Fitness Seller

shot put log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik sprong toevallig vorige week nog ff hoog ( 1 poging ) op 1.60 en daar ging ik overheen. Met ver springen zit ik altijd rond de 5.80, maar ik train echt nooit op deze onderdelen. Het is meer als ik clubkampioenschappen heb ofzo dat ik dit soort dingen doe.

Maar zit nog steeds te denken wie jij bent 400man. Er gaat nog geen belletje rinkelen bij de naam Daan, hoe heet je van je achternaam?

ik heb tegen je gekogeld met indoor Groningen...

Kijk, nu word het al duidelijker:D

Maar voor het log:
Zaterdag:

Squash toernooi gehad en veel te veel gedronken. Toernooi begon om 19.30 en om 05.15 kwam ik vanmorgen weer thuis. Wel lekker shoarma en spareribes gegeten vanmorgen. Zondag, wederom rust dag.

Smith is redelijk constant in zijn discus.. Ik hoorde hem schreeuwen: DEZE IS VER!! DEZE IS VER!!.. maar die was 63 had hij toch verkeerd gevoeld dan ;)

Maandag:

20 stand worpen gemaakt met discus, 40 met draai

Dinsdag:

Snelkracht:
Voorslaan 2 x 10 x55
1 x 8 x 65
1 x 8 x 85
1 x 8 x 95

Springen met twee 20 kilo dumbbells 4 x 8 sprongen

Op kisten springen zonder gewicht een paar series en tot slot 5 kikkersprongen achter elkaar maken. Kwam hiermee tot 14 meter.

Woensdag:

Discus en snelbank gedaan.

Zondag competitie wedstrijd in lelystad.

Donderdag: rust dag

Voor de duidelijkheid: Ik heb dit log gemaakt voor het kogelstoten, maar ik leg mijzelf op dit moment meer op het discus werpen. Dit omdat als ik het limiet gooi van 44 mtr, ik naar de Militaire wereld kampioenschappen in India mag. Zondag weer een wedstrijdje discus, dus ff kijken waar ik sta.

Vrijdag:

Discus training weer op het programma:

16 stand worpen gemaakt en de laatste opgemeten, was 35 meter

ongeveer 30 a 40 uit anderhalve draai. Kwam hiermee tot 43.30 mtr, dus voorals nog ziet het er rooskleurig uit.
Nu maar hopen dat het zondag ook lekker gaat.
Vanavond nog een training kogelslingeren geven en dan zaterdag rust dag.

Mentaal voorbereiden voor morgen :D

Die k*t discus moet toch richting de 45 mtr gaan hoop ik.

Ah yeah er gaan dingen gebeuren morgen, ik voel het aan me water. ;)

Ik ben al blij als ik over 30m kom pfff

Vrijdag:

Discus training weer op het programma:

16 stand worpen gemaakt en de laatste opgemeten, was 35 meter

ongeveer 30 a 40 uit anderhalve draai. Kwam hiermee tot 43.30 mtr, dus voorals nog ziet het er rooskleurig uit.
Nu maar hopen dat het zondag ook lekker gaat.
Vanavond nog een training kogelslingeren geven en dan zaterdag rust dag.

35 uit stand? Jammer dat mijn draai van geen kant meer loopt zodra ik gewicht hoger dan 1(,5) kilo in mijn hand krijg... Succes morgen!

Nou Arjan en Daan hier komt ie dan,

Ik deed alleen Discus en 4x100mtr omdat wij een betere kogelstoter hebben dan dat ik ben. Deze stoten na 2 jaar van afwezigheid toch nog ff 15.09mtr. Maar goed, dat doet er niet toe. Ik heb echt een k*t afstand geworpen 40.41 mtr. Ik baalde als een stekker omdat bij het inwerpen 1 discus boven op het 50mtr bordje viel. Moet ik ook zeggen dat ik die worp full power deed en hem vreselijk lekker raakte en hem nooit geldig had kunnen houden omdat ik buiten de ring ging. Maar goed, het geeft toch altijd weer een beetje moed.

Maar in de wedstrijd ging het echt waardeloos. Toch iets te gespannen omdat ik zo graag wou gooien waardoor het technisch op stront leek. Ik moet nog het punt tussen rust en beuken vinden. Timing klopte ook voor geen meter, maar ik weet wel waar aan gewerkt moet worden.

Wij doen ook niet meer mee voor een finale plaats want onze 400mtr horde loper maakte 2x een valse start.

Kortom: een k*t dag.

Ja precies dat is wel jammer ja !

Ik kan me volkomen plaatsen in je gevoel dat je bij Discus had, ook al had ik geen verre met inwerpen. Het liep gewoon niet goed!

Als ik jou was zou ik wat meer wedstrijden gaan doen!

Ja, ik moet ook wat meer wedstrijdjes pakken, dit was de tweede van het seizoen, en het seizoen is nog jong.

Maandag:

Bankdrukken:
3 x 3 x 125kilo ( fluitend, ik voelde me echt sterk )
4 x 8 x 65 snelkracht, met kussentje om hem lekker te kunnen laten stuiteren.

Discus:
10 standworpen
50 Anderhalve draai
Ging redelijk met hier en daar een uitschieter. Ik moet alleen weer erg veel basis dingen onder de knie krijgen, beginnend met de eerste draai die ik niet ver genoeg door zet en daardoor alles naar rechts toe fl**ker. En ik moet nog een beetje leren niet aggresief de ring in te gaan.:D

Dinsdag:

Ff een stukje warmgelopen.
Daarna een kwartier rompstabiliteit gedaan met wat onder rug en buikspier oefeningen.

Squatten: explosieve halve squats:

1 x 12 x 60
1 x 10 x 80
1 x 6 x 110
3 x 3 x 150

Ging erg lekker, kwam ook met 150 vrij gemakkelijk omhoog.

Kuiten, in de smitmachine
4 x 10 x 130

Einde training

ey panzer!

indrukwekkend fotos op je hyves hoor ;)

nette maar korte trainingen

Woensdag 23 mei:

Werptraining met eerst een half uur inlopen met loopscholing en wat coordinatie oefeningen.

10 stand worpen
40 anderhalve draai
In het begin ging het lekker en later in de training werd ik wat wisselvallig.
Al met al wel een lekkere training.
Vrijdag wedstrijd in heerhugowaar bij AV Hera.
Kogelstoten en discuswerpen.

Hmmz discus werpen...op de middelbare school gooide ik met de discussen daar al over de 40m....geen flauw id hoe zwaar die dingen waren, maar had toen nog nooit aan sport gedaan (niks nakkes nadda)...Vraag me nog steeds af wat ik nu zou gooien...?
Ook vroegen de gymleraren me massaal of ik op athetiek zat ivm me toenmalige gooi techniek :P
Ok was en is nog steeds een ego boost...maar denk dat ik me sport gemist heb :S
Iemand hier van een athetiek vereniging in d ebuurt van den haag:P

Ga volgend weekend wel ff met een 2.5kg schijf werpen....als ik die over de 35m slinger moet er toch toekomst in zitten :P

Laatst bewerkt:
welkom en suc6 met het behalen van je doelen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven