XXL Nutrition

serotonine en kracht

Gust

Cool Novice
Waardering
0
Beste vrinden,
wat ik zoal lees over het stofje serotonine is dat het voor een aantal dingen zorgt in je lichaam, waaronder het geluksgevoel maar schijnbaar ook krachtprestaties. Als mensen drugs gebruiken komt er meer serotonine vrij waardoor ze tijdelijk sterker zijn. Dus hoe meer serotonine je hebt, hoe meer spiervezels je kunt aanspreken en hoe sterker je dus bent?

Is volgens mij niet waar. Mensen denken vooral veel sterker te zijn wanneer ze drugs gebruiken.

heb ook wel eens zoiets gelezen maar denk niet (ik niet iig) dat je zin hebt of zoiezo al kan trainen als je wat op hebt.

Probeer maar eens te trainen als je x op hebt lol. Het id alleen al.

• Topic Starter Topic Starter
nou want als ik xtc op heb dan heb ik inderdaad het gevoel dat ik mijn spieren veel harder kan aanspannen, maar heb het nog niet getest..

buiten het mentale effect: nee.

serotonine regulatie groeihormoon en veel meer hormonen dus serotonine
is een hgh booster en nog veel meer LOOK IT UP(GOOGLE)

DUS STELLING IS WAAR;)

meeste dope verhogen dopamine

dopamine verhoogt direct én indirect adrenaline en noradrenaline

adrenaline zorgt voor verhoogde cns-stimulatie

verhoogde cns-stimulatie zorgt voor het aanspreken van meer/harder samentrekken van de spiervezels

Op Ilovetechno paar jaar geleden heb ik zo iemand op de brancard moeten leggen die spasmen had. Pupillen compleet zwart, dus zware overdose. Hij trok met enkel zijn buikspieren de lederen riem doormidden die hem op de brancard hield...

Iedereen errond stond met zijn bek open... Had hij die kracht kunnen controleren hadden we dik in de problemen gezeten als security...

Heb ps zijn ribben gebroken door hem stevig te willen vasthouden om hem op die brancard te leggen, en hij had net een spasm. Jaar erachter, rib van iemand anders gebroken voor andere reden. :roflol:

ahh good times...

Laatst bewerkt:
Calyptus het beest :)

Bijwerking ssri's zwakte...
Als ik euforisch ben dan ben ik niet sterker eerder zwakker.

Dopamine zorgt voor een gevoel dat je alles aan kan. Ik heb wel eens in de smartshop dat poeder gekocht om je dopamine nivo te verhogen en dat bij mijn shake gedaan.

Probeer maar eens te trainen als je x op hebt lol. Het id alleen al.

haha volgens mij ga je alleen maar praten met iedereen in de gym en ze vertellen hoe beest je ze wel niet vind en dat ze goed bezig zijn etc etc :trollface:

denk niet dat je genoeg focus zou hebben om fatsoenlijk zware lifts etc te doen

Ik dacht dat serotonine, naast een gelukkiger gevoel, verantwoordelijk is voor het reguleren van slaap middels melatonine. Is het daarom niet juist aannemelijk dat een hoog serotonineniveau je training juist negatief beinvloedt? Is het niet meer voor de hand liggend dat adrenaline en misschien dopamine prestaties verhogen?

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat serotonine, naast een gelukkiger gevoel, verantwoordelijk is voor het reguleren van slaap middels melatonine. Is het daarom niet juist aannemelijk dat een hoog serotonineniveau je training juist negatief beinvloedt? Is het niet meer voor de hand liggend dat adrenaline en misschien dopamine prestaties verhogen?

precies

lol , als je drugs doet die je meer serotine geven heb je echt geen zin in te trainen, dan lig je wat muziek te luisteren en rare bekken te trekken

Conclusie:
Serotonine verhogende drugs (MDMA) verbeteren je training niet
Dopamine/adrenaline verhogende drugs (coke, speed) verbeteren je training wel

Verder misschien interresant: XTC verhoogt cortisol met 800%

Speed en sos voor de training als pre workout... Nooit meer met tegenzin gaan trainen...

Grootste natuurlijke bron serotonine: koolhydraten. Een bodybuilder in de bulk hoeft dus echt niet te denken aan toevoeging van serotonine uit andere bronnen. Daarnaast is het natuurlijk niet echt verantwoord om te trainen met drugs op. XTC bijvoorbeeld doet wel meer met je gestel dan alleen je serotoninepeil omhoog krikken, al met al lijkt me het allerminst prestatieverbeterend.

Terug
Naar boven