XXL Nutrition

Serieus trainen

visser3

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Hey, ik doe nu met een vriend al een jaar of 5 aan fitness, maar sinds kort pas serieus. Ik heb alleen het idee dat we maar een beetje aankloten, en de instructeurs op onze sportschool weten weinig en zijn niet echt behulpzaam. Ik heb het de hele ochtend dit halve forum door zitten lezen maar paar dingen zijn nog een beetje onduidelijk.

Allereerst, wij willen meer spiermassa, het gaat vooral om het uiterlijk, niet perse om de kracht. We trainen niet aan de hand van een schema maar hebben toch wel structuur in de oefeningen. Dit schema gaan we nu opzetten. Maar ik vind het niet echt duidelijk wat nou het optimale aantal reps en herhalingen zijn.

Als wij bankdrukken doen we altijd veel reps, soms doen we wel 10x 10herhalingen. Ik lees hier dat 3x 10 herhalingen zat is, maar dat lijkt me zo weinig. We doen dan wel het maximale gewicht, zodat we net 10x kunnen.

En welk schema is het beste voor het krijgen van spiermassa, splitten of full body? Ik weet dat er niet een 'beste schema' is, maar wat raden jullie aan.

Hoop hier een beetje meer info te krijgen en wat serieuzer aan de slag te kunnen :p

doe je alleen bankdrukken?

Hey, ik doe nu met een vriend al een jaar of 5 aan fitness, maar sinds kort pas serieus. Ik heb alleen het idee dat we maar een beetje aankloten, en de instructeurs op onze sportschool weten weinig en zijn niet echt behulpzaam.

Dat wordt wel een keertje tijd dan:D

Allereerst, wij willen meer spiermassa, het gaat vooral om het uiterlijk, niet perse om de kracht. We trainen niet aan de hand van een schema maar hebben toch wel structuur in de oefeningen.

Da's dus ook niet echt slim. Maar gelukkig vindt je hier genoeg aanwijzingen om een goed schema voor massa op te kunnen stellen.