AndroidHealthClinic

serotonine en kracht

Wat je ook ziet met xtc,is dat de serotonine gedurende de werkzame tijd van de stof stijgt,maar hierna flink keldert,eigenlijk net zoals bij het tijdelijk nemen van extra testosteron,ook hierna heeft het lichaam weer tijd nodig om het hormonale evenwicht te hervinden.

Ik neem altijd 10mg mdma voor het trainen en maak sindsdien de gains van m'n leven.
Geen pwo's meer nodig.

Beste vrinden,
wat ik zoal lees over het stofje serotonine is dat het voor een aantal dingen zorgt in je lichaam, waaronder het geluksgevoel maar schijnbaar ook krachtprestaties. Als mensen drugs gebruiken komt er meer serotonine vrij waardoor ze tijdelijk sterker zijn. Dus hoe meer serotonine je hebt, hoe meer spiervezels je kunt aanspreken en hoe sterker je dus bent?

Een beetje wat calyptus al zei.
Verhoogde serotonine komt waarschijnlijk niet alleen, en zelfs al komt het alleen (door specifieke agonisten, reuptake inhibitoren etc), dan nog zal noradrenaline en dopamine ook een verhoging kennen. Nu noradrenaline/adrenaline is een stof die vrijgegeven wordt bij situaties waarbij je moet vluchten/vechten, algemeen paraat moet staan. Hart pompt sneller, spieren krijgen meer bloed, bronchien gedilateerd, suikergehalte in bloed gaat omhoog etc. Het kan er dus wel voor zorgen dat er meer kracht ontwikkeld wordt.
Dopamine, zo heb ik net vandaag geleerd, heeft bij verhoging een positieve invloed op de hypofyse aangaande de release van groeihormoon.

Beter dan dit kan ik het niet verklaren. :)

Neem gewoon 5-htp voor het slapen, verhoogd serotine levels en is niet prijzig.

haha volgens mij ga je alleen maar praten met iedereen in de gym en ze vertellen hoe beest je ze wel niet vind en dat ze goed bezig zijn etc etc :trollface:

denk niet dat je genoeg focus zou hebben om fatsoenlijk zware lifts etc te doen

:roflol:

"oooooh en wat voelen die halters zo leuk aan" :D

on topic: ooit eens gaan trainen onder speed en dat ging zeker niet beter dan gewoonlijk. Ik kwam toe in de gym en dacht meteen dat ik mijn bankdrukrecord met 10kg ging verbeteren. Wel... daar ben ik niet in geslaagd. Ik had zelfs meer moeite met het gewicht dat ik nuchter nam.

Beste vrinden,
wat ik zoal lees over het stofje serotonine is dat het voor een aantal dingen zorgt in je lichaam, waaronder het geluksgevoel maar schijnbaar ook krachtprestaties. Als mensen drugs gebruiken komt er meer serotonine vrij waardoor ze tijdelijk sterker zijn. Dus hoe meer serotonine je hebt, hoe meer spiervezels je kunt aanspreken en hoe sterker je dus bent?

het klopt wat je zegt, serotonine heropnameremmers voor mensen met een depressie heeft laten zien dat er krachttoename is van ongeveer 15%. men is daarom gaan denken dat serotonine inderdaad een rol speelt in een krachtigere spiercontractie.

het klopt wat je zegt, serotonine heropnameremmers voor mensen met een depressie heeft laten zien dat er krachttoename is van ongeveer 15%. men is daarom gaan denken dat serotonine inderdaad een rol speelt in een krachtigere spiercontractie.

Hmm heb je dan over specifieke serotonine heropnameremmers? Zoals ik al zei vermoed ik dat adrenaline ook zal stijgen. En gezien adrenaline via de B2 receptoren, indien chronisch toegediend, een anabool effect hebben, kan het dus zo verklaard worden.

Hmm heb je dan over specifieke serotonine heropnameremmers? Zoals ik al zei vermoed ik dat adrenaline ook zal stijgen. En gezien adrenaline via de B2 receptoren, indien chronisch toegediend, een anabool effect hebben, kan het dus zo verklaard worden.

Serotonine heeft tevens zijn invloed via andere neurotransmitters zoals dopamine, adrenaline en noradrenaline; dus de krachttoename kan inderdaad een indirect effect daarvan zijn. Wetenschappers zijn er in ieder geval nog niet uit.

Als je het mij vraagt uit persoonlijke ervaring, dan krijgen SSRI's die geheel of merendeels via serotonine werkzaam zijn de voorkeur.

Echter is het niet verstandig om alleen uit oogpunt van krachttoename SSRI's te gaan gebruiken, want de bijwerkingen zijn nogal grotesk. En je kan vervelende onthoudingsverschijnselen gaan krijgen wanneer je eenmaal stopt met het nemen van SSRI's.

Als ik het goed begrijp verlaagt het de treshhold om motorunits te activeren. Dus je komt tijdelijk dichter bij je max inzet. Als je daar dus al erg getraint op bent zal het verschil minder zijn, maar dat is ook weer beweging/spier specifiek.

Sluit dat aan bij het neurotransmitters/norandrenaline verhaal?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven