AndroidHealthClinic

shot put log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

panzerdivision

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Bankdrukken: 135kg ( maar dan niet echt netjes gedrukt )
Squatten: 200kg diep ( met riem en bandages )
Deadlift: 225kg ( Met powerstraps )
Voorslaan: 120kg ( En geloof het of niet, zonder hulpmiddelen )
Trekken: 90kg

Persoonlijk:
25 jaar
1.85 mtr
99 Kilo
11 a 12 vet%

Kogelstoten: 14.27mtr
Discus werpen: 43.32 mtr
Speerwerpen: 40mtr
100mtr: 11.8 sec
ver: 6.18mtr
Hoog: 1.65
800mtr: 2.25min
1000mtr: 3.18min

Laatst bewerkt:
welkom.
hoe druk je ""niet netjes""..?

Nette stats, wat zijn je doelen?

Succes. :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Niet netjes drukken is de stang laten "stuiteren" op de borst en dat scheelt al snel een kilo of 10

Doel is om uiteindlijk 16 mtr te stoten, iets wat redelijk te doen moet zijn. Discus wil ik opzich rond de 45 mtr gooien. Het enige wat je daarvoor echt nodig hebt is regelmaat, en daar schort het nog wel eens aan.

Hey Wassenburg welkom hier :)

Nette stats heb je. Waar train je? Nog steeds bij atletiek?

Gr uit Den Helder.................

Sterke stats, moet je log niet in de andere sectie? Succes.

Ben net nieuw hier, en heb niet echt goed gekeken waar ik het tussen heb gezet.

Sorry:)

Vette shit, een log van een kogelstoter.

Vandaag weer een discus training gedaan, worpje of 60 gemaakt.

Daarna nog even het kracht honk in
Daar de drie belangrijkste hoofdoefeningen even gepakt ( voor mijn athans )
Bank 4 x 8 x 65kilo ( explosief ) Kan niet meer pakken als je explosief wilt trainen want je moet 40 % van je top nemen, dus ik zit al eigenlijk 10 kilo te zwaar
Sprong Squats 4 x 6 x 65
Trekken 4 x 8 x 60

Laatst bewerkt:
goed bezig

tof man, zou je bij bank alleen niet hoger percentage nemen, met 40% moet je het gewicht erg afremmen bij de lockout, tenzij je bands of chains gebruikt, en je reps lager. bijvoorbeeld 10 triples of doubles, speed verlies je meestal toch wel na de 3e rep.

tof man, zou je bij bank alleen niet hoger percentage nemen, met 40% moet je het gewicht erg afremmen bij de lockout, tenzij je bands of chains gebruikt, en je reps lager. bijvoorbeeld 10 triples of doubles, speed verlies je meestal toch wel na de 3e rep.

Paddos had 't laatst ook in mijn log gezet ja...

Als je geen bands of chains gebruikt werken de speed sets aan zulke intensiteit (45-65%) contraproductief: je leert je lichaam het gewicht af te remmen ipv versnellen.

Ofwel bands/chains gebruiken ofwel intensiteit verhogen als je op snelheid wilt trainen. Heb zelf succes geboekt met 14 doubles front squat/oh presses aan 70-85% met minder dan 1min rust

Succes.

-Mehdi.

Misschien moet ik er dan bij vertellen dat alleen in de concentrische fase explosief word gedrukt. In de excentrische fase wordt het gewicht gecontroleerd naar beneden gebracht.
Of in normale mensen taal, langzaam zakker, zo hard mogelijk uitstoten.
En dit technisch goed uitgevoerd omdat het ( al voelt het niet zo ) toch wel belastend is voor je lichaam.
Een variant hierop is zo snel mogelijk drukken, dus omlaag en omhoog, dit doe je meestal met 60% van je max. Gevoels matig vind ik dit geen prettige oefening omdat ik als een bokkende ezel op het bankdruk bankje lig.:)

Ik heb nog nooit van chains gehoord, wat zijn dat? En hoe gebruik je ze?

zijn gewoon kettingen, wanneer de stang laag is, zijn er minder schakels die los van de grond zijn of hangen, naarmate de bar stijgt, komen er meer schakels van de ketting omhoog en deze voegen dus gewicht toe. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet mee gewerkt heb, en ook niet weet of deze ideaal zijn voor speed. bands zie je vaker volgens mij.

begrijp dat je zo explosief mogelijk drukt, moet ook wel om zoveel mogelijk power te ontwikkelen. maar wat doe je anders dan als je met 60% drukt? Ik zou altijd snel en gecontroleerd zakken.

Als ik met 60% druk, moet ik hem ook snel laten zakken en daardoor wil het nog wel eens wat ongecontroleerd gaan.

Maandag:

Begonnen met bankdrukken:
2x12x65
1x10x95
1x8x105
1x6x115
1x1x130

Toen ingelopen, loopscholings training gedaan en daarna een uur discus geworpen, + training gegeven.

Dinsdag:

Rug trainen licht ( woensdag een wedstrijd )

4x12x65 Bent over rowing
4x12x75 Lat pulling
4x8x20 Bicep curl met dumbbell

tussen alle series veel tijd, dus veel herstel

Woensdag:

Wedstrijd voor defensie, ik kwam uit voor het team Koninklijke Marine en mocht de prachtige onderdelen hinkstapsprong en 100mtr en discus doen.

Series 100 mtr : 12.26 ( niet echt heel slecht met dit dikke lichaam )
Finale 100mtr: 12.36 ( Ja, toen was ik moe )
Hinkstap : 11.11 mtr ( Maar 7 mtr verwijderd van het wereld record )
Discus : 40.70 mtr ( niet slecht om het seizoen mee te beginnen )

Redelijk te vreden, mede omdat ik nooit hinkstap en nooit 100mtr doe. Discus moet nog ff 4 metertjes verder, want dan kan ik naar de wereldkampioenschappen voor millitairen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven