug Triceps en Borst Biceps train ik apart.

succes met je training

Laatst bewerkt:
Schouders kun je het best altijd apart trainen. Ze bepalen je fysiek en ze kunnen eigenlijk nooit te groot zijn. Als je een te grote borst het misstaat het wel:)

Schouders kun je het best altijd apart trainen. Ze bepalen je fysiek en ze kunnen eigenlijk nooit te groot zijn. Als je een te grote borst het misstaat het wel:)

Te groot zijn kunnen ze niet nee, toch is dit een vrij domme comment aangezien vooral voorkant schouder al zo vaak overbelast wordt door een te grote hoeveelheid aan pressen op zowel de borst als de schouderdag.

Ik ken genoeg buffels die zelfs helemaal niet meer pressen voor hun schouders, net om blessures te verkomen.

Ik had een vraagje. Mijn huidige schema is momenteel:

ma: trapezus, schouder, buik
di: benen
do: rug/biceps
vrij: borst/triceps

Nu vroeg ik mij af of ik schouder bij rug zou moeten doen of hem toch beter apart zou kunnen doen?

Mijn gehele schema staat ook op deze pagina.

Op zich een redelijke indeling. Echter zou ik em zo doen:

Ma: Schouders, traps, buik
Di: Rug, triceps
Do: Benen
Vr: Borst, biceps

Dit omdat naar mijn mening de rust beter is...

...kijk maar wat je er mee doet

Over domme comment gesproken... Als je borst traind is het de bedoeling om die ook te trainen. Door een goede houding en stand vd ellebogen is het mogelijk om je schouders flink te ontlasten. Blessures beginnen vaak bij een verkeerde houding en/of te zwaar trainen

Terug
Naar boven