XXL Nutrition

Serieus trainen

visser3

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Hey, ik doe nu met een vriend al een jaar of 5 aan fitness, maar sinds kort pas serieus. Ik heb alleen het idee dat we maar een beetje aankloten, en de instructeurs op onze sportschool weten weinig en zijn niet echt behulpzaam. Ik heb het de hele ochtend dit halve forum door zitten lezen maar paar dingen zijn nog een beetje onduidelijk.

Allereerst, wij willen meer spiermassa, het gaat vooral om het uiterlijk, niet perse om de kracht. We trainen niet aan de hand van een schema maar hebben toch wel structuur in de oefeningen. Dit schema gaan we nu opzetten. Maar ik vind het niet echt duidelijk wat nou het optimale aantal reps en herhalingen zijn.

Als wij bankdrukken doen we altijd veel reps, soms doen we wel 10x 10herhalingen. Ik lees hier dat 3x 10 herhalingen zat is, maar dat lijkt me zo weinig. We doen dan wel het maximale gewicht, zodat we net 10x kunnen.

En welk schema is het beste voor het krijgen van spiermassa, splitten of full body? Ik weet dat er niet een 'beste schema' is, maar wat raden jullie aan.

Hoop hier een beetje meer info te krijgen en wat serieuzer aan de slag te kunnen :p

doe je alleen bankdrukken?

Hey, ik doe nu met een vriend al een jaar of 5 aan fitness, maar sinds kort pas serieus. Ik heb alleen het idee dat we maar een beetje aankloten, en de instructeurs op onze sportschool weten weinig en zijn niet echt behulpzaam.

Dat wordt wel een keertje tijd dan:D

Allereerst, wij willen meer spiermassa, het gaat vooral om het uiterlijk, niet perse om de kracht. We trainen niet aan de hand van een schema maar hebben toch wel structuur in de oefeningen.

Da's dus ook niet echt slim. Maar gelukkig vindt je hier genoeg aanwijzingen om een goed schema voor massa op te kunnen stellen.

Als wij bankdrukken doen we altijd veel reps, soms doen we wel 10x 10herhalingen. Ik lees hier dat 3x 10 herhalingen zat is, maar dat lijkt me zo weinig. We doen dan wel het maximale gewicht, zodat we net 10x kunnen.

10 keer wat? 10 reps of 10 setjes? In ieder geval dus niet het maximale gewicht, anders haal je nooit de 10 setjes. Gewoon veel zwaarder gaan en dan 3x10. Hoe ziet jullie schema er eigenlijk uit?
Ook een goed voedingsschema? Anders kun je wel gelijk ophouden!!

En welk schema is het beste voor het krijgen van spiermassa, splitten of full body? Ik weet dat er niet een 'beste schema' is, maar wat raden jullie aan.

Licht er aan wat in al die jaren jullie voortgang is geweest. Na 5 jaar zullen jullie wel enorm groot zijn! Of toch niet?
Ik zou gezien het feit dat je nu pas serieus aan de slag gaat, eerst ee jaartje FB doen.

Hoop hier een beetje meer info te krijgen en wat serieuzer aan de slag te kunnen :p

Succes in ieder geval!

50 reps per spiergroep is meer dan genoeg. (2 maal per week)

• Topic Starter Topic Starter
Dus 3x 10 herhalingen bij bijv. bankdrukken is genoeg? Heb dan altijd het idee dat ik veel energie over heb, maar zwaarder maken dan lukt de 10x niet..

Dus 3x 10 herhalingen bij bijv. bankdrukken is genoeg? Heb dan altijd het idee dat ik veel energie over heb, maar zwaarder maken dan lukt de 10x niet..

hoeft ook niet persé 10 reps te zijn mag ook 6 of 8

en met de energie die je over hebt ga je dumbbells flyes en dumbbelldrukken doen ofzo

Wtf......hier snap ik echt niets van!???
Je kan niet zwaarder pakken, maar hebt na 3 setjes nog wel energie over?
Maak dat de kat wijs....
Die 10 setjes moet je ook helemaal niet willen! Of ga je een uur lang alleen maar bankdrukken.

Energie over...ga je andere spiergroepen trainen.
Straks zit je met een ectofysiek en 'menboobs' vanwege het bankdrukken!

• Topic Starter Topic Starter
Nee we doen niet alleen bankdrukken en met die menboobs valt het nog wel mee :p
Maar we trainen meestal 1,5-2uur maar ik lees dat dat teveel is.

En wat is precies het verschil tussen splitten en full body?

FB zijn compounds
Split heeft ook veel isolatie-oefeningen.
Split doe je vaak elke spiergroep 1 keer in de week, meerder oefeningen per spiergroep.
FB is vaal 1 oefening per spiergroep, meerdere keren in de week (vooral voor massa)

Kort door de bocht, maar daar komt het een beetje op neer.

Laatst bewerkt:
Wtf......hier snap ik echt niets van!???
Je kan niet zwaarder pakken, maar hebt na 3 setjes nog wel energie over?
Maak dat de kat wijs....
Die 10 setjes moet je ook helemaal niet willen! Of ga je een uur lang alleen maar bankdrukken.

nog nooit gehoord van German Volume Training (GVT ?)

Terug
Naar boven