XXL Nutrition

shin plints door winstrol

Bezoekers in dit topic

levenslange ervaring,1x Nederlands kampioen 3x Limburgs kampioen alle club kampioenschappen gewonnen en triatlon enzo vroeger...
 
een vraagje nog, krijg je shin splints wel door winstrol of is dit toeval? lijkt me meer door te zwaar op verkeerde schoenen rennen met een beetje overgewicht toch?
 
een vraagje nog, krijg je shin splints wel door winstrol of is dit toeval? lijkt me meer door te zwaar op verkeerde schoenen rennen met een beetje overgewicht toch?

misschien dat'ie door de winstrol overmoedig werd en harder/langer/verder ging lopen dan verstandig was ?
 
komt door rennen op verkeerde schoeisel in combinatie met de extra kilos die je meezeult door t vele trainen. heb er zelf ook last van wat je kunt doen is rust houden tot de pijn wegzakt. kuitheffen 3x per dag gwoon op de een trap trede zonder gewicht om de kuitspieren op te rekken. zodra de pijn weg is na 2 a 3 weken rust. langzaam wat beginnen met rennen. bv 2min rennen 2 min lopen dit x3 en zo langzaam uitbouwen, krijg je toch weer last meteen stoppen en pijnlijke plek wegmasseren (zal even pijn doen) en t liefst meteen koelen
zorg er wel voor dat je niet te snel wilt gaan bouw je loop training rustig uit. je hebt de schenen al snel weer over belast
 
De steunzolen die je hebt zijn toch op maat gemaakt? Heb zelf ook enorme last van shin splints. Als je er zwaar last van hebt dan is gewoon wandelen ook een hel inderdaad. Zelfs na 5min moet ik erg hard op mijn tanden buiten omdat het gewoon zo pijnlijk is. Soms lijkt het over te zijn maar dan is het niet. Je moet maar eens aan de binnenkant van je scheen hard duwen met je duim. Als dit pijnlijk is weet je dat het nog niet genezen is... Komt ook steeds terug bij mij.
 
Ik heb het met Var ook, gewoon al door die overdreven pomp in je onderrug en kuiten
 
Ik heb het met Var ook, gewoon al door die overdreven pomp in je onderrug en kuiten

Volgens mij een beetje inherent aan eender welke 17a oral.
Heb het ook op Epistane namelijk.
 
Al het bovengenoemde ga ik proberen en dan zal het vast wel weg gaan.
Ik ga niet meteen de winstrol de schuld geven en start gewoon binnenkort mijn geplande kuurtje.
misschien dat ik een kuurlogje bij ga houden, even kijken is een niet zo interessante kuur :rolleyes:
Bedankt voor jullie bijdrage! Er is me veel duidelijk geworden over de shin splints
 
Zoek een fysio die ESWT in huis heeft. Al dat lafjes ge-aai gaat geen ruk helpen, erg jammer dat fysio's dat zelf niet inzien.
 
shokwave Therapie? is dat wel voor de scheen/kuit?
 
Ik heb even op google gekeken en ik vond het wel zo handig om dit even toe te voegen aan dit topic voor de mensen met het zelfde probleem.



Shin splints

Heeft u weleens van shin splints gehoord? Dat is geen rare vraag, want shin splints komt bij veel mensen voor. Wat shin splints precies is en hoe u het kunt voorkomen, weet u wellicht niet. En wat houdt een behandeling voor shin splints in? In dit artikel leest u alles over deze aandoening.

Een centrale noemer

Shin splints is an sich geen specifieke aandoening. De term wordt gebruikt om een aantal aandoeningen aan te duiden. Over het algemeen worden alle blessures aan het onderbeen tot de groep shin splints gerekend.

Voorbeelden

Shin splints is dus een breed uiteenlopend scala aan aandoeningen aan het gebied rond het scheenbeen. Over het algemeen voeren twee scheenbeenklachten de boventoon in de categorie shin splints. Type één is een irritatie, bijvoorbeeld in de vorm van een (lichte) ontsteking, aan de achterste scheenbeenspier. U voelt de pijn bij dit type met name uitstralen vanuit het midden van uw scheenbeen. Type twee kent een lagere incidentie dan type één en kenmerkt zich door een geïrriteerde buitenzijde van het scheenbeen. U voelt de pijn met name aan de oppervlakte van uw scheenbeenspier. Naast deze twee types bestaan er nog vele andere, zeer specifieke scheenbeenaandoeningen die allemaal tot de groep shin splints worden gerekend.

Botproblemen

Bovenstaande shin splintsaandoeningen kenmerken zich door een irritatie aan de scheenbeenspieren. Ook het scheenbeen zelf kan echter de klos zijn. Een voorbeeld hiervan is een stressfractuur. Hierbij ontstaan allerlei zeer kleine scheurtjes in het scheenbeen, waardoor het bot broos wordt en sneller overbelast raakt.

Oorzaken shin splints

Shin splints wordt altijd veroorzaakt door overbelasting. Dat kan bovendien worden gezegd van zo ongeveer elke blessure. Het scheenbeen is een kwetsbaar bot (voetballers dragen niet voor niets scheenbeschermers) dat maar al te gauw overbelast raakt. Bergwandelaars die te fanatiek de Alpen trotseren, hardlopers die met slechte techniek voor een marathon trainen en nog vele andere sporters riskeren shin splints wanneer ze hun scheenbeen niet genoeg rust gunnen.

Voorkomen van shin splints

Shin splints is in principe eenvoudig te voorkomen. Doordat sporters echter niet zomaar de handdoek in de ring gooien, komt de aandoening vaker voor dan nodig. De sleutel tot maximale preventie van shin splints is een combinatie van de juiste trainingsmethode en goede doseringen rust. Door te trainen kunt u de scheenbeenspieren versterken en het risico op shin splints minimaliseren. Door veel rust te nemen verzekert u dat uw spieren van elke sportsessie volledig herstellen.

Symptomen

Zoals bij alle spier- en peesaandoeningen is voorkomen beter dan genezen. Het herstel van een peesontsteking is immers een traag proces. Wie aan shin splints lijdt, heeft last van stekende pijn in het onderbeen. Hoe erger de ontsteking, des te scherper en snijdender de pijn. Patiënten bij wie shin splints zich tot een ver stadium heeft ontwikkeld, beschrijven de pijn als ‘stokslagen’. Wanneer u op het scheenbeen drukt, doet dat flink zeer. De benen over elkaar leggen is voor veel patiënten een pijnlijke exercitie. Wanneer u merkt dat uw scheenbeen zeer doet, wacht dan niet te lang en raadpleeg een arts.

Behandeling

Shin splints laat zich gelukkig niet al te ingewikkeld behandelen, in tegenstelling tot andere sportblessures. Uw huisarts zal u hoe dan ook rust voorschrijven, mogelijk in combinatie met regelmatig koelen met ijs. In sommige gevallen raadt de huisarts de patiënt aan bij een sportmasseur langs te gaan. Een aantal dagen na aanvang van de shin splintsbehandeling kunt u beginnen met rek- en strekoefeningen. Die zijn bedoeld om de spiergroepen in uw scheenbeen te verstevigen. De huisarts zal u ook aanraden uw sportschoenen eens grondig aan de tand te voelen. U bent niet de eerste bij wie slechte of versleten sportschoenen leiden tot een blessure.

Shockwavetherapie

Bij sommige mensen kan shin splints maar niet worden verholpen. Bij anderen steekt de aandoening spoedig na de behandeling de kop weer op. Herkent u zichzelf in die omschrijving? Dan heeft u wellicht baat bij shockwavetherapie. Dit is een hypermoderne behandelmethode die de ontstoken spieren door middel van trillingen wakker probeert te schudden, waardoor het herstel versnelt. Shockwavebehandelingen zijn in de regel pijnloos en doelmatig en nemen weinig tijd in beslag.

bron: www.shockwave.nl
 
Back
Naar boven