MuscleMeat

shot put log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
6 x 6 x 135kg... dat wordt 16 meter dit jaar....
Had je niet ook bij het NK indoor as zaterdag mee willen doen?

Jaap

Ik had helemaal geen wedstrijden gepland, ik gooi ook heel weinig in de winter. Dan vind ik er namelijk geen fl**ker aan om 2/3 keer in de week in de kou te staan:D Maar ik ga dit jaar wel voor over de 16 ja. Ik had zelfs nu in een training over de 15 gegooid, dat is me nog nooit gebeurd.

Yes! nieuw pr bankdrukken: 1x165kg!!
Kogel training daarentegen ging k*t, kwam niet verder dan 13.50 mtr

Nette Pr! Gefeliciteerd!

Zo, na een half jaar bijna niks geschreven te hebben, gister mijn eerste wedstrijd gehad. Met kogelslingeren, kogel, discus en dat nog in Den Helder ook. Ging alleen niet helemaal gepland in de aanloop hier naartoe. Was met een kogelslinger training de week ervoor op me smoel gegaan, en behoorlijk hard ook. Dus een verdraaide enkel en knie aan over gehouden. Het ging wel aardig, maar met het slingeren voelde ik elke draai, afstand weet ik niet, had ik niet op gewacht.
Voor de discus had ik em even laten intapen, en dat voelde wel beter. Afstand 42 nog wat, niet echt ontevreden. Kogel was rond uit slecht, maar om nog wat meer excuses aan te dragen, het was ongeveer -141 graden Celsius, althans zo voelde het en ik had wel geteld 1 keer ingestoten. 1 worp ging dan minder slecht dan de rest en die ging 14.35 ofzo, niet echt gekeken. volgende week naar Alkmaar om dat ding over de 15 te fl*kkeren, want dat moet nu toch wel echt makkelijk lukken. Tot volgende week.

Nou, eindelijk na een serie van k*t wedstrijden, vandaag de eerste kogel wedstrijd die lekker liep met als beste resultaat 15.08. Vandaag twee wedstrijden gedaan, namelijk het NK voor militairen en een instuif bij ons op Noordkop. Kampioen geworden met kogel en discus, met k*t afstanden. Instuif ging dus wel lekker, althans het kogelen.

Zo, lekker weer een hele tijd niks geschreven. Ook niks noemens waardig gedaan. Net terug van 5 weken Hawaii dus het bruinings schema heb ik wel lekker bij gehouden.
Na een een goede voorbereiding op dit seizoen, was het toch tegen mijn eigen verwachting in erg teleurstellend. Het seizoen is nog niet voorbij, maar als je midden in je seizoen 6 weken helemaal niks doet, dan draagt dat niet bij aan goede prestaties. Maar goed, met atletiek zal ik geen stuiver verdienen en met mijn werk wel, en ach, 5 weken naar hawaii om daar een beetje te duiken, is ook niet verkeerd.

Ik zal vanaf nu proberen weer mijn log bij te houden, ik ben begonnen met Creatine Pillen en een spulletje dat ze verkopen onder de naam Pink Magic en ik heb bij power supplements de Pure whey isolate gekocht. Ik had al bijna een jaar geen supplementen meer gebruikt, dus ik ben benieuwd hoe snel ik weer op mijn oude niveau zit. Deze week nog ff freewheelen met trainen en daarna weer mijn schema op pakken.

Zo, vandaag weer ff de benen licht geprikkeld.
5x12x100kg squat , ik moet er weer ff inkomen
legpress
zijwaarts uitvalpas en kuitjes

Succes met inkomen dan! Op richting de 200kg squat weer..

Deze week nog wat licht werk gedaan, ik ga vanaf nu alleen mijn hoofd oefeningen nog bijhouden, puur omdat ik te lui ben om alles op te schrijven.

Bank:
2x12x65
1x10x 125
1x4x135
1x2x145
1x4x135
1x5x125 ( was toch een beetje vermoeid )

Clean and Jerk:
2x8x65
1x4x85
1x2x95
1x4x85
****ing zware oefening + het feit dat ik het gewicht niet kan laten vallen op de grond.

Wat stoot je nu?

Zo, eerste wedstrijdje weer gehad, alleen maar k*t worpen met als minste k*t worp 13.96 en dat ook twee keer precies gestoten. Dit word, als het weer meezit, weer de eerste week dat ik ga trainen op kogel.

Verder afgelopen week met bankdrukken nog 2x145 gepakt, heel makkelijk en met squatten een opbouwende serie naar de 210kg 1x, ook vrij gemakkelijk.

Afgelopen vrijdag nog een wedstrijdje gedaan, niet verder dan 14.05 gekomen. Ik moet echt weer wedstrijd ritme krijgen.

Jij moet dan jeffrey zijn he ? :P Ik had met 1 cm van je gewonnen in hoorn :P. ! ( Wel met de kinderkogel 6kg )

Laatst bewerkt:
Zo, de laatste wedstrijd van het seizoen zit er weer op voor mij. Niet bereikt wat ik wilde, maar daar gaan we dan volgend jaar maar weer voor. Je moet jezelf tenslotte bezig houden!
uitslagen laatste wedstrijd waren voor mij:
Kogelslingeren:42.56
Hoogspringen:1.70
150 mtr:18.4
Ver: 5.21
speer: 32.56 ( uit stand )
Discus: 40.49
Zweedse estafette:2.27.5
1 Engelse mijl: 6.46

Ahh Zonde er is dit weekend nog een mooie wedstrijd in Edam :P !

( Werpdriekampje ) !

Bankdrukken nieuw pr: 1x170

Doe je ook andere, meer functionele oefening voor je borst als benchen?
Op welk niveau zit je ongeveer, nationale top of recreatief? Gewoon uit interesse ik ken namelijk niet echt iets van atletiek.

Voor borst flyers, dumbbell press onder verschillende hoeken. Maar bankdrukken is niet echt de belangrijkste oefening voor kogelstoten, wel de leukste. Het niveau waar ik nu op zit is beste 15 werpers van Nederland, voorheen meestal wel in de top 10 maar ik heb niet zo heel veel "drive" meer om constant die bal weg te gooien.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven