Fitness Seller

schouders

twjunk

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
mijn schouders blijven achter niet zozeer kracht maar wel massa (zijkant, voorkant) nu las ik in de sport en fitness het volgende: train je schouders twee keer per week waaronder altijd military presses of puch pres en dan als aanvulling daarop een combo ( 10 keer zijkant,10voorkant, 10 achterkant, 10 uprights) telkens met hetzelfde gewicht. nu train ik drie keer per week (kleine opoffering moeten maken voor de baby ;) ) en ik weet niet goed hoe ik die twee keer schouders er tussen moet wringen. ???
Alle hulp is welkom :D

Greetzzzz

dag 1: borst + triceps (of biceps) + schouders
dag 2: benen + buik
dag 3: rug + biceps (of triceps) + schouders

Sport & fitness kan je beter niet geloven. Als je maar 3 dagen gaat trainen zal ik alles 1 keer per week doen. Als schouders je prioriteit heeft doe die die dus als eerste. Zoiets dus bijv.

Dag 1: Schouders bi en tri
Dag 2: Benen kuiten buik
Dag 3: Rug borst

Zorg wel dat na dag 3 minimaal 2 dagen rust zit. Dus bijv op ma wo en vr gaan trainen..

• Topic Starter Topic Starter
Zoiets zal het moeten zijn, maar bestaat de kans dan niet dat ik m'n voorste koppen ga overtrainen omdat ik ze met borst al redelijk zwaar aanpak, of moet ik dan maandag de zijkant en achterkant nemen en vrijdag voorkant en trapz? ik vind het vreemd dat men in sport en fitness zegt om tijdens elke schoudertraining military of pusch presses te doen. lijkt mij bijzonder zwaar na borst.

Thx for the repley btw :D

Deze werkt ook: :)

Dag 1: borst, voor/zijkant schouders, triceps
Dag 2: Benen, kuiten, buik
Dag 3: Rug, achterkant schouders, biceps

Tijdens borst belast je ook voorkant schouders.
Tijden rug belast je ook achterkant schouders.

Maar deze belasting geld natuurlijk niet als volwaardige training.

- Je kan schouders op een aparte dag doen.
- Voorkant (evt. zijkant) bij borst, achterkant (evt. zijkant) bij rug.

Schouders deed je al op een aparte dag en je wilt ze vaker gaan doen. Dus zowel voor, zij, als achter 2x in de week aanpakken. Puzzel dan dus even zodat je alles 2x in de week aanpakt.

Maar, in mijn ervaring, gaan schouders het beste op een aparte schouderdag. Als je in kracht vooruitgaat, zal je uiteindelijk ook wel in massa vooruitgang. Tenminste, als je progressive load toepast (liefst in een 6 - 12 reprange). En goed bulken natuurlijk.

Als je het echt goed doen volgens de bladen dan moet je ongeveer alle spiergroepen 2x per week gaan trainen...

2x per week borst is in mijn ogen prima. Daar doen je schouders (en triceps natuurlijk) ook behoorlijk wat werk.

Ieder zn voorkeur natuurlijk

Mijn moto is altijd:

Begin je training met de spiergroep die achterblijft en pas daar je schema naar aan.

Het voordeel is dat je meer energie hebt om je achtergebleven spiergroep goed te trainen en dat je je laatste energie restje gebruikt om je goed ontwikkelde spiregroep te trainen.

Het komt veel voor in mijn omgeving dat de mensen vaak hun slechts groeiende spiergroep aan het einde trainen waneer ze bijna geen energie meer hebben en ze het dus snel afwerken.

Terug
Naar boven